  • 1. Data: 2010-09-10 07:58:40
    Temat: Przesiadka z szosy na enduro - jakie moto kupić
    Od: rafał <r...@g...com>

    Witajcie,

    grupę poczytuję od dłuższego czasu, choć dotąd mało się udzielałem.
    Na początku roku będąc w Azji wypożyczyłem na kilka dni XR250 i
    zachorowałem na enduraka ;)
    Jeździło się genialnie, choć momentami trochę brakowało mocy - raczej
    nie w terenie, tylko na szutrach i asfalcie oraz do stawiania na
    gumę ;). Moto lekki (chyba 115kg), ale jak się wywróciłem pod stromą
    (w mojej ocenie ;)) górkę czy zakopałem w piachu to lekko nie było,
    żeby ten sprzęt wyciągnąć albo go skulać na dół...

    Moje możliwości:
    - 24 lata, 78kg, 180cm
    - doświadczenie - od wielu lat ujeżdżam sprzęty szosowe (kolejno:
    ogar, wsk, cagiva 125, cb450s, transalp, obecnie vfr750f)
    - kasa - chętnie jak najmniej (np. 5-7 kzł), max 10 kzł

    Użycie moto i oczekiwania:
    - chcę móc wyjechał nim kilkanaście kilosów poza miasto, polatać
    kilka godzin i wrócić do domu - konieczna homologacja
    - użycie: posiadam moto szosowe, więc ten tylko do ujeżdżania w
    terenie (lasy, pagórki, od czasu do czasu może tor, może w przyszłości
    amatorskie zawody enduro), choć może zdarzyć się przejazd przez miasto
    lub krótka traska raz do roku.
    - będę śmigał powiedzmy 2-4 razy w miesiącu (przez cały rok :D)
    - możliwie duży zasięg (średnio mi się uśmiecha jeździć z kanistrem na
    plecach)
    - chętnie el. starter
    - niska waga
    - długie okresy międzyprzeglądowe: nie chcę co weekend zmieniać olej,
    czyścić filtry, ustawiać zawory i co tam jeszcze (chodzi tu bardziej o
    mój czas niż $)
    - moc - hmm... ok. 40 źrebiąt? - żeby mnie nie sponiewierał ;)
    - 2t vs. 4t - trochę poczytałem i nadal nie jestem zdecydowany

    Nad czym się zastanawiam:
    1) EXC 200 - super sprzęt, leciutki, moc ok. Boję się tylko kopajki i
    krókiego zasięgu
    2) DRZ 400 - chyba najlepszy dla mnie (rzadkie przeglądy), ale trochę
    ciężkawy i drogi.
    3) LC4 - podoba mi się, że można kupić starszą sztukę w dobrym stanie
    i niezłej cenie, też niestety ciężkawy, ale podobno niezniszczalny
    4) WR 250/400 - sprzęty wydają się bardzo ok. Serwis mnie nie zje?
    Warto?
    5) KLX 300 - niestety praktycznie niespotykany i stosunkowo drogi,
    choć wygląda ciekawie

    Niestety żadnego z tych sprzętów jeszcze nie dosiadałem. Proszę o
    rady.
    Może ktoś w Wawie lata na takich sprzętach i da się karnąć? Albo w
    Toruniu (spędzam tam 1-2 weekendy w miesiącu).

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    rafalmas

  • 2. Data: 2010-09-10 08:54:41
    Temat: Re: Przesiadka z szosy na enduro - jakie moto kupić
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 09:58:40 +0200, rafał <r...@g...com> said:

    > Nad czym się zastanawiam:
    > 1) EXC 200 - super sprzęt, leciutki, moc ok. Boję się tylko kopajki i
    > krókiego zasięgu

    To zacznij się jeszcze bać (choć nie ma czego) remontów co sezon-dwa.

    > 2) DRZ 400 - chyba najlepszy dla mnie (rzadkie przeglądy), ale trochę
    > ciężkawy i drogi.

    Optymalny wybór IMHO na początek.

    > 3) LC4 - podoba mi się, że można kupić starszą sztukę w dobrym
    > stanie i niezłej cenie, też niestety ciężkawy, ale podobno niezniszczalny

    Ciężki, w terenie mocy nie wykorzystasz, na asfalcie w zestawie
    offroadowym też nie do końca. Ale fajny, ja go dalej strasznie lubię.

    > 4) WR 250/400 - sprzęty wydają się bardzo ok. Serwis mnie nie zje?
    > Warto?

    250 jak już. Owszem, sprzęty wymagające serwisowo. Ale jeśli nie
    straszna jest Ci samodzielna zmiana oleju czy kontrola luzów
    zaworowych, to ok.

    > 5) KLX 300 - niestety praktycznie niespotykany i stosunkowo drogi,
    > choć wygląda ciekawie

    Też fajny, choć konstrukcja trąci już myszką. Jakiś czas temu bywały
    problemy z dostępnąścią gratów.

    Z tych co wymieniłeś ja bym kolejność fajności pod to, co opisałeś
    ustawił tak: DRZ, WR250/EXC200, KLX300, LC4. Ew. jeszcze jeśli ma być
    tanio, nieśmiertelne (choć coraz częściej w stanie agonalnym) DR350.

    > Niestety żadnego z tych sprzętów jeszcze nie dosiadałem. Proszę o rady.
    > Może ktoś w Wawie lata na takich sprzętach i da się karnąć?

    Kumpel ma tu do sprzedania DRZtę w wersji tylko kopanej, trochę
    odrapana, ale technicznie OK, wisi na otomoto.

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-09-10 09:49:03
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    de Fresz napisał(a):
    > Ew. jeszcze jeśli ma być
    > tanio, nieśmiertelne (choć coraz częściej w stanie agonalnym) DR350.

    Tylko wersje N, bo reszta taka se.
    No i XR400 miodzio jest, ale ciezko dostac.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 4. Data: 2010-09-10 18:43:33
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > Ciężki, w terenie mocy nie wykorzystasz, na asfalcie w zestawie
    > offroadowym też nie do końca. Ale fajny, ja go dalej strasznie lubię.

    Ja tam wykorzystuje moc w 110%;))

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 5. Data: 2010-09-10 19:34:02
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Sep 10, 8:43 pm, "Karambol" <k...@g...pl> wrote:
    >  >> 3) LC4 - podoba mi się, że można kupić starszą sztukę w dobrym

    > Ja tam wykorzystuje moc w 110%;))

    A ja licze ze kiedys zadziwisz dystansem do siebie i tego co akurat
    miewasz pod dupą.
    Najlepszego!

    --
    Pozdrawiam, Art

  • 6. Data: 2010-09-10 20:43:52
    Od: "de Fresz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karambol <k...@g...pl> napisał(a):

    > Ja tam wykorzystuje moc w 110%;))

    Może zgłoś się w takim razie do jakiegoś Erzberga (albo chociaż Kielcberga),
    czy innej Sześciodniówki... ;-)

    Pozdro
    deF

  • 7. Data: 2010-09-11 08:54:46
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > A ja licze ze kiedys zadziwisz dystansem do siebie i tego co akurat
    > miewasz pod dupą.
    > Najlepszego!

    malkontent - człowiek niezadowolony ze wszystkiego, we wszystkim
    doszukujący się wad, niedostatków, ujemnych stron.

    Najleprzego!

  • 8. Data: 2010-09-11 23:38:57
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Karambol" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > malkontent - człowiek niezadowolony ze wszystkiego, we wszystkim
    > doszukujący się wad, niedostatków, ujemnych stron.
    >
    > Najleprzego!

    Czego?
    Kurwa mać! Nie umiesz zacytować - trudno. Ale człowieku, nie osłabiaj
    mnie, że nie jesteś w stanie przepisać poprawnie życzeń na kartkę
    urodzinową.

    Najlepszego korepetytora z polskiego życzę.

    PS
    Na temat zapierdalania po prostej polnej drodze nie wypowiem się, bo
    może to i faktycznie jakieś endurzenie...

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 9. Data: 2010-09-12 08:15:03
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > PS
    > Na temat zapierdalania po prostej polnej drodze nie wypowiem się, bo może

    Następny popierdolony precel? Malkontenci, co ty kurwa wiesz o enduro
    czlowieku? Czy ja sie wypowiadam na temat tego czym ty jezdzisz?
    Jak nie masz pojęcia to morda w kubel i czekaj na swoja kolej!
    A zainteresowanych merytorycznymi opd to na forum enduro zapraszam..tutaj
    jeszcze nikt niczego sie nie dowiedział.
    Ja rozumiem, ze taki Czachor to nie uprawia enduro bo przejezadza 600 km w 7
    godz? Nie! przeicez Enduro to kurwa 30km w caly dzien - to jest enduro
    wedlug kurwa znawcow...aaaha i bloto, bloto tez musi byc bo jak nie ma to
    nie enduro.

    Kurwa nigdy tutaj nikt nie dowiadzial sie niczego na konkretne zadane
    pytanie..pytajcie sie o kurteczki, kaski, i inne pierdoly - o motocyklach
    lepiej nie zaczynac..

    pl.rec.malkontenci - powinno to sie nazywac.

  • 10. Data: 2010-09-12 10:51:49
    Od: n...@s...com

    On Sun, 12 Sep 2010 10:15:03 +0200, "Karambol" <k...@g...pl>
    wrote:

    >Ja rozumiem, ze taki Czachor to nie uprawia enduro bo przejezadza 600 km w 7
    >godz?

    Jakos nie widac go w Erzbergu.

    > Nie! przeicez Enduro to kurwa 30km w caly dzien - to jest enduro
    >wedlug kurwa znawcow...aaaha i bloto, bloto tez musi byc bo jak nie ma to
    >nie enduro.

    Zaczynasz zauwazac inne typy nawierzchni niz piasek ? Gut!
    Za pol roku moze zaczniesz dochodzic do wniosku ze lc4 niekoniecznie
    musi byc najzajebistrzy w innych niz Twoje okolicach.
    Zreszta. No mud, no fun.

> [...]
    >lepiej nie zaczynac..
    >
    >pl.rec.malkontenci - powinno to sie nazywac.

    Jak zaczynasz pisac to faktycznie jakbys na malkontenci mial wyslac :)
    Zaraz, przeciez u Ciebie elcecztery to jak krzyz na Krakowskim
    Przedmiesciu! Tu nie chodzi o sens i to czy jest dobry, to WIARA i
    religia. Przepraszam wiec, nie chcialem urazic Twoich uczuc
    religijnych.

    pozdr
    newrom
    --