  • Data: 2017-02-13 19:37:04
    Temat: Re: Przesiewowa kontrola trzeźwości. podejrzenie.
    Od: "Gregtek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:o7so4m$m74$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Gregtek"

    > Zapis "uzasadnione podejrzenie" dotyczy kontrolowania osoby
    > co do której policjant ma uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować
    > pojazdem.
    > Tu nie chodzi o uzasadnione podejrzenie bycia pod wpływem alkoholu.
    >
    > Co do kierującego pojazdem, policjant ma zawsze prawo żądać, aby kierujący
    > poddał się badaniu. Prawnie nie ma znaczenia "podejrzenie" w przypadku
    > kierującego.
    > ---
    >
    > "
> [...]

    Art. 129i PoRD dotyczy warunków oraz sposobu przeprowadzenia badań.
    Nic nie pisze o tym czy mozna kontrolować, czy nie i kiedy można.

    Art. 129 PoRD Policja ma prawo żądać, aby kierujący
    poddał się badaniu. Nie ma warunków, dotyczy każdego kierujacego
    pojazdem.

    Podaj przepisy, ze policja może badac trzeźwość tylko przy podejrzeniu.