  • 1. Data: 2010-09-10 12:06:31
    Temat: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca
    1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie
    takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub
    półsyntetyczne.
    Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym
    olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na
    świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to
    mniejsze ryzyko samozapłonu.

    Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika
    niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na czas
    dotarcia stosować 1:45.

    Marek

  • 2. Data: 2010-09-10 13:46:37
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:

    > Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50

    Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała
    zasłonę dymną.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2010-09-10 15:39:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała
    > zasłonę dymną.

    To zależy od konstrukcji silnika.
    1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o
    "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
    2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo
    materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
    3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z
    dobrych materiałów - mieszanka 1:50

    Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się tworzył nagar
    i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać ciut mniej oleju
    niż ciut więcej.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-09-10 17:26:34
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote:

    > 3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych.

    Generalnie we wszystkich punktach chodzi o lozyskowanie sworznia
    tlokowego w korbowodzie. Glownie.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 5. Data: 2010-09-13 09:43:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się
    > tworzył nagar i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać

    Jeżeli kupię nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym zamiast panewkowego to nic
    nie stoi na przeszkodzie przejść na 1:50?
    Druga sprawa czy ta reguła jest bez względu na to czy mineralny czy
    półsyntetyk? Wiadomo że wszyscy psioczą na mixol i zastanawiam się czy
    zastąpić go dobrej jakości olejem o lepszych właściwościach smarnych i
    niższej temperaturze spalania i dzięku temu może panewkom wystarczy nieco
    mniej takiego dobrego oleju w paliwie?
    Np. 1:40 napewno by było mniej kopcenia i mniej nagaru.

    Marek

  • 6. Data: 2010-09-13 21:22:45
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

> [...]
    > niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na

    Pamiętam że jeździłem na QuakerState czy jakoś tak, lałem wg zaleceń
    producenta (to było raczej 1:50) i 251 zrobiła 55 kkm bez remontu.