  • 51. Data: 2016-11-22 10:17:05
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 10:09, PiteR pisze:

    > A ja nie. Pod maską panuje wilgoć lub gorąco. Zje tanią przetwornicę.
    > Przetwornicy na taką moc ciągłą na razie chyba Budzik nie zaproponował.
    > Imho zamiast się grzać będzie naprawiał/wymieniał co rusz przetwornice.

    Też raczej kierowałbym się w stronę czegoś na 12V. Rozwiązaniem może być
    włożenie powiedzmy 4 grzałek po 250W i zasilanie tego każde osobnym
    przewodem. Wyjdzie jakieś 18A, więc pewnie można by to zasilać
    przewodami 2,5mm2 (muszę sprawdzić), albo dla pewności 4mm2. Tragedii
    nie będzie.

    O ile są takie grzałki po 250W. Prościej i prawodpodobnie taniej, bo
    przetwornica 1kW, ciut lepsza od najtańszej chońskiej też za darmo nie
    będzie i bardziej bym się obawiał jej pożaru pod maską niż tych
    przewodów 4mm2.

    Shrek

  • 52. Data: 2016-11-22 10:26:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Osobowa nyska miala nagrzewnice na plyn z ukladu chlodzenia. Moc praktycznie nie
    limitowana w stosunku do elektrycznej, nie powodowala wiekszego zuzycia paliwa. Jak
    trzeba przeprowadzic przewody z pradem to mozna i przeprowadzic weze do wody.

  • 53. Data: 2016-11-22 10:37:08
    Od: Zgr <z...@p...fm>

    W dniu 2016-11-22 o 09:23, Shrek pisze:

    > Też racja - aczkolwiek akurat transformatory chyba dobrze znoszą
    > prostokąt (choć głowy nie dam). Tak czy inaczej jak jakieś odbiorniki
    > impulsowe, to nie powinno być problemu. Ale już lodówka - to nie wiem,
    > trzebaby pomyśleć.

    Impulsowe - niekoniecznie wszystkie.
    Lat temu kilka przy instalacjach sieci WiFi w magazynach logistycznych
    instalowałem u kilku klientów m.in. "wózki" z terminalami i drukarkami
    etykiet, do znakowania palet i miejsc magazynowych.

    Zalecenia były proste: klient miał kupić wskazane przetwornice, do tego
    akumulatory trakcyjne i wózek, my dostarczaliśmy infrastrukturę WiFi
    (np. solidne Access Switche Motoroli) oraz resztę, typu terminale, drukarki.
    Ale jak to zwykle bywa, niektórzy klienci chcieli przyoszczędzić.
    Kupowali sterty Access Switchy po $8000, ale żałowali 200zł. na
    przetwornice, wstawiając "prostokątne". Przez co niektóre z tych
    przetwornic potrafiły się "zatykać" albo "zatykały" filtry wejściowe w
    zasilaczach innych urządzeń. W najgorszym przypadku paliły zasilacze od
    drukarek lub innego sprzętu. Takich przypadków było kilkadziesiąt.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 54. Data: 2016-11-22 10:43:08
    Temat: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    zdajesz sobie sprawe ze kilowatogodzina w pradzie zrobiona w samochodzie kosztuje z
    6zlotych? Nocnej taryfy nie ma.

  • 55. Data: 2016-11-22 10:45:48
    Od: Zgr <z...@p...fm>

    W dniu 2016-11-21 o 20:34, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Czyli typowo 150*14*,75=1687,5. Sprawnośc przetwotnicy jakieś 90% czyli
    > max jakieś 1500. Ja bym przyjął 1200W. Ale ty chyba busem jeździsz, więc

    Trochę się obracam w środowisku 4x4.
    Niektórzy mają mocne przetwornice.
    Nie pamiętam w tej chwili konkretnego filmu, jest gdzieś na
    http://mudmania4x4.com.pl/
    Spokojnie używa się przetwornicy 2,5kW. Bilans jest lekko ujemny przy
    maksymalnym obciążeniu (np. czajnik lub prysznic), ale wystarczy chwilę
    podładować silnikiem i nie ma problemu.
    Zresztą niektórzy używają izolatorów lub separatorów akumulatorów, wtedy
    jeden z akumulatorów zawsze pozostaje naładowany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 56. Data: 2016-11-22 10:49:40
    Od: Zgr <z...@p...fm>

    W dniu 2016-11-22 o 10:09, PiteR pisze:

    > W Ducato mk3 akumulator jest pod nogami kierowcy. Do paki jest 2m
    > przewodu. Może być tylko jeden przewód. Drugi od karoserii.

    Przy takim prądzie daj kabel powrotny, bo za chwilę elektroliza zeżre Ci
    karoserię.
    Albo będziesz grzał karoserią ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2016-11-22 10:49:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 10:45, Zgr pisze:

> [...]
    > Zresztą niektórzy używają izolatorów lub separatorów akumulatorów, wtedy
    > jeden z akumulatorów zawsze pozostaje naładowany.

    No jak pokombinujesz, to rzeczywiście 2,5 kW pociągniesz chwilami. Ale
    tek bez kombinowania, to właśnie jakieś 1,5 kW powinno się dać.

    Shrek

  • 58. Data: 2016-11-22 11:11:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Też racja - aczkolwiek akurat transformatory chyba dobrze znoszą
    > prostokąt (choć głowy nie dam). Tak czy inaczej jak jakieś odbiorniki

    bardzo zle znoszą bo zamiast energia iść w uzwojenie wtórne, gotuje
    uzwojenie pierwotne i zwyczajnie się przepala.

  • 59. Data: 2016-11-22 11:17:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    trzeba przeprowadzic przewody z pradem to mozna i przeprowadzic weze do wody.

    ale nyska byla na silnik benzynowy i to w dodatku dosc spory. a on lata
    dieslem a jak wiemy diesle mają dość spore problemy z utrzymaniem
    temperatury samych siebie a co dopiero drugiej chłodnicy na pace:) nie
    mniej jednak to byłoby całkiem sensowne rozwiązanie jakby zaworami
    zmienić obieg z chłodnicy z przodu na tą na pace - do tego wentylator z
    termostatem i voila

  • 60. Data: 2016-11-22 11:19:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > zdajesz sobie sprawe ze kilowatogodzina w pradzie zrobiona w samochodzie kosztuje z
    6zlotych? Nocnej taryfy nie ma.

    ale z kablem do gniazdka nie będzie przecież jeździł:) a może po prostu
    zaadoptować webasto z jakiegoś rozbitka?