  • 21. Data: 2010-07-12 20:03:02
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Gdy już dojdziesz do porozumienia ze swoim autem, to nawet tak często nie trzeba
    manipulować, ale
    > jednak trzeba - szczególnie kierunkami nawiewów ;]

    Dzieki za 1 z 3 odpowiedzi na temat ;)

    Pozdr.

  • 22. Data: 2010-07-12 20:14:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > W zwiazku z tym mam pytanie do tych co sie uwstecznili :)
    > (klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z
    > manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac przy
    > sile nadmuchu/miejscu nadmuchu/mocy schladzania? Boje sie ze co chwila
    > bedzie albo za zimo albo za cieplo i trzeba bedzie manipulowac bez
    > przerwy.

    Nie ma ryzyka, że będzie za zimno, a jeśli tak to najczęściej oznacza że
    niepotrzebnie klimę włączyłeś. ;-)
    A tak poważnie - większy problem jest z wylotami którymi na lecieć zimne w
    danej chwili, a nie z mocą nawiewu.

  • 23. Data: 2010-07-12 20:15:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > escort 1.8l 16v 115ps
    > z klima tragedia
    >
    > teraz astra II
    > 2.0l 16V
    > z klimą tragedia
    > nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie

    Bo to benzyniaki.
    Dieslowi o mocy 115 KM klima problemów z wyprzedzaniem jakoś nie stwarza.

  • 24. Data: 2010-07-12 20:18:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie
    > manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac,
    > to ciagle zmniejszac nawiew itp...

    Jak to zmniejszać?
    A po co chcesz dmuchać na maksa ciepłym powietrzem?
    Najpierw dać się klimie schłodzić, a później ew. grzebać przy mocy dmuchawy.

    >Z 2-giej strony podobna sytuacja zima tylko odwrotnie :) Jednak taki
    >klimatronik to wygoda...

    Bo niby nie dmucha jak głupi zimnym powietrzem do gorącego auta?
    A w jakim aucie?
    S-klasse?

    Bo takie zwykłe właśnie tak durnie działają.

  • 25. Data: 2010-07-12 20:29:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-12, m <...@n...pq> wrote:

    > Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
    > automatyczną klimatyzacją.
    > Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
    > Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
    > piskiem opon odjechać.

    Automatyczna skrzynia czy po prostu nie potrafisz zapiszczeć oponami?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 26. Data: 2010-07-12 20:32:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    Brzezi wrote:

    > Tez potwierdzam, jezdzilem kiedys takim, i kolosalna roznica, z tego co
    > widze to moze problem wlasnie scortow? :)

    Chyba Fordów ogólnie...

  • 27. Data: 2010-07-12 20:36:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Konrad L wrote:

> [...]
    > to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima
    > tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

    Ja wielkiej różnicy nie widzę, w manualu po prostu nastawiam wiatrak na
    "4" jak wsiądę, a jak się ochłodzi to zmieniam na "1". Automat niby sam
    schładza po ruszeniu, ale zwykle też trzeba coś ustawić, więc wychodzi na
    to samo. Automat ma tą zaletę, że niby sam trzyma temperaturę, ale w
    praktyce różnie to bywa i czasami w obu trzeba coś przestawić. Bardzo
    przydatna jest natomiast klimatyzacja dwu (lub więcej) strefowa w
    przypadku marudnych pasażerów.

    > Mam 110 KM i nie czuje najmniejszej roznicy czy klima dziala czy nie,
    > moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy
    > dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w
    > kierunku benzyny.

    To pewnie zależy od silnika, od klimy, od jej stanu. U mnie np. bardziej
    czuć klimę w 200 konnym benzynowym V6 niż w 100 konnym dieslu. Dlaczego?
    Nie mam pojęcia.

  • 28. Data: 2010-07-12 20:44:16
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-12, Konrad L <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima
    > tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

    Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

> [...]
    > moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy
    > dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w

    To jest kwestia tego na ile wyczuwasz własny samochód. Jeden czuje
    różnicę po zatankowaniu, inny nie zauważa czterech pasażerów z bagażami
    i włączoną klimą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 29. Data: 2010-07-12 20:51:31
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    > Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

    Etam. Ja naprzemiennie używam auta z ręczną i automatyczną klimą. I
    śmiem twierdzić że w pewnych sytuacjach ręczna jest wygodniejsza.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 30. Data: 2010-07-12 20:55:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

> [...]

    > Automatyczna skrzynia czy po prostu nie potrafisz zapiszczeć oponami?

    Wyprzedzać też nie potrafi, gdy jest temperatura umiarkowana

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]