eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrzygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2010-09-10 12:06:31
    Temat: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca
    1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie
    takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub
    półsyntetyczne.
    Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym
    olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na
    świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to
    mniejsze ryzyko samozapłonu.

    Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika
    niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na czas
    dotarcia stosować 1:45.

    Marek


  • 2. Data: 2010-09-10 13:46:37
    Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:

    > Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50

    Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała
    zasłonę dymną.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 3. Data: 2010-09-10 15:39:59
    Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4c8a36ba$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:
    >
    >> Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50
    >
    > Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała
    > zasłonę dymną.
    >



    To zależy od konstrukcji silnika.
    1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o
    "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
    2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo
    materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
    3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z
    dobrych materiałów - mieszanka 1:50

    Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się tworzył nagar
    i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać ciut mniej oleju
    niż ciut więcej.
    --
    Jackare


  • 4. Data: 2010-09-10 17:26:34
    Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote:

    > 3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych.

    Generalnie we wszystkich punktach chodzi o lozyskowanie sworznia
    tlokowego w korbowodzie. Glownie.


    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl
    http://www.stokrotka.ath.cx


  • 5. Data: 2010-09-13 09:43:01
    Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i6djhf$h0o$1@node2.news.atman.pl...
    > To zaleĹźy od konstrukcji silnika.
    > 1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o
    > "luĹşnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
    > 2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo
    > materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
    > 3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych.
    > Wykonanie z dobrych materiałów - mieszanka 1:50
    > Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się
    > tworzył nagar i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać
    > ciut mniej oleju niż ciut więcej.

    Jeżeli kupię nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym zamiast panewkowego to nic
    nie stoi na przeszkodzie przejść na 1:50?
    Druga sprawa czy ta reguła jest bez względu na to czy mineralny czy
    półsyntetyk? Wiadomo że wszyscy psioczą na mixol i zastanawiam się czy
    zastąpić go dobrej jakości olejem o lepszych właściwościach smarnych i
    niższej temperaturze spalania i dzięku temu może panewkom wystarczy nieco
    mniej takiego dobrego oleju w paliwie?
    Np. 1:40 napewno by było mniej kopcenia i mniej nagaru.

    Marek


  • 6. Data: 2010-09-13 21:22:45
    Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
    Od: "maverik" <b...@o...pl>


    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    news:4c8a1f4b$0$22808$65785112@news.neostrada.pl...
    > Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80'
    > zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie
    > kupi nigdzie takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze,
    > syntetyczne lub półsyntetyczne.
    > Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym
    > olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na
    > świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to
    > mniejsze ryzyko samozapłonu.
    >
    > Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika
    > niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na
    > czas dotarcia stosować 1:45.

    Pamiętam że jeździłem na QuakerState czy jakoś tak, lałem wg zaleceń
    producenta (to było raczej 1:50) i 251 zrobiła 55 kkm bez remontu.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: