eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrzesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 182

  • 51. Data: 2009-10-12 11:24:14
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kefir pisze:

    > No co Ty, zmyslasz napewno :-D

    Nie, czytalem w Przyjaciolce.

    > Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)

    A mi sie zdaje ze chlopcy mowiac wtrysk w moto widza wtrysk w aucie.
    Tyle ze w aucie jest na ogol jedna przepustnica, wspolny dolot i tylko
    wtryskiwacze sa oddzielnie dla kazdego cylindra. A w motocyklach nie ma
    tak latwo.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 52. Data: 2009-10-12 12:56:43
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Ivam pisze:
    > "The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message
    > news:haqb21$fu9$1@news.onet.pl...
    >> To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
    >> ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
    >> paliwa.
    >
    > Nie zgadzam sie. Ilosc CO2=ilosc spalonego paliwa. I to jest pozadany
    > produkt pracy silnika zasilanego paliwem w postaci weglowodorow. Jest
    > jeszcze para wodna. Cala reszta (NOx, siarczany, CO) to sa niepozadane
    > substancje, gdyz teoretycznie w ogole (gdyby spalac czyste weglowodory)
    > nie powinny powstawac (moze poza CO).

    Sam potwierdziłeś to co miałem na myśli. Ilość spalonego paliwa jest
    wprost proporcjonalna do ilości CO2. W związku z tym że mamy ekoidiotów
    na każdym korku to CO2 traktują także jako niepożądany gaz. Zgadzam się
    z Tobą że tak naprawdę niepożądane powinny być związki takie jak
    wymieniłeś. Po to m.in paliwa bezsiarkowe i katalizatory wyłapujące
    związki azotu. Jednak obecnie jest tak że wyższa emisja CO2 oznacza złą
    emisję i dlatego UE dla m.in smaochodów ustaliła limity emisji CO2.
    Tylko czekać kiedy takie zaczną obowiązywać motocykle.
    Resumując wtrysk oznacza bardziej precyzyjne spalanie i tym samym
    mniejszą emisje CO2 a co za tym idzie mniejsze spalanie.


    > Czesto, gesto zdaza sie, ze silniki z wtryskiem wcale mniej od silnikow
    > na gazniku nie pala, a wrecz przeciwnie (hint pozamotocyklowy=>silniki
    > renault z serii F2N na gazniku, mono i multipunkcie).

    OK. 99% silników które mają normalnie zaprojektowany wtrysk muszą mniej
    palić. :)

    >> Nie słyszałem/widziałem aby w instrukcji było napisane że wtryski
    >> należy wymieniać co XX km.
    >
    > A gazniki? Widziales gdzies w instrukcji, ze nalezy wymieniac
    > dysze/dowolne elementy/kompletne gazniki co XXkm?

    Nie, ale czyścić trzeba, synchronizować też.

    >> Czyścić tym bardziej - to się nie czyści - chyba że chcesz sobie dolać
    >> V-Power to samo czyści wtryski.
    >
    > Znowu niemotocyklowy przyklad (nie mialem motocykla na wtrysku:P) -
    > poczekaj, az Ci wadliwy (filtron) filtr paliwa przepusci syf, ktory
    > pozatyka wtryskiwacze, to zobaczysz, ze zadne V-Powery nic nie dadza.
    > Inne dodatki tez nie.

    Eeetam. W samochodach są inne wtryski? Nie przesadzajmy, to technologia
    która w samochodach działa od 20 lat i nikt nie mówi o padających
    wtryskiwaczach i nie tęskni za gaźnikami.

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a



  • 53. Data: 2009-10-12 12:59:08
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    EM pisze:
    >>> To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach?
    >>> To nie jest jedno i to samo.
    >>
    >> To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
    >> ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
    >> paliwa.
    >>
    > Z tym bym się nie zgodził.
    > CO2 to normalna sprawa w silniku spalinowym i właśnie najwięcej go
    > powstaje przy prawidłowym spalaniu mieszanki stechiometrycznej.
    > Produkty szkodliwe to tlenek węgla CO, tlenki azotu NOx i węglowodory
    > oraz cząstki stałe.
    >
    > Artykuł na ten temat
    > www.intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci28_dodatek.
    pdf
    >
    > Wbrew pozorom normy co do emisji mogą powodować większe zużycie paliwa
    > niż silnika zasilanego ubogą mieszanką z gaźnika. Tzn. nie wiem na ile
    > może się to odnosić do motocykli.


    Zgoda ale dziś CO2 tak samo zły gaz jak NOx (w sensie marketingowym) w
    związku z tym niepożądany. Co o tym sadzę napisałem w poście obok. :)

    CO2 będzie mniej w takim samym silniku z wtryskiem i gaźnikiem bo z
    wtryskiem silnik ten sam spali mniej paliwa.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 54. Data: 2009-10-12 12:59:18
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > Eeetam. W samochodach są inne wtryski?

    Doczytasz. Dodam tylko ze wtryskiwacze w moto dzialaja srednio 3 razy
    czesciej niz w autach. I sa mniejsze wiec maja bardziej wysrubowane
    tolerancje technologiczne.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 55. Data: 2009-10-12 13:04:44
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Kuczu pisze:
    > Kefir pisze:
    >
    >> No co Ty, zmyslasz napewno :-D
    >
    > Nie, czytalem w Przyjaciolce.
    >
    >> Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)
    >
    > A mi sie zdaje ze chlopcy mowiac wtrysk w moto widza wtrysk w aucie.
    > Tyle ze w aucie jest na ogol jedna przepustnica, wspolny dolot i tylko
    > wtryskiwacze sa oddzielnie dla kazdego cylindra. A w motocyklach nie ma
    > tak latwo.

    Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
    synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.

    Mylę się?

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a



  • 56. Data: 2009-10-12 13:08:04
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Kuczu pisze:
    > The_EaGle pisze:
    >
    >> Eeetam. W samochodach są inne wtryski?
    >
    > Doczytasz. Dodam tylko ze wtryskiwacze w moto dzialaja srednio 3 razy
    > czesciej niz w autach. I sa mniejsze wiec maja bardziej wysrubowane
    > tolerancje technologiczne.

    Teraz właśnie zdałem sobie sprawę że w Vce są oddzielne przepustnice i
    mówisz prawdę :) ale rzędowe 4ki czy2ki to insza inszość.

    Co do parametrów. To nie do końca, są silniki samochodowe które kręcą
    się po 9tys obr (miałem taki co miał max 8700obr/min) a to lekko mniej
    niż jakaś Vka.

    Pozdrawiam
    Rafal
    CBF'a


  • 57. Data: 2009-10-12 13:08:23
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
    > synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.

    A jaka to roznica ? W R4 tez sie nie synchronizowalo gaznikow ? Wszak
    wszystkie przepustnice byly w jednej linii ?

    > Mylę się?

    tak


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 58. Data: 2009-10-12 13:10:04
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "The_EaGle" <e...@j...com> wrote in message
    news:hav9hc$2gl$3@news.onet.pl...
    > Kuczu pisze:
    >> Kefir pisze:
    >>
    >>> No co Ty, zmyslasz napewno :-D
    >>
    >> Nie, czytalem w Przyjaciolce.
    >>
    >>> Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)
    >>
    >> A mi sie zdaje ze chlopcy mowiac wtrysk w moto widza wtrysk w aucie. Tyle
    >> ze w aucie jest na ogol jedna przepustnica, wspolny dolot i tylko
    >> wtryskiwacze sa oddzielnie dla kazdego cylindra. A w motocyklach nie ma
    >> tak latwo.
    >
    > Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
    > synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.
    >
    > Mylę się?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
    Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj
    NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta


  • 59. Data: 2009-10-12 13:17:07
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    fv pisze:
    > The_EaGle wrote:
    >> fv pisze:
    >>
    >>> b) wtrysk jest mocno przeceniany i ostro przereklamowany. Jego jedyną
    >>> przewagą techniczną nad gaźnikami jest chiptuning
    >> Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie.
    >
    > Powiedz to mojemu Suzuki, które bez problemu zjada 8,5l na 100. Słyszałeś kiedyś
    żeby gaźnikowy B6
    > albo Jajko tyle paliły?

    Wiesz co, to troszkę tak jak by na twoim przykładzie cała teoria
    motoryzacji miała się opierać ;)
    Nie ma siły żeby gaźnik mógł być dokładniejszy od wtrysku choćby nie
    wiem jaki przykład podasz :) to wynika z zasady działania gaźnika i
    wtrysku a także z takiego przedmiotu jaki zaliczali wszyscy którzy byli
    na polibudzie jak teoria sterowania. Do dobrego regulowania potrzebna
    jest pętla zwrotna a ta we wtrysku występuje zawsze. Druga sprawa to
    lepsze rozpylenie mieszkanki w kolektorze dolotowym. Pompa zawsze może
    dać wyższe ciśnienie niż grawitacyjny gaźnik. No nie ma cudów to musi
    lepiej działać o ile nie jest popsute :)

    BTW. W silnikach samochodowych z gaźnikami także była sonda lambda i ona
    zapewniała pętle zwrotną i był komputer który tym sterował ale to już
    dziwne rozwiązania :>

    >> Po to właśnie
    >> producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
    >> substancji w spalinach.
    >
    > Tak ;-)

    Ano.

    >> Gaźnik nawet najbardziej skomplikowany nie jest
    >> w stanie bez pętli zwrotnej czyli sondy lambda podać odpowiedniej ilości
    >> paliwa - zawsze jest albo za dużo albo za mało. Po za tym wtrysk jest
    >> bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować, czyścić itp.
    >
    > Wtrysk jest tak samo kosztowny w eksploatacji jak gaźniki i nie mów że nie, bo mam
    na to faktury ;P
    > W dodatku na gaźnikach wystarczy się znać, a do wtrysku trzeba mieć komputer.

    Gaźnik jak się spierniczy to pewnie po taniości można naprawić :)

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a


  • 60. Data: 2009-10-12 13:19:22
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > Teraz właśnie zdałem sobie sprawę że w Vce są oddzielne przepustnice i
    > mówisz prawdę :) ale rzędowe 4ki czy2ki to insza inszość.

    W sensie ze R4 maja wspolna przepustnice ? Chyba w samochodzie.

    >
    > Co do parametrów. To nie do końca, są silniki samochodowe które kręcą
    > się po 9tys obr (miałem taki co miał max 8700obr/min) a to lekko mniej
    > niż jakaś Vka.

    I uwazasz ze samochodowe silniki kreca zawsze tyle ? Bo motocyklowe
    zasadniczo zawsze i czesto duzo wiecej.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: