  • Data: 2012-03-20 20:51:00
    Temat: Re: Przeszczepienie ABS do SV1000
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:39:36 +0100) ktos podajacy sie za duddits
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie no oczywiście, że to już teraz tylko teoretyka stosowana :), ale od
    > czego jest to 'forum'?
    > Pisałem o pewnym nawyku, który zdaje się działać w takich przypadkach
    > lepiej niż awaryjne hamowanie - obojętne jakim systemem. Czyli najpierw
    > gdzieś próbować uskoczyć, a dopiero potem ew. hamować, ale oczywiście
    > masz rację. Po herbacie.

    A jak ten nawyk wycwiczyc? :) Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam
    okazje. Staram sie podnosic swoje umiejetnosci jezdzac po torze tak czesto
    jak tylko sie da, bylem na kursach bezpiecznej jazdy. Jakies tam
    opanowanie sprzetu na asfalcie powieksza rowniez jazda endurakiem. Ale czasami po
    prostu sie zagapisz, zamyslisz albo w jakikolwiek inny sposob dasz dupy i
    juz jest po plackach. I wtedy wlasnie fajnie jest miec elektonicznego
    aniola stroza w postaci ABSu, ktory nie dopusci do zablokowania kola.

    Mialem pare gleb na asfalcie i wiekszosc z nich wynikala z zablokowanego
    przedniego kola.

    > Skoro miałeś tak mało czasu na reakcję - myślę, że i ABS miałby problem
    > z zatrzymaniem się przed zderzakiem. Za to bardzo się przydaje na
    > mokrym, już sprawdzałem :)

    Mysle, ze spokojnie mozna bylo wyhamowac na granicy poslizgu - po prostu
    spanikowalem i scisnalem klamke do konca.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/