  • 201. Data: 2012-06-13 13:27:46
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 19:37:14 +0200, Ghost napisał(a):
    > O to, ze jest niezgrabna, duza i kosztuje $$$?

    Czyli lepiej żeby komputer był większy i mniej zgrabny, bo jakiś niewielki
    procent użytkowników czasami potrzebuje podłączyć ethernet?
    Cena? Jak nie pasuje to kup u Chińczyka za półdarmo.
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 202. Data: 2012-06-13 13:30:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 20:30:17 +0200, DoQ napisał(a):
    > A jaki to ma związek? Mercedes w przeciwieństwie do Lanosa zapewnia
    > komfort i osiągi. Co dostajesz w zamian od apple? Brak gniazdek i
    > kombinowanie z przejściówkami?

    Rozumiem że samochód też kupujesz w wersji bez koloru metalic i wyłącznie na
    stalowych felgach, co więcej - wyśmiewasz każdego posiadacza samochodu
    (dowolnej klasy) który ma lakier metalic i alufelgi?
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 203. Data: 2012-06-13 13:37:32
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 00:43:04 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > To Apple. Bateria jest oczywiście na stałe, na dnie aluminiowej miski,
    > trzeba wyjąć wszystko, żeby się do niej dostać.
    > Nie będzie żadna pokrywka baterii szpeciła przecudnego, designerskiego
    > spodu!!!!

    No tak. W końcu to Apple. Nikogo nie trzeba przekonywać, że w dziedzinie
    innowacyjności jest światowym liderem i zawsze wyznacza nowe standardy.
    I znów zaskoczyli wszystkich:
    http://www.frazpc.pl/aktualnosci/921132,MacBooka_Pro
    _z_ekranem_Retina_nie_zaktualizujemy.html
    Czapki z głów proszę państwa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 204. Data: 2012-06-13 13:46:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 22:30:14 +0200, atm napisał(a):
    > Po prostu liczę na konkretną odpowiedź -
    > No i wlasnie odpowiedziales: "laptop wysoką rozdzielczością, bez
    > ethernetu i do tego za drogi" ;]
    > Daj spokoj, warto tak sie z tego powodu napinac?
    > Produkty Appla od dawna wzbudzaja emocje i jest to jeden z powodow
    > dlaczego dobrze sie sprzedaja, bo sama specyfikacja przewaznie dziala na
    > niekorzysc.

    Jak kupowałem MBAir, to szukałem czegoś zgrabnego, lekkiego, działającego
    długo na bateriach i przede wszystkim cichego. Gdybym stanął na głowie - być
    może znalazłbym coś o podobnych parametrach, pewnie nieco większego, na
    pewno ze znacznie mniej wygodną klawiaturą. Pewnie byłoby nieco tańsze.
    Wolałem dołożyć trochę i mieć komputer który spełnia moje wymagania, a przy
    okazji pozwolił mi się pozbyć parchatych windowsów ;)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 205. Data: 2012-06-13 13:49:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:39:44 +0200, Ghost napisał(a):
    > Ale to przeciez Ciebie to boli. I to Twoja wojna. Twoje emejzin.

    Problem w tym, że tę wojnę to prowadzą właśnie tacy jak Ty. Użytkujący
    sprzęt apple z reguły w dupie mają czy coś jest emejzing...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 206. Data: 2012-06-13 13:49:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 07:32:38 +0200, Ghost napisał(a):
    > Jaka firma tacy inzynierowie, nawet gniazdo etherneta dla nich stanowi
    > problem.

    Nie, to dla Ciebie stanowi problem istnienie notebooków bez ethernetu.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 207. Data: 2012-06-13 13:55:25
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 11:46:13 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Wolałem dołożyć trochę i mieć komputer który spełnia moje wymagania, a przy
    > okazji pozwolił mi się pozbyć parchatych windowsów ;)

    No tak.. to ostatnie wiele wyjaśnia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 208. Data: 2012-06-13 14:01:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 08:40:21 +0200, J.F. napisał(a):
    > Ale co ma zrobic ta znikoma frakcja, gdy przejsciowka nie wystarcza :-)

    Kupi inny komputer, albo się wykosztuje na serwer portów czy jak się to
    ustrojstwo nazywa.

    > Ale kabelek ciagle jeszcze jest w uzyciu.

    Bywa w znikomym stopniu.

    > Czy to az takie wielkie i drogie zeby byl sens likwidowac ?

    Skoro trzeba dla tego portu zwiększyć wysokość laptopa o kilka mm (czyli
    niepomijalny procent), to widać jest sens likwidować. Ja w poprzednim
    notebooku używałem ethernetu kilka razy na krzyż - w obecnym pewnie
    w razie ew. problemów w jakimś miejscu bez wifi kupię przejściówkę TB<->ETH

    > Poza tym Apple mial juz bardziej rewolucyjne pomysly, ale w koncu musial
    > sie wymiennymi bateriami przeprosic, w czym mu amerykanski sad pomogl :-)

    Gdzie te wymienne baterie?
    A co do niewymienności tych baterii: by bateria była wymienialna dla usera,
    musiałaby być monolityczna. W macbookach jest rozczłonkowana na wiele części
    i poupychana gdzie się dało - by uzyskać jak najmniejsze rozmiary.
    Niespecjalnie wyobrażam sobie zrobienie tego tak, by użyszkodnik sam sobie
    te moduły wymieniał - "moduł C (drugi od prawej, pierwszy od dołu) się
    zużył, wymień go na nowy"?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 209. Data: 2012-06-13 14:02:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 13:00:03 +0200, BaX napisał(a):
    > Ale zgadujesz czy wiesz? Bo ja WIEM co mi przynoszą ludzie na serwis, są
    > nawet tacy co robią recovery i przychodzą bo im znikły ikony z pulpitu. I
    > robią przywracanie systemu świadomie, nie przypadkiem.

    Ale co ja napisałem? że nie zrobią backupów - i to jest pewnie najczęstsze.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 210. Data: 2012-06-13 14:06:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 12:35:35 +0200, Ghost napisał(a):
    > Jakiego szyfrowania bys uzyl?

    W zupełności wystarczy mi WPA2. Rozumiem że Ty puszczasz kable ethernetowe
    w ołowianych kołnierzach, żeby przypadkiem nie dało się podsłuchać
    emitowanych przez nie zakłóceń?

    > Konkretnie ktorego rozmiaru?

    Konkretnie to w pionie. Skoro walczą o milimetry to pozbycie się
    zastępowalnego (z reguły zbędnego) portu jest najlepszą opcją.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944