  • 211. Data: 2012-06-13 14:15:10
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-13, o godz. 12:37:32
    Waldek Godel <n...@y...org> napisał(a):

    > No tak. W końcu to Apple. Nikogo nie trzeba przekonywać, że w
    > dziedzinie innowacyjności jest światowym liderem i zawsze wyznacza
    > nowe standardy. I znów zaskoczyli wszystkich:
    > http://www.frazpc.pl/aktualnosci/921132,MacBooka_Pro
    _z_ekranem_Retina_nie_zaktualizujemy.html
    > Czapki z głów proszę państwa.

    Czyli przy najmniejszej usterce właściwe wymiana całości elektroniki
    poza matrycą. Przy 12 miesiącach gwarancji i trwałości dysków SSD
    całkiem ciekawie się robi. W przypadku awarii czegokolwiek zostajemy
    bez dostępu do jakichkolwiek danych na dysku. A backup właściwie po WiFi
    - nikt mi nie powie że w firmie każdy user dostanie dysk na USB czy
    Thunderbolt i sam będzie dbać o backupy. Raczej robi się to z automatu
    na jakiś TimeMachine czy NAS-a go udający bo user to robi różne rzeczy
    ale samodzielne backupy jakoś mu nie wychodzą. Coraz ciekawsze pomysły
    ma ten Apple - to muszę przyznać. Daleko zaszli od Classic-a gdzie co
    prawda można było rozszerzyć pamięć zwykłymi SIMM-ami ale dopiero po
    dokupieniu firmowej przejściówki za kwotę kilkukrotnie wyższą niż
    wartość samej pamięci. Tylko że wtedy tego jeszcze nie nazywali
    emejzing ;-)

    Zdrówko

  • 212. Data: 2012-06-13 14:17:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 12:55:25 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > No tak.. to ostatnie wiele wyjaśnia.

    Co poradzić że wolę unix-like? Czekałem w windowsach na wirtualne pulpity -
    nie doczekałem się. Dopiero windows7 ma dobrze działający STR/hibernację,
    ale nadal ma typowo windowsowe problemy i ograniczenia... Przejście na OSX
    było wielką ulgą.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 213. Data: 2012-06-13 14:17:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 12:16:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > To jest trzeci rodzaj prawdy, dobre chipy USB3 są już od conajmniej dwóch
    > generacji macbooków. Sam mam płytę kupioną w 2010 z USB3 które działa
    > świetnie.

    Jak rozumiem absolutnie każdy notebook od 2010 miał USB3?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 214. Data: 2012-06-13 14:19:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 13:18:30 +0200, BaX napisał(a):
    > Nie wiem o jakich filmach mówisz może reklamach po pare min ale filmy
    > przyzwoite jakościowo takie po 1h30 min oscylują wokół 7-10GB.

    My bad. Filmy przerzucane ze zwykłej amatorskiej kamery - po kilkaset mega
    w porywach do 1-2GB.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 215. Data: 2012-06-13 14:25:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 12:18:39 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Cisco też się konfiguruje przez sieć. Od baaardzo dawna. Tyle, że najpierw
    > trzeba to skonfigurować z konsoli, dla bezpieczeństwa. Żadnych domyślnych
    > haseł.

    Kwestia czasu.
    Jakiś pierwszy z brzegu zarządzalny ciskacz na ich stronie nie ma portów
    innych niż ETH. Jako że to był taki "zabawkowy" 8-port poszukałem innego...
    to samo:

    http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/switches/
    ps5718/ps9994/ps10002/data_sheet_c78-500603.html

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 216. Data: 2012-06-13 14:34:13
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 12:17:02 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > ale nadal ma typowo windowsowe problemy i ograniczenia... Przejście na OSX

    To używaj czegoś co rzeczywiście jest unix like.
    Przesiadka na najbardziej niedorobiony system XXI wieku i nazywanie jego
    konkurencji "parchatym" wskazuje niestety wyłącznie na jeden fakt -
    kompletną nieznajomość rynku i produktów.
    Windows ma wiele wad, ale większość z nich to są dziury bezpieczeństwa.
    Jest ich wiele, ale jest to maleńki ułamek dziur w OSX.
    Oprócz tego w OSX są dziesiątki nie błędów, ale ordynarnych niedoróbek,
    których firmie nie chciało się najzwyczajniej w świecie zrobić porzadnie,
    bo wystarczy, że zaj**** wygląda. Myślałem, że będę musiał wyszukać
    przykłady z poprzednich miesięcy (bez problemu, jest tego dziesiątki), ale
    okazało się, że wystarczą dzisiejsze wiadomości:
    http://www.gizmodo.co.uk/2012/06/thunderbolt-softwar
    e-update-for-os-x-causes-boot-failure/
    W MacOS dzień bez głupiej niedoróbki (nie da się tego nazwać dziurą w
    systemie) jest dniem straconym.

    Nie od dziś wiadomo, że najfajniejszą cechą Maców jest zdolność odpalenia
    Windows. I zastanów się dlaczego tak dużo ma to Windows zainstalowane. Wiem
    co powiesz - MS Office. Nieprawda, przecież jest Office na Maca. Łącznie z
    Entourage, które lepiej lub gorzej zastępuje Outlooka.
    Użytkownicy instalują Windows, bo Mac OS może i jest ładny (jak zawsze, o
    gustach się nie dyskutuje), ale jak trzeba coś poważnego zrobić, to się
    odpala Windows.

    A fani systemów *uxowych używają Ubuntu. Albo innej dystrybucji, wedle
    swojego uznania. To nie jest moje przekonanie - to jest obserwacja.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 217. Data: 2012-06-13 14:36:13
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-13 13:37, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > I znów zaskoczyli wszystkich:
    > http://www.frazpc.pl/aktualnosci/921132,MacBooka_Pro
    _z_ekranem_Retina_nie_zaktualizujemy.html

    Jacek, mialem wczesniej zamiar odpisac na Twoje posty, ale po tym niusie
    pasuje. Apple wciaz wyznacza trendy, to jest nowa definicja PRO ;]]]

  • 218. Data: 2012-06-13 14:36:37
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 12:17:42 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Jak rozumiem absolutnie każdy notebook od 2010 miał USB3?

    Nie, bo urzadzeń USB3 były śladowe ilości, więc nie było potrzeby
    instalacji tego w urządzeniach konsumenckich (czytaj popularnych, czytaj
    sprzedawanych w takich ilościach, że ich producent nie musiał doliczać
    sprzedaży tabletów do sprzedaży pecetów, żeby zabłysnąć w rankingach).

    Przy czym te śladowe ilości oznaczają i tak wielkości o kilka rzędów
    większe niż ilości dostępnych urządzeń z thunderboltem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 219. Data: 2012-06-13 15:10:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 13:34:13 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > To używaj czegoś co rzeczywiście jest unix like.

    Czyli czego? Ubuntu, które stabilnością już często przypomina windows
    sprzed paru lat? A może debiana i bawić się w archeologa?

    > Przesiadka na najbardziej niedorobiony system XXI wieku i nazywanie jego
    > konkurencji "parchatym" wskazuje niestety wyłącznie na jeden fakt -
    > kompletną nieznajomość rynku i produktów.

    Jakoś z OSX nie mam wszystkich tych problemów które miałem z windows (przede
    wszystkim fatalna ergonomia), jakoś nie zdarzyło mi się trafić na żaden błąd
    systemu - nic mi się nie zwiesiło itp. Customizacja słabsza niż pod linuxem
    (niektórych klawiszy nie da się tak prosto przemapować) ale i tak o niebo
    lepsza niż pod windows gdzie jej praktycznie nie było. I tak dalej...

    > Windows ma wiele wad, ale większość z nich to są dziury bezpieczeństwa.
    > Jest ich wiele, ale jest to maleńki ułamek dziur w OSX.

    Oświeć mnie proszę, gdzie te tysiące dziur bezpieczeństwa? Jakiś link?

> [...]
    e-update-for-os-x-causes-boot-failure/
    > W MacOS dzień bez głupiej niedoróbki (nie da się tego nazwać dziurą w

    No, wtopili jakimś updatem. Pewnie bym się nieźle wkurzył gdybym na taki
    trafił... na razie (odpukać) nie. Zdarza się każdemu, apple wyjątkiem nie
    jest.

> [...]
    > co powiesz - MS Office. Nieprawda, przecież jest Office na Maca. Łącznie z
    > Entourage, które lepiej lub gorzej zastępuje Outlooka.

    Ja żegnając windows odetchnąłem z ulgą i wracać nie zamierzam. Widocznie
    potrzebuję komputer do innych rzeczy. Nie wiem, może po prostu ludzie lubią
    grać i po to instalują okienka? Innych sensownych zastosowań nie kojarzę :>

    > A fani systemów *uxowych używają Ubuntu. Albo innej dystrybucji, wedle
    > swojego uznania. To nie jest moje przekonanie - to jest obserwacja.

    A moja obserwacja jest taka, że Ubuntu z edycji na edycji jest coraz
    bardziej zasobożerne, powolne i awaryjne. Dziękuję za takiego "unix-like".
    Sam używam dość egzotycznej dystrybucji - ale na stacjonarce, bo nie mam
    ochoty walczyć z linuxem na notebooku.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 220. Data: 2012-06-13 15:10:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Skoro trzeba dla tego portu zwiększyć wysokość laptopa o kilka mm (czyli
    > niepomijalny procent)

    Jestes pewien ze trzeba?