  • 1. Data: 2016-01-10 11:18:26
    Temat: Przetwornica 12->48VDC
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Jak najłatwiej zrobić przetwornicę 12VDC->48VDC (PoE) max kilka W.
    Chciałbym w jednej obudowie umieścić Access Point + Akumulator 12V 1,2Ah
    lub 5Ah + przetwornicę - zestaw do zasilenia kamery IP i zdalnego
    podglądu z laptopa itp.

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-01-10 11:23:10
    Temat: Re: Przetwornica 12->48VDC
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.01.2016 o 11:18, ddddddddd pisze:
> [...]
    > Chciałbym w jednej obudowie umieścić Access Point + Akumulator 12V 1,2Ah
    > lub 5Ah + przetwornicę - zestaw do zasilenia kamery IP i zdalnego

    są przetwornice DC-DC stepUp. Ale aż na 48v? Po kija Ci 48v?

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-01-10 11:44:54
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 11:23, ToMasz pisze:

    > są przetwornice DC-DC stepUp. Ale aż na 48v? Po kija Ci 48v?

    standard PoE to ok. 50V, chcę mieć możliwość wpięcia tego do dowolnego
    sprzętu zasilanego z PoE i połączenia z nim bezprzewodowo (dlatego AP -
    bez narzuconej adresacji którą musiałbym za każdym razem zmieniać) - z
    akumulatora zasiliłbym AP i PoE (pytanie też ile prądu ciągnie taka
    przetwornica przyjmując na wyjściu 48V 5W (kamery które miałem w ręku
    brały poniżej 3W)

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-01-10 11:57:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ddddddddd,

    Sunday, January 10, 2016, 11:18:26 AM, you wrote:

> [...]
    > Chciałbym w jednej obudowie umieścić Access Point + Akumulator 12V 1,2Ah
    > lub 5Ah + przetwornicę - zestaw do zasilenia kamery IP i zdalnego

    Najprościej i najtaniej - step-up na UC3843.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-01-10 11:57:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, January 10, 2016, 11:23:10 AM, you wrote:

    > są przetwornice DC-DC stepUp. Ale aż na 48v? Po kija Ci 48v?

    Po to, żeby nie marnować mocy na długich przewodach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2016-01-10 12:37:33
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    > Po to, żeby nie marnować mocy na długich przewodach.

    akurat w moim przypadku będzie to pracować na krótkim odcinku (kilka
    metrów, będzie leżało pod kamerą), ma być jednak kompatybilne ze
    wszystkimi kamerami IP - czyli wyjście zasilania 12VDC, dołączane
    zasilanie PoE (nie każda kamera IP ma zasilanie PoE, nie każda ma
    zasilanie 12VDC, ale bardzo rzadko spotyka się taką, która nie ma ani
    PoE, ani 12VDC)

    Łukasz

  • 7. Data: 2016-01-10 13:17:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.01.2016 o 12:37, ddddddddd pisze:

> [...]
    > zasilanie PoE (nie każda kamera IP ma zasilanie PoE, nie każda ma
    > zasilanie 12VDC, ale bardzo rzadko spotyka się taką, która nie ma ani

    tu masz gotową przetwornicę, ale dopytaj się czy wyciągnie owe 48v
    http://tinyurl.com/gmjk5ns

    Ja zasilam 4 kamery ip z 12woltowego zasilacza kabelkami wydłubanymi z
    kabla lan, na długości 8 metrów. poprostu tak mi taniej wyszło. ciągnę
    lan+2 przewody. Kamery działają od 2 miesięcy bez zająknięcia.
    ToMasz

  • 8. Data: 2016-01-10 13:51:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, January 10, 2016, 1:17:37 PM, you wrote:

    > tu masz gotową przetwornicę, ale dopytaj się czy wyciągnie owe 48v
    > http://tinyurl.com/gmjk5ns

    Pytał o kilka watów a Ty mu wciskasz 600W....

    > Ja zasilam 4 kamery ip z 12woltowego zasilacza kabelkami wydłubanymi z
    > kabla lan, na długości 8 metrów. poprostu tak mi taniej wyszło. ciągnę
    > lan+2 przewody. Kamery działają od 2 miesięcy bez zająknięcia.

    Masz wszystkie kamery 12V, nieprawdaż? Autor pytania tak nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2016-01-10 15:22:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Łukasz napisał:

> [...]
    > zasilanie PoE (nie każda kamera IP ma zasilanie PoE, nie każda ma
    > zasilanie 12VDC, ale bardzo rzadko spotyka się taką, która nie ma

    Bliskie zera jest też prawdopodobieństwo, że kameraz PoE nie zadziała,
    gdy dostanie tam 12V. Standard 48V w PoE dotyczy *zasilaczy*. Jeśli
    ktoś nie będzie się wpatrywał jak sroka w kość tylko w ten jeden element
    normy, uwzględni dopuszczalne długości kabli, policzy ich rezystancje,
    zastosuje prawo Ohma, to sam dojdzie do takich wniosków. Doświadczenie
    mówi to samo, co teoria -- większość współczeznych urządzeń znapisem
    12V przy gniazdku zasilania pracuje tak samo dobrze gdy ma tam 6V, jak
    i około 20V. Więcej też by mogło być, nawet 48, ale przeważnei są tam
    na wejściu elektrolity na mniejsze napięcie.

    Zabawa z przetwornicą 48V jest tu tylko zabawą. Zwłaszcza gdy chodzi
    o kilka metrów. Podłączyć zasilacz 12V wprost do PoE i już. Będą
    mniejsze straty i wyższa niezawodność.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2016-01-10 16:43:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Pytał o kilka watów a Ty mu wciskasz 600W....

    > Masz wszystkie kamery 12V, nieprawdaż? Autor pytania tak nie ma.

    Ale PoE jest standardem, mającym 48V i basta. Nie ma co dyskutować. To
    samo w akustyce - zasilanie Phantom (np. mikrofony pojemnościowe).

    Ponadto nie tylko kamery zasila się PoE, a także sporo innych rzeczy,
    jak np. AP, APC, switche, itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam