  • Data: 2016-11-24 19:25:18
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .11.2016 o 21:07 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Jak procesor jest prądożerny to i reszta ciągnie sporo, masz stały
    >spory pobór i pewien wzrost przy max obciążeniu. Nikt przy laptopach
    >nie daje zasilacza z zapasem 50%. Jak max ma wynieść 70W to
    >zazwyczaj masz zasilacz 70W. W droższym segmencie dostaniesz wypas w
    >postaci zasilacza 90W.

    Nikt, to do laptopa nie daje pradozernego procesora.

    Daje "oszczedny" ... ale ze klient chce tez "wydajny komputer", to ten
    procesor jak sie go wykorzysta, to swoje potrafi wziac.
    Ale potrafi sie tez ograniczyc.

    >Dałem Ci konkretny przykład - nowy dell xps, zasilacz 45W.

    No to i ja Ci dam konkretny - Dell Vostro. nie calkiem stary, i7,
    zasilacz 90W.
    aktualny pobor - 25W.
    Ekran swieci, dysk sie kreci - normalna praca.
    Odlaczylem drugi monitor - spadlo nawet do 23W.

    Wlaczylem film z HDD - 28W.

    No to otworzymy pare stron z onetu, tvn, gazety, dwa filmy z youtube,
    wiatrak wszedl na wyzszy poziom ... 60W.
    No to wlacze jeszcze skanowanie antywirusem ... 60-65W. Powietrze leci
    gorace. a procesor na razie na 86%.

    No to dobije jeszcze jakas gierka ... glupia sprawa, 55W.
    Chyba gierka dobila antywirusa, bo procek 90%, a dysk 30% obciazenia.

    I gorace powietrze leci z komputera ...

    Inny Dell, starszy Precision na i5, wlaczamy, czekamy az sie uspokoi -
    22W mocy.
    Kilkadziesiat procesow ... procesora nie obciaza.

    A zasilacz w tym modelu - 180W. Ale ten Dell glupi.

    >Podsumowując - jak zasilacz ma 200W to całość przy trybie oszczędnym
    >bierze ponad setkę.

    Taa, szczegolnie te 22/180W ...

    J.