  • Data: 2011-01-18 23:09:08
    Temat: Re: Przeszło niezauważone, a mi się bardzo podoba...
    Od: sc67 <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Roguski <a...@s...maila.pl> wrote in
    news:igu99r$h61$1@node1.news.atman.pl:

    > Od jakiegoL› czasu obserwuję dokonania firmy Sony na polu sprzętu
    > fotograficznego i zwrAlciL‚em ostatnio uwagę na tę informację:
    >
    > http://www.dpreview.com/news/1101/11011305sonyclmv55
    monitor.asp

> [...]
    > stosować zamiast dedykowanego oprogramowania na cięLLkim i
    > nieporęcznym laptopie. Jedyne, co mnie martwi, to to, LLe co prawda w
    > niektAlrych korpusach Nikona jest zL‚Ä…cze HDMI, to jednak jest ono
    > opisane jako sL‚uLLące do oglądania zdjęć na ekranie, natomiast
    > nie znalazL‚em w instrukcji swojego korpusu ani sL‚owa, LLe moLLna
    > teLL tą drogą otrzymać podgląd Live View.
    >
    > Ciekaw jestem, co sądzicie o takim dodatku do aparatu?
    >
    > I czy ktAlryL› z posiadaczy D700 prAlbowaL‚ uzyskać podgląd Live
    > View przez kabel HDMI? Ja niestety nie mam kabla z tą miniaturową

    Przyszedl kabel. Potestowalem chwile...
    W instrukcji dobrze napisali...

    Ale po kolei.
    Po ustawienie LV i podlaczeniu do monitora wylaczyl sie ekran aparatu.
    No trudno, ale czemu nie ma nic na monitorze? Kilka prob robienia zdjec a
    potem Play i w koncu jest sukces pojawilo sie cos na chwilke i zniklo.
    Odlaczylem kabel, wlaczyl sie ekran, uff. W menu aparatu zmienilem w
    opcjach HDMI z "Auto" na "1080i". Odlaczylem kabel laczacy monitor z
    komputerem i jest wyraznie lepiej. Teraz 80% prob konczy sie sukcesem :).
    Chodzi o to, ze aparat bawi sie z monitorem w berka kucanego. Albo jedno,
    albo drugie urzadzenie wchodzi w stan uspienia. Przy LV jest OK, choc
    czasem bez powodu gasnie ekran, opada lustro i konczy sie LV.
    (Taki sam efekt jest jak wyciagnie sie kabel z aparatu. Styki? Nie jestem
    pewien, ale chyba nie o to chodzi.)
    Natomiast fajna zabawa jest przy Play. Pierwsze zdjecie idzie gladko. Gdy
    aparat zie znudzi, to gasi monitor. Normalka. Mam ustawione tylko kilka
    sekund. Wciskam znowu Play, a aparat zauwaza, ze monitor jest juz
    wygaszony, to wlacza swoj ekranik. Wtedy budzi sie monitor, ale aparat
    nie da juz mu sygnalu i zachwile pojdzie spac znowu, chyba ze nacisniemy
    szybko dwa razy Play. Pierwszy by wylaczyc ekranik aparatu, a drugi by
    poslac sygnal na monitor.
    No to pogrzebiemy w opcjach monitora. Cholerny szajsung :( !!!
    Nie ma mo?liwosci wybrania zrodla sygnalu - jest tylko AUTO. Owszem, jak
    jest sygnal z kilku zrodel, to moge przelaczac, ale ustawic tylko jedno -
    nie. Zmienilem na drugi, ale tu podobnie. Tez szajsung.

    Pisa?em, ze mam monitor 1920x1200 i ?e mi sie napisy nie mieszcza?
    No wiec, nie mieszcza :) Widocznie za maly. A widac tyle, co na ekraniku
    aparatu. No troszke wieksze.

    Ale to wszystko to betka. Najgorszy jest lag. Taki ze 2-3s. Tyle czasu
    potrzeba od wcisniecia Play do pojawienia sie obrazu na monitorze. tu
    mozna poczekac, ale nie przy ostrzeniu! Przy LV na ekraniku aparatu i
    reczym ustawianiu ostrosci jest jako tako. Jak podlaczy sie HDMI, to juz
    nie. Opoznienie jest za duze.

    I tu koncze testy, bo rozladowala mi sie bateria. Przed testami mialem
    jakies 3/4. Wyglada na to, ze procz kabla HDMI trzeba jesze podlaczyc ten
    od zasilacza :)

    Poczytam o tym jeszcze i potestuje w wolnej chwili.

    'S