  • Data: 2010-09-07 15:29:35
    Temat: Re: Przetwornica LM2578
    Od: Artur <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Wrz, 08:56, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Normalnie - łączysz szeregowo jeden rezystor (rzędu 22R), diodę Zenera
    > i diodę transoptora. Równolegle do diody transoptora dajesz drugi
    > rezystor - 330R, żeby trochę zwiększyć prąd płynący przez diodę
    > Zenera.

    http://www.toshiba-components.com/products/opto/Data
    sheets/Photocouplers/TLP181_en_datasheet_091112.pdf

    Może czegoś nie rozumiem, ale wg. mnie w takim układzie, gdy
    napięcie wyjściowe przekroczy jakieś 4.2V (patrząc na charakterystyki
    transoptora)
    w obwodzie kolektora tranzystora zacznie płynąć prąd. Musiałbym więc
    tak dobrać
    elementy, żeby przy 5V na wyjściu uzyskać odpowiedni prąd na wejściu
    wzmacniacza
    błędu i to dla konkretnego transoptora. Poza tym dokładność regulacji
    będzie bardzo
    zależała od parametrów transoptora np. wpływ temperatury.

    --
    Artur