  • 41. Data: 2016-11-22 07:19:21
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Tak to wymysliłem, bo na 12v nic sensownego nie znalazłem.
    > Tylko jakieś popierdółki do ogrzewania przedniej szyby w zimie co
    > maja po 150W.
    > A na 1000 czy 2000W wybór większy.

    ale w sumie straty w ciepło z tym, że awaryjność przetwornicy trzeba
    brać pod uwagę jako strata po kieszeni.

    Masz już na oku jakąś dużą przetwornicę?

    A może farelek od TIRa na 24v 4kW tylko że drogie są trochę :/

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 42. Data: 2016-11-22 08:53:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No to podłącz, zostaw na noc i zobacz czy rano działa.

    bedzie dzialac:) po wylaczeniu stacyjki zasilanie od tego gniazda jest
    odcinane:)

  • 43. Data: 2016-11-22 08:57:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli typowo 150*14*,75=1687,5. Sprawnośc przetwotnicy jakieś 90% czyli
    > max jakieś 1500. Ja bym przyjął 1200W. Ale ty chyba busem jeździsz, więc
    > sprawdź co masz za alternator

    pamiętaj jeszcze, że masz 2 rodzaje przetwotnic - takie tanie co walą
    prostokątem ale nie nadają się do odbiorników indukcyjnych jak silniki a
    szczególnie transformatory (tam masz małe straty na przetwornicy ale
    duże za nią) i z sinusoidą, ale ta znowu ma gorszą sprawność ale za to
    odbiorniki indukcyjne działają dobrze.

    Budzik najpierw powinien napisać co właściwie chce zasilać:) bo jak
    piecyk na pace ;) to wystarczy zwykła przetwornica

  • 44. Data: 2016-11-22 09:05:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > tzn chcesz przetwornicę 12v na 230v i nagrzewnicę na 230v?
    > To straty będą. Lepiej grzać bezpośrednio z 12v

    1kW z 12V to masz 70A przy 14,4V to masz przewody 16mm^2 ciągnięte przez
    cały samochód lub co gorsza pod samochodem. To ja już wolałbym konwersję
    na 230V i przetwornicę pod maską.

  • 45. Data: 2016-11-22 09:07:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > U mnie są dwa gniazda - jedno ma 15A drugie 30A (citroen).

    a to gniazdo ma osobny bezpiecznik czy coś jeszcze na nim wisi?
    30A to troche dużo

  • 46. Data: 2016-11-22 09:09:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czasami zdarza się, że przetwornica zasila 2 laptopy, dwie lodówki i
    > duperele typu tablet czy telefon.
    raptem 200-300W :)

  • 47. Data: 2016-11-22 09:12:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jednak są 150W i większe. Nigdy nie mów nigdy :-)

    są, ale to moc max ile musi umieć dostarczyć. lapek który ma zasilacz
    150 będzie w normalnych warunkach brał z 50 a te z obecnie sprzedawanych
    nawet rzędu 30W... Reszta prądu idzie na ladowanie czy chwilowe skoki
    poboru gdy CPU i GPU jadą na 100% obciążenia - a to zawsze chwilowo
    tylko jest

  • 48. Data: 2016-11-22 09:23:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 08:57, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Budzik najpierw powinien napisać co właściwie chce zasilać:) bo jak
    > piecyk na pace ;) to wystarczy zwykła przetwornica

    Też racja - aczkolwiek akurat transformatory chyba dobrze znoszą
    prostokąt (choć głowy nie dam). Tak czy inaczej jak jakieś odbiorniki
    impulsowe, to nie powinno być problemu. Ale już lodówka - to nie wiem,
    trzebaby pomyśleć.

    Shrek

  • 49. Data: 2016-11-22 09:31:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 08:53, sirapacz pisze:

    > bedzie dzialac:) po wylaczeniu stacyjki zasilanie od tego gniazda jest
    > odcinane:)

    Zakładałe, że zostawisz kluczyki. Ale w sumie i tak by działało (chyba).
    Bezpieczniki wywalają przy prądzie nieco większym od znamoimowego.
    Przynajmniej te "klasyczne". Samochodowe pewnie też. Choć jest to zapas,
    który nie powinien byc z premedytacją wykorzystywany przez użytkownika;)

  • 50. Data: 2016-11-22 10:09:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

    > 1kW z 12V to masz 70A przy 14,4V to masz przewody 16mm^2 ciągnięte
    > przez cały samochód lub co gorsza pod samochodem.

    W Ducato mk3 akumulator jest pod nogami kierowcy. Do paki jest 2m
    przewodu. Może być tylko jeden przewód. Drugi od karoserii.

    Mam w osobówkach 2 x 16mm2 po 3m do kabiny. Jakoś żyję.

    > To ja już wolałbym konwersję na 230V i przetwornicę pod maską.

    A ja nie. Pod maską panuje wilgoć lub gorąco. Zje tanią przetwornicę.
    Przetwornicy na taką moc ciągłą na razie chyba Budzik nie zaproponował.
    Imho zamiast się grzać będzie naprawiał/wymieniał co rusz przetwornice.