  • Data: 2016-11-24 22:17:47
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .11.2016 o 21:37 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > -jak piszesz, ze w samochodzie masz przetwornice 1000W ktora zasila dwa
    > laptopy ...
    > -no coz, jak to takie dwa malenstwa z zasilaczami po 45W, to bardziej
    > niz 90W nie obciazaja tej przetwornicy.
    > -jak wieksze, ale na nich np dzieciaki filmy ogladaja - to na moj gust
    > razem nie biora wiecej niz 100W razem.
    >
    > I "pradu nie zabraklo" niczego nie dowodzi - ciagle w zakresie
    > mozliwosci 10A bezpiecznika zapalniczki.
    >
    > No ale jak ktos podlaczy dwa takie "laptopy dla graczy" i naprawde
    > zacznie na nich grac, to nie moge wykluczyc poboru pradu na poziomie
> [...]

    Wszystko ok, tyle że ja napisałem, że mam bezpiecznik 30A/12V i przy
    zasilaniu z przetwornicy 2 laptopów i innych dupereli nigdy go nie
    przepaliło.
    Ty napisałeś, że laptop może brać 150W.
    Moje pierwsze wrażenie - niemożliwe. Po 2 min przeglądaniu gugla wychodzi,
    że jak najbardziej możliwe i 150W to połowa "możliwości" laptopów. W
    między czasie kilku dyskutantów zaczęło mi udowadniać, że nie wiem co to
    moc max zasilacza i w ogóle nie wiem o czym piszę.
    Po dalszych 3 min przeszukiwania gugla twierdzę w dalszym ciągu, że laptop
    może brać 150W i co gorsza jestem skłonny zaakceptować, że może brać i
    300W. Nie mój, nie Twój, ale są markowe laptopy, które mogą pobierać z
    zasilania 300W. Teza "laptop może brać 150W" jest jak najbardziej
    prawdziwa i łatwa do udowodnienia. Tylko to miałem zamiar udowodnić pisząc
    w tym wątku.
    Nie wiem ile moja przetwornica z napisem 1000W (zawsze dodaję z napisem bo
    zwyczajnie te 1000W mi się nie dodaje) może dać Pmax.
    Mi wystarcza.

    TG