    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Date: Tue, 12 Jun 2012 19:30:13 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 14:08:42 +0200, atm napisał(a):
    > Ta przenosnosc laptopow wciaz jest mocno wzgledna:
    > 1. czas pracy na baterii nie pozwala na dluzsza prace poza domem

    6-7 godzin przy wypasionych ultra/notebookach (w tym też applowskich),
    jeszcze więcej w przypadku netbooków. Jedna dniówka to mało? No chyba że
    ktoś kupuje klonkiera z 17" i graficznym potworem, ale taki grzmot to tylko
    zastępstwo zwykłego peceta.

    > 2. ekran, nawet matowy mocno ogranicza na zewnatrz; nie mowiac juz o
    > lustrach w ktorych Apple przoduje

    Jakoś lustro w wykonaniu MBAir jest daleko mniej błyszczące od posiadanego
    przeze mnie wcześniej XPSa... W tamtym w akcie desperacji kupiłem naklejaną
    folię matową(!), godząc się na kilka pęcherzyków w zamian za mniej
    błyszczący ekran, w obecnym nawet mi to do głowy nie przyszło...

    > 3. wiele osob obecnie kupuje laptopy jako zastepstwo komputera
    > stacjonarnego, jednak ten laptop nadal bedzie przez wiekszosc czasu
    > przebywal w jednym, okreslonym miejscu.

    a czasami będzie zabierany od biurka na kolana gdy właściciel(ka) siada na
    kanapie, drugim fotelu albo przenosi się do sypialni. Po co więc przypinać
    się kablem - żeby programy głupiały i gubiły sesję przy zmianie IP?

    > Dla takiego przecietnego Kowalskiego dojdzie jeszcze potrzeba
    > podlaczenia i skonfigurowania routera. Jesli bedzie robil to sam,
    > bez zadnej wiedzy to bezpieczenstwo najprawdopodobniej bedzie lezalo.

    Najprawdopodobniej będzie miał liveboxa z tpsa, który może jest ubogi ale
    jest skonfigurowany w miarę poprawnie by bez problemu i zagrożeń korzystać
    z wifi. Jeśli nie będzie to livebox, to pewnie "darmowy" router wifi od UPC
    albo od jakiegoś lokalnego operatora. W najgorszym wypadku kupi w sklepie
    pytając "a który do laptopa i interneta będzie dobry", tudzież zleci
    załatwienie sprawy synowi lub innemu bratankowi.

    > Poza tym gdzies w mieszkaniu pojawi sie dodatkowe pudelko z kablem.
    > Moze jednak zazyczyc sobie od dostawcy kabel ethernetowy i jesli
    > dziura w scianie bedzie blisko komputera to po problemie.

    Proszę pana, tak nie może być, zahaczę zaraz o ten kabel pod ścianą przy
    odkurzaniu! Kaziu, powiedz panu! A nie da się tego jakoś bez kabli zrobić?

    > Sam niedawno przerabialem konfikt routera z ktoryms po sasiedzku.
    > Z kablem nie ma tego bolu.

    I jak Kowalski będzie miał wyjątkowego pecha i trafi w niego taki pechowy
    przypadek, to syn szwagra kolegi może dojdzie do tego w czym problem i
    zainstaluje mu ethernet. Ale pewnie szybciej i wygodniej to załatwi
    zmieniając kanały i ew. pasmo.

    Naprawdę, jeśli chodzi o konsumentów to ethernet już dawno jest tam gdzie
    RS232 i Centronics 10 lat temu...

    Tak przy okazji - jak już mowa o tych sterowanych RSem centralkach i
    maszynach: coraz częściej już nie ma RS tylko właśnie USB - producenci
    są świadomi tego, że za chwilę nie będzie tego czym obsłużyć...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944