  • 69. Data: 2016-11-22 13:00:47
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Budzik najpierw powinien napisać co właściwie chce zasilać:) bo jak
    > piecyk na pace ;) to wystarczy zwykła przetwornica

    Przykładowo coś takiego.

    http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-sam
    ochodowe/akcesoria-
    zimowe/podgrzewacze-samochodowe/grzejnik-samochodowy
    -619604/

    http://tiny.pl/gcltf

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 72. Data: 2016-11-22 13:14:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Tuesday, November 22, 2016, 12:33:04 PM, you wrote:

    > Sprawdziłem to dobitnie paląc pierwotne w kilku zasilaczach
    > transformatorowych podczas zasilania w samochodzie. chyba ze masz inne
    > wyjaśnienie?

    Używam UPSów ćwierć wieku, sam zawodowo zajmuję się zasilaniem - nie
    spotkałem spalonego transformatora sieciowego z powodu zasilania go
    UPSem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2016-11-22 13:22:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Używam UPSów ćwierć wieku, sam zawodowo zajmuję się zasilaniem - nie
    > spotkałem spalonego transformatora sieciowego z powodu zasilania go
    > UPSem.

    ale z jakim przebiegiem? prostokąt? ja spotkałem - małe co prawda bo z
    zasilaczy wtyczkowych ale są i to nie jeden jako przypadek a kilka
    sztuk. Pytanie jeszcze ile czasu zasilasz - bo jak ups to zazwyczaj masz
    10-30 minut podtrzymania i po baterii. Ja natomiast podłączałem na godziny.

  • 74. Data: 2016-11-22 13:23:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jaki mocny i duzy silnik pojemnosc 2,1 litra moc dolnozaworowego 50 koni
    gornozaworowego 70 koni. Na dodatek nie bylo wynalazku ze maly obieg i duzy.
    Wszystkiego w nysie mozna bylo sie czepic ale nie tego ze zima w niej zimno bylo. Mam
    mastera, starego z silnikiem wolnossacym 2,5 litra. Grzeje sie szybciej niz niejeden
    osobowy.

    2.1 litra w benzynowym to mało?:P I to jeszcze z takimi stratami? Ile
    benzyny żarło na setkę? 15l?

  • 75. Data: 2016-11-22 13:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >2.1 litra w benzynowym to mało?:P

    Malo. W USA to bylby malolitrazowy :-)

    > I to jeszcze z takimi stratami? Ile benzyny żarło na setkę? 15l?

    Gdzies tyle.
    Ale oprocz tego, ze to stary, nieoszczedny, silnik, to mozliwe ze o
    niskim sprezaniu na niebieska benzyne niskooktanowa (czyli dodatkowa
    strata na sprawnosci), nyska to nie osobowe auto - choc masa pustej
    chyba podobna do wspolczesnych osobowek, a opory powietrza kto wie czy
    nie mniejsze - bo wolniej jezdzila.

    Najoszczedniejsze silniki na swiecie to jednak wielkie okretowe
    diesle - o pojemosciach liczonych juz w tysiacach litrow.
    A moc wcale nie taka znow duza, bo niskoobrotowe.

    J.

  • 76. Data: 2016-11-22 13:38:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Wiem, wiem, w jednym aucie tak mam i załuje ze w drugim nie zrobiłem
    >od
    >razu własnie takiej instalacji.
    >A teraz sie zastanawiam w która strone rzezbic :)

    Jesli chodzi o grzanie, to nic silnika nie przebije.
    A pardon - przebije go piecyk na paliwo.

    Wiec taki prysznic to sie nie ma co zastanawiac.

    Natomiast trzeba przyznac, ze elektryczny czajnik 2kW szybko grzeje
    wode.

    J.

  • 77. Data: 2016-11-22 18:21:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 12:24 masti <g...@t...hell> pisze:

> [...]
    v-i5324145749.html

    > ale odrózniasz max zasilacza od max poboru przez kompa?
    > bo porządne zasilacze są przewymiarowane

    50W przewymiarowania wystarczy?

    http://www.plbateria.pl/zasilacz-do-laptopa-a200a00a
    l-hw01-19.5v-10.3a-200w-hp-charger-p-122824.html

    Zaraz mi napiszesz, że to moc max a laptop tak naprawdę bierze 147,8W
    Mam asa w rękawie na taką okoliczność :-)

    TG

  • 78. Data: 2016-11-22 18:22:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 09:07 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > a to gniazdo ma osobny bezpiecznik czy coś jeszcze na nim wisi?
    > 30A to troche dużo

    Osobny, oba są na oddzielnych bezpiecznikach.

    TG

  • 79. Data: 2016-11-22 18:31:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 09:12 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > są, ale to moc max ile musi umieć dostarczyć. lapek który ma zasilacz
    > 150 będzie w normalnych warunkach brał z 50 a te z obecnie sprzedawanych
    > nawet rzędu 30W... Reszta prądu idzie na ladowanie czy chwilowe skoki
    > poboru gdy CPU i GPU jadą na 100% obciążenia - a to zawsze chwilowo
    > tylko jest

    Jasna sprawa, ale: jak producent daje zasilacz do laptopa o Pmax 200W to
    ile wg Ciebie ten lapek zużywa na swoje potrzeby a ile to zapas?
    Pokaż mi obecnie sprzedawany lapek z zasilaczem 150W, który tak naprawdę
    potrzebuje 30W a reszta to rezerwa :-) - przecież to się kupy nie trzyma.
    J.F napisał, że lapek to i 150W może brać (pewnie mu się tak napisało :-)
    ) ale jak widać spokojnie można udowodnić tę tezę:-) - 200W to nie koniec
    wyścigu zbrojeń :-)

    TG

  • 80. Data: 2016-11-22 18:39:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 11:11, sirapacz pisze:

    > bardzo zle znoszą bo zamiast energia iść w uzwojenie wtórne, gotuje
    > uzwojenie pierwotne i zwyczajnie się przepala.

    Nie wydaje mnie się, a już na pewno to co piszesz nie jest powodem (co
    najwyżej opisaiem skutków). Ale to OT się robi.

    Shrek