  • 11. Data: 2010-05-24 14:33:43
    Temat: Re: Przesłanie danych o niezaznaczonych checkbox
    Od: yew <y...@q...dude>

    W dniu 2010-05-24 10:40, Vax pisze:

    > dlatego sugerowałem użycie takich samych nazw - w PHP "zrobi się samo".

    > Że jak? Nazwa zmiennej nie jest niby unikalna? Coś kręcisz.
    > A jeśli chodzi Ci o ściąganie kolejnych par klucz-wartość,
    > to przecież żaden problem. Zrobi się analogicznie jak w PHP.

    > no ciekawe, ciekawe... rozwiń :)
    > Podaj obsługi przykład "normalnej" obsługi i opisz, co się
    > takiego dzieje przy "takim".

    Request postaci: /adres?test=1&test=2

    W PHP:

    Masz masz dostępną tylko drugą wartość w $_GET['test'] - czyli do kodu
    trafia wartość 2.

    W Javie:

    Masz obiekt HttpServletRequest który ma 2 metody:

    getParameter(String) - zwróci 1 (pierwszą wartość).
    getParameterValues(String) - zwróci tablicę obu wartości.

    Możliwe, że w innych środowiskach jest jeszcze inaczej :)

    --
    yew

  • 12. Data: 2010-05-24 15:02:42
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-24 16:33, yew pisze:

    > Request postaci: /adres?test=1&test=2
    >
    > W PHP:

    w php to już zostało wyjaśnione

    > W Javie:
    >
    > Masz obiekt HttpServletRequest który ma 2 metody:

    ma ich więcej

    > getParameter(String) - zwróci 1 (pierwszą wartość).
    > getParameterValues(String) - zwróci tablicę obu wartości.

    jest jakiś problem ze ściągnięceiem elementu ze stosu?

    Ale zanim zaczniesz wymyślać zastosowanie dla pozostałych
    metod, zastanów się nad zmianą w formularzu.
    W tym wypadku wystarczy hiddeny dać za a nie przed checkboxami.
    I już getParameter() zwróci to co trzeba.

    Nie rozumiem, po co komplikować sobie proste rzeczy? ;)

    v.

  • 13. Data: 2010-05-24 15:09:15
    Od: yew <y...@q...dude>

    W dniu 2010-05-24 17:02, Vax pisze:

    > w php to już zostało wyjaśnione

    > ma ich więcej

    A gdzie ja napisałem, że to jedyne 2 metody?

> [...]
    > W tym wypadku wystarczy hiddeny dać za a nie przed checkboxami.
    > I już getParameter() zwróci to co trzeba.

    Jak dasz hidden za checkboxem to w PHP nie zadziała. A moje zdanie "O
    ile po stronie serwera siedzi np. PHP." dotyczyło Twojego:
    "np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych wartościach"

    --
    yew

  • 14. Data: 2010-05-24 15:35:43
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-24 17:09, yew pisze:

    > Jak dasz hidden za checkboxem to w PHP nie zadziała.

    Dla PHP była metod "przed". Czego nie rozumiesz?

    > A moje zdanie "O
    > ile po stronie serwera siedzi np. PHP." dotyczyło Twojego:
    > "np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych wartościach"

    1. potrafisz rozszyfrować te oto znaczki: "np."?
    2. nawet gdyby poszły _za_ to nadal _bez_problemu_ można ściągnąć
    _ostatnią_ wartość. Wskażesz platformę, na której dane zaginą?
    Podpowiem Ci - nie zdołasz. Bo? Bo nikt przy zdrowych zmysłach nie
    pozbawi się możliwości używania np. selecta z multiwyborem.

    Potrafisz wskazać, co jest _nieprawdziwego_ w cytowanym zdaniu?

    Następnie była wskazówka, że zamiast mieszać z tablicami, wystarczy
    zamienić kolejność elementów stałych z opcjonalnymi w formularzu.
    Żeby nie było "trzeba inaczej zareagować na taki request".

    v.

  • 15. Data: 2010-05-25 06:44:03
    Od: yew <y...@q...dude>

    W dniu 2010-05-24 17:35, Vax pisze:

    > Dla PHP była metod "przed". Czego nie rozumiesz?
    > [... bla bla i mnóstwo wody z podkresleniami]

    Nie rozumiem skąd ta irytacja?

    Przeczytaj swoją pierwszą odpowiedź i moją odpowiedź na ten post. Jeśli
    dalej nie zrozumiałeś mojego zdania "O ile po stronie serwera siedzi np.
    PHP." to trudno.

    --
    yew

  • 16. Data: 2010-05-25 13:36:48
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-25 08:44, yew pisze:

    > Nie rozumiem skąd ta irytacja?

    z powodu bezmyślności, albo irytującej kłótliwości adwersarza?

    - jak przekazać info o nieaktywnych checkboxach?
    - można dać hiddeny o tych samych nazwach (np. przed)
    - bueeee, ale to w javie trzeba będzie kombinować, ojejejej
    - nie trzeba wiele kombinować, a w takim konkretnie przypadku
    alternatywnie _możesz_ dać po a nie przed
    - bueeee, to wtedy znowu w PHP nie zadziała...

    po prostu marudzisz i tyle

    > Przeczytaj swoją pierwszą odpowiedź i moją odpowiedź na ten post. Jeśli
    > dalej nie zrozumiałeś mojego zdania "O ile po stronie serwera siedzi np.
    > PHP." to trudno.

    A co to znaczy "np. PHP"? Bo uprzejmie poprosiłem o przykład czegoś
    "siedzącego po stronie serwera" co sobie _nie_poradzi_ z duplikowanymi
    nazwami. I nie widać, byś był zdolny podać.

    v.

  • 17. Data: 2010-08-13 08:04:05
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Tue, 25 May 2010 15:36:48 +0200, Vax wrote:

    > z powodu bezmyślności, albo irytującej kłótliwości adwersarza?

    Obawiam się, że to ty tutaj jesteś stroną kłótliwą niestety.

> [...]
    > alternatywnie _możesz_ dać po a nie przed
    > - bueeee, to wtedy znowu w PHP nie zadziała...

    Czyli nie przeczytałeś, tylko odtworzyłeś z pamięci, a kolega cię prosił o
    przeczytanie.

    Vax:"np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych
    wartościach:
    yew: "O ile po stronie serwera siedzi np. PHP."

    I gdzie tu widzisz marudzenie? Kolega zwrócił uwagę, że w PHP to zadziała,
    ale w Javie już będzie trudniej i tam trzeba inaczej kombinować. I nigdzie
    nie napisał, że nie masz racji w tym co napisałeś, bo oczywiście masz, ale
    i kolega yew też ją ma.

    > po prostu marudzisz i tyle

    Więcej dystansu do siebie następnym razem. I chyba na prawdę nie ma sensu
    ciągnąć dalej tej dyskusji.

    Zbyszek Malec

  • 18. Data: 2010-08-16 12:56:22
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-08-13 10:04, Zbigniew Malec pisze:

    > Obawiam się, że to ty tutaj jesteś stroną kłótliwą niestety.

    a dojście do tej błyskotliwej riposty zajęło Ci niemal kwartał? :)

    > Czyli nie przeczytałeś, tylko odtworzyłeś z pamięci, a kolega cię prosił o
    > przeczytanie.

    przeczytaj dwa pierwsze posty w wątku, zwróć uwagę na "np.".

    > Vax:"np. poprzedzić hiddenami o tych samych nazwach i odmiennych
    > wartościach:
    > yew: "O ile po stronie serwera siedzi np. PHP."

    1. nie rozumiesz skrótu "np."? Ale mniejsza o to.
    2. przesłanie _i_tak_ nastąpi.
    3. najmniej istotne jest to, czy zmienna się nadpisze,
    czy może obie wartości (lub tylko jedna) będą dostępne.

    > I gdzie tu widzisz marudzenie? Kolega zwrócił uwagę, że w PHP to zadziała,
    > ale w Javie już będzie trudniej i tam trzeba inaczej kombinować.

    A co mnie obchodzi, jak trzeba "kombinować", skoro pytanie dotyczyło
    WYSŁANIA. Co by nie siedziało, skoro zostanie WYSŁANE to DA się
    odczytać. Zwłaszcza, że owe "kombinacje" to banał a nie kombinacje.
    Skup się:
    - topic
    - pytanie (jak w topicu)
    - odpowiedź

    > I nigdzie
    > nie napisał, że nie masz racji w tym co napisałeś, bo oczywiście masz, ale
    > i kolega yew też ją ma.

    W sensie, że jak nie będzie PHP to się "przesłanie danych
    o niezaznaczonych checkboxach" nie powiedzie?
    Nie ma racji. Ale marudzi, że w Javie będzie miał trudniej
    (moim zdaniem nieznacznie).

    > Więcej dystansu do siebie następnym razem. I chyba na prawdę nie ma sensu
    > ciągnąć dalej tej dyskusji.

    ale wykopywać po kwartale to sens jest? ;>
    ROTFL

    v.

  • 19. Data: 2010-08-16 20:34:46
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Mon, 16 Aug 2010 14:56:22 +0200, Vax wrote:

    > a dojście do tej błyskotliwej riposty zajęło Ci niemal kwartał? :)

    Wiesz, u mnie ten wątek się pojawił jako 50 może. No może 70. Nawet nie
    spojrzałem na datę. Ale tak, na prawdę przydałoby ci się więcej dystansu do
    siebie.

    Zbyszek Malec

  • 20. Data: 2010-08-16 23:07:29
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-08-16 22:34, Zbigniew Malec pisze:
> [...]

    ojej, gdzieś ci wcięło całą część merytoryczną postu!
    Nie ma powoływania się na cytaty. Nie ma rozstrzygnięć
    co do kwestii "czy fakt obecności javy po drugiej stronie
    powoduje, że dane nie są przesyłane" ani "w jakim stopniu
    pobranie ostatniego elementu tablicy jest karkołomnym zabiegiem".

    > Wiesz, u mnie ten wątek się pojawił jako 50 może. No może 70. Nawet nie
    > spojrzałem na datę. Ale tak, na prawdę przydałoby ci się więcej dystansu do
    > siebie.

    i tym razem zapomniałeś dodać:
    "I chyba na prawdę nie ma sensu ciągnąć dalej tej dyskusji."

    Wygląda na to, że brak dystansu do siebie uniemożliwia
    ci zastosowanie się do własnych "dobrych rad".

    Hmm... skoro ciągniesz ten przestarzały wątek, to może
    "przydało by ci się więcej dystansu do siebie"?
    Bo to, że nie chodzi ci o stronę merytoryczną to pewnik.
    Zabawny jesteś :D (hola, hola, więcej dystansu do siebie!)

    v.