  • Data: 2017-02-13 16:36:00
    Temat: Re: Przesiewowa kontrola trzeźwości. podejrzenie.
    Od: "Gregtek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:58a0e38c$0$653$65785112@news.neostrada.pl...

    > "Pierdolenie kotka za pomącą młotka"
    >
    > Odróżniasz przypadkowe kontrole bez powodu od kontroli, kiedy występuje
    > UZASADNIONE PODEJRZENIE prowadzenia pod wpływem alkoholu?
    >
    > Oto odpowiedni zapis z PoRD:
    >
    > DZIAŁ V
    > Kontrola ruchu drogowego
    > Rozdział 1
    > Uprawnienia Policji i innych organów
    >
    > Art. 129.
    >
    > 2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    > jest uprawniony do:
    > 3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w
> [...]

    Zapis "uzasadnione podejrzenie" dotyczy kontrolowania osoby
    co do której policjant ma uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować
    pojazdem.
    Tu nie chodzi o uzasadnione podejrzenie bycia pod wpływem alkoholu.

    Co do kierującego pojazdem, policjant ma zawsze prawo żądać, aby kierujący
    poddał się badaniu. Prawnie nie ma znaczenia "podejrzenie" w przypadku
    kierującego.