  • 1. Data: 2010-05-18 10:51:13
    Temat: Przesłanie danych o niezaznaczonych checkbox
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    w jaki sposób zmusić formularz do przesyłania (jakiejkolwiek czytelnej)
    informacji o niezaznaczonych checkbox'ach w formularzu.
    Stanadardowo przesyłane są tylko zaznaczone (checked).

    --
    Arek

  • 2. Data: 2010-05-18 13:09:14
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-18 12:51, Arek pisze:
    > Witam,
    > w jaki sposób zmusić formularz do przesyłania (jakiejkolwiek czytelnej)
    > informacji o niezaznaczonych checkbox'ach w formularzu.
    > Stanadardowo przesyłane są tylko zaznaczone (checked).

    np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych wartościach

    v.

  • 3. Data: 2010-05-18 13:21:58
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

> [...]
    > informacji o niezaznaczonych checkbox'ach w formularzu.
    > Stanadardowo przesyłane są tylko zaznaczone (checked).

    Jeśli korzystasz z jakiegoś jQuery czy innego frameworka, to możesz też
    bez problemu jego zaprząść do pracy. Oczywiście jest to zależne od tego
    czy user ma włączone js, ale przewala część obowiązków na zewnątrz.
    if(!$(input[type=checkbox]).is(':checked'))
    {
    dodaj do jakieś tablicy, albo cóś...
    }

    pozdr,p.
    http://www.teleit.pl

  • 4. Data: 2010-05-18 22:10:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 18 May 2010 15:09:14 +0200, Vax napisał(a):

    > np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych wartościach

    Tylko sprawdzić wcześniej, czy na serwerze nie ma jakichś dziwnych łatek i
    limitów. Swego czasu mocno się zdziwiłem, jak mi zaczęło kawałki dużych
    formularzy zjadać. Ktoś ustawił w PHP limit liczby przesyłanych zmiennych
    POST na 200.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2010-05-19 13:20:37
    Od: yew <y...@q...dude>

    W dniu 2010-05-18 15:09, Vax pisze:

    > np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych wartościach

    O ile po stronie serwera siedzi np. PHP.

    --
    yew

  • 6. Data: 2010-05-20 09:55:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "yew" <y...@q...dude> napisał w wiadomości

    > O ile po stronie serwera siedzi np. PHP.

    Skoro pytający wysyła formularz do serwera to można założyć, że coś "siedzi"
    po drugiej stronie.

  • 7. Data: 2010-05-20 20:15:50
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yew" <y...@q...dude> napisał w wiadomości

    > Skoro pytający wysyła formularz do serwera to można założyć, że coś
    > "siedzi" po drugiej stronie.

    Siedzi PHP.
    Dzięki za wskazówki.

    --
    Arek

  • 8. Data: 2010-05-22 10:11:41
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-19 15:20, yew pisze:

    > O ile po stronie serwera siedzi np. PHP.

    Mniej ważne co "tam" siedzi - ważne, czy i co wyśle przeglądarka
    (i tego dotyczyło, jak mniemam, pytanie).
    Nawet jeśli to co na serwerze zgłupieje i nie zinterpretuje
    nadpisanych zmiennych, to zwykle da się odczytać to, co zostało
    przysłane w pierwotnej postaci, po czym potraktować właściwie.

    v.

  • 9. Data: 2010-05-24 08:11:27
    Od: yew <y...@q...dude>

    W dniu 2010-05-22 12:11, Vax pisze:

> [...]
    > nadpisanych zmiennych, to zwykle da się odczytać to, co zostało
    > przysłane w pierwotnej postaci, po czym potraktować właściwie.

    Raczej ważne bo np PHP nadpisuje zmienne o takiej samej nazwie, a np
    kontener servletów przekazuje obie zmienne o takiej samej nazwie z
    requestu i trzeba inaczej zareagować na taki request.

    --
    yew

  • 10. Data: 2010-05-24 08:40:25
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-24 10:11, yew pisze:

    > Raczej ważne bo np PHP nadpisuje zmienne o takiej samej nazwie,

    dlatego sugerowałem użycie takich samych nazw - w PHP "zrobi się samo".

    > a np
    > kontener servletów przekazuje obie zmienne o takiej samej nazwie z
    > requestu

    Że jak? Nazwa zmiennej nie jest niby unikalna? Coś kręcisz.
    A jeśli chodzi Ci o ściąganie kolejnych par klucz-wartość,
    to przecież żaden problem. Zrobi się analogicznie jak w PHP.

    > i trzeba inaczej zareagować na taki request.

    no ciekawe, ciekawe... rozwiń :)
    Podaj obsługi przykład "normalnej" obsługi i opisz, co się
    takiego dzieje przy "takim".

    v.