-
51. Data: 2009-10-12 11:24:14
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
Kefir pisze:
> No co Ty, zmyslasz napewno :-D
Nie, czytalem w Przyjaciolce.
> Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)
A mi sie zdaje ze chlopcy mowiac wtrysk w moto widza wtrysk w aucie.
Tyle ze w aucie jest na ogol jedna przepustnica, wspolny dolot i tylko
wtryskiwacze sa oddzielnie dla kazdego cylindra. A w motocyklach nie ma
tak latwo.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
52. Data: 2009-10-12 12:56:43
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <e...@j...com>
Ivam pisze:
> "The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message
> news:haqb21$fu9$1@news.onet.pl...
>> To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
>> ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
>> paliwa.
>
> Nie zgadzam sie. Ilosc CO2=ilosc spalonego paliwa. I to jest pozadany
> produkt pracy silnika zasilanego paliwem w postaci weglowodorow. Jest
> jeszcze para wodna. Cala reszta (NOx, siarczany, CO) to sa niepozadane
> substancje, gdyz teoretycznie w ogole (gdyby spalac czyste weglowodory)
> nie powinny powstawac (moze poza CO).
Sam potwierdziłeś to co miałem na myśli. Ilość spalonego paliwa jest
wprost proporcjonalna do ilości CO2. W związku z tym że mamy ekoidiotów
na każdym korku to CO2 traktują także jako niepożądany gaz. Zgadzam się
z Tobą że tak naprawdę niepożądane powinny być związki takie jak
wymieniłeś. Po to m.in paliwa bezsiarkowe i katalizatory wyłapujące
związki azotu. Jednak obecnie jest tak że wyższa emisja CO2 oznacza złą
emisję i dlatego UE dla m.in smaochodów ustaliła limity emisji CO2.
Tylko czekać kiedy takie zaczną obowiązywać motocykle.
Resumując wtrysk oznacza bardziej precyzyjne spalanie i tym samym
mniejszą emisje CO2 a co za tym idzie mniejsze spalanie.
> Czesto, gesto zdaza sie, ze silniki z wtryskiem wcale mniej od silnikow
> na gazniku nie pala, a wrecz przeciwnie (hint pozamotocyklowy=>silniki
> renault z serii F2N na gazniku, mono i multipunkcie).
OK. 99% silników które mają normalnie zaprojektowany wtrysk muszą mniej
palić. :)
>> Nie słyszałem/widziałem aby w instrukcji było napisane że wtryski
>> należy wymieniać co XX km.
>
> A gazniki? Widziales gdzies w instrukcji, ze nalezy wymieniac
> dysze/dowolne elementy/kompletne gazniki co XXkm?
Nie, ale czyścić trzeba, synchronizować też.
>> Czyścić tym bardziej - to się nie czyści - chyba że chcesz sobie dolać
>> V-Power to samo czyści wtryski.
>
> Znowu niemotocyklowy przyklad (nie mialem motocykla na wtrysku:P) -
> poczekaj, az Ci wadliwy (filtron) filtr paliwa przepusci syf, ktory
> pozatyka wtryskiwacze, to zobaczysz, ze zadne V-Powery nic nie dadza.
> Inne dodatki tez nie.
Eeetam. W samochodach są inne wtryski? Nie przesadzajmy, to technologia
która w samochodach działa od 20 lat i nikt nie mówi o padających
wtryskiwaczach i nie tęskni za gaźnikami.
Pozdrawiam
Rafał
CBF'a
-
53. Data: 2009-10-12 12:59:08
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <e...@j...com>
EM pisze:
>>> To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach?
>>> To nie jest jedno i to samo.
>>
>> To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
>> ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
>> paliwa.
>>
> Z tym bym się nie zgodził.
> CO2 to normalna sprawa w silniku spalinowym i właśnie najwięcej go
> powstaje przy prawidłowym spalaniu mieszanki stechiometrycznej.
> Produkty szkodliwe to tlenek węgla CO, tlenki azotu NOx i węglowodory
> oraz cząstki stałe.
>
> Artykuł na ten temat
> www.intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci28_dodatek.
pdf
>
> Wbrew pozorom normy co do emisji mogą powodować większe zużycie paliwa
> niż silnika zasilanego ubogą mieszanką z gaźnika. Tzn. nie wiem na ile
> może się to odnosić do motocykli.
Zgoda ale dziś CO2 tak samo zły gaz jak NOx (w sensie marketingowym) w
związku z tym niepożądany. Co o tym sadzę napisałem w poście obok. :)
CO2 będzie mniej w takim samym silniku z wtryskiem i gaźnikiem bo z
wtryskiem silnik ten sam spali mniej paliwa.
Pozdrawiam
Rafał
-
54. Data: 2009-10-12 12:59:18
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
The_EaGle pisze:
> Eeetam. W samochodach są inne wtryski?
Doczytasz. Dodam tylko ze wtryskiwacze w moto dzialaja srednio 3 razy
czesciej niz w autach. I sa mniejsze wiec maja bardziej wysrubowane
tolerancje technologiczne.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
55. Data: 2009-10-12 13:04:44
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <e...@j...com>
Kuczu pisze:
> Kefir pisze:
>
>> No co Ty, zmyslasz napewno :-D
>
> Nie, czytalem w Przyjaciolce.
>
>> Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)
>
> A mi sie zdaje ze chlopcy mowiac wtrysk w moto widza wtrysk w aucie.
> Tyle ze w aucie jest na ogol jedna przepustnica, wspolny dolot i tylko
> wtryskiwacze sa oddzielnie dla kazdego cylindra. A w motocyklach nie ma
> tak latwo.
Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.
Mylę się?
Pozdrawiam
Rafał
CBF'a
-
56. Data: 2009-10-12 13:08:04
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <e...@j...com>
Kuczu pisze:
> The_EaGle pisze:
>
>> Eeetam. W samochodach są inne wtryski?
>
> Doczytasz. Dodam tylko ze wtryskiwacze w moto dzialaja srednio 3 razy
> czesciej niz w autach. I sa mniejsze wiec maja bardziej wysrubowane
> tolerancje technologiczne.
Teraz właśnie zdałem sobie sprawę że w Vce są oddzielne przepustnice i
mówisz prawdę :) ale rzędowe 4ki czy2ki to insza inszość.
Co do parametrów. To nie do końca, są silniki samochodowe które kręcą
się po 9tys obr (miałem taki co miał max 8700obr/min) a to lekko mniej
niż jakaś Vka.
Pozdrawiam
Rafal
CBF'a
-
57. Data: 2009-10-12 13:08:23
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
The_EaGle pisze:
> Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
> synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.
A jaka to roznica ? W R4 tez sie nie synchronizowalo gaznikow ? Wszak
wszystkie przepustnice byly w jednej linii ?
> Mylę się?
tak
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
58. Data: 2009-10-12 13:10:04
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"The_EaGle" <e...@j...com> wrote in message
news:hav9hc$2gl$3@news.onet.pl...
> Kuczu pisze:
>> Kefir pisze:
>>
>>> No co Ty, zmyslasz napewno :-D
>>
>> Nie, czytalem w Przyjaciolce.
>>
>>> Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)
>>
>> A mi sie zdaje ze chlopcy mowiac wtrysk w moto widza wtrysk w aucie. Tyle
>> ze w aucie jest na ogol jedna przepustnica, wspolny dolot i tylko
>> wtryskiwacze sa oddzielnie dla kazdego cylindra. A w motocyklach nie ma
>> tak latwo.
>
> Zależy od silnika, jakoś nie widzę w rzędowej 4ce konieczności
> synchronizowania przepustnicy, w Vce na pewno.
>
> Mylę się?
Tak.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
59. Data: 2009-10-12 13:17:07
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <e...@j...com>
fv pisze:
> The_EaGle wrote:
>> fv pisze:
>>
>>> b) wtrysk jest mocno przeceniany i ostro przereklamowany. Jego jedyną
>>> przewagą techniczną nad gaźnikami jest chiptuning
>> Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie.
>
> Powiedz to mojemu Suzuki, które bez problemu zjada 8,5l na 100. Słyszałeś kiedyś
żeby gaźnikowy B6
> albo Jajko tyle paliły?
Wiesz co, to troszkę tak jak by na twoim przykładzie cała teoria
motoryzacji miała się opierać ;)
Nie ma siły żeby gaźnik mógł być dokładniejszy od wtrysku choćby nie
wiem jaki przykład podasz :) to wynika z zasady działania gaźnika i
wtrysku a także z takiego przedmiotu jaki zaliczali wszyscy którzy byli
na polibudzie jak teoria sterowania. Do dobrego regulowania potrzebna
jest pętla zwrotna a ta we wtrysku występuje zawsze. Druga sprawa to
lepsze rozpylenie mieszkanki w kolektorze dolotowym. Pompa zawsze może
dać wyższe ciśnienie niż grawitacyjny gaźnik. No nie ma cudów to musi
lepiej działać o ile nie jest popsute :)
BTW. W silnikach samochodowych z gaźnikami także była sonda lambda i ona
zapewniała pętle zwrotną i był komputer który tym sterował ale to już
dziwne rozwiązania :>
>> Po to właśnie
>> producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
>> substancji w spalinach.
>
> Tak ;-)
Ano.
>> Gaźnik nawet najbardziej skomplikowany nie jest
>> w stanie bez pętli zwrotnej czyli sondy lambda podać odpowiedniej ilości
>> paliwa - zawsze jest albo za dużo albo za mało. Po za tym wtrysk jest
>> bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować, czyścić itp.
>
> Wtrysk jest tak samo kosztowny w eksploatacji jak gaźniki i nie mów że nie, bo mam
na to faktury ;P
> W dodatku na gaźnikach wystarczy się znać, a do wtrysku trzeba mieć komputer.
Gaźnik jak się spierniczy to pewnie po taniości można naprawić :)
Pozdrawiam
Rafał
CBF'a
-
60. Data: 2009-10-12 13:19:22
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
The_EaGle pisze:
> Teraz właśnie zdałem sobie sprawę że w Vce są oddzielne przepustnice i
> mówisz prawdę :) ale rzędowe 4ki czy2ki to insza inszość.
W sensie ze R4 maja wspolna przepustnice ? Chyba w samochodzie.
>
> Co do parametrów. To nie do końca, są silniki samochodowe które kręcą
> się po 9tys obr (miałem taki co miał max 8700obr/min) a to lekko mniej
> niż jakaś Vka.
I uwazasz ze samochodowe silniki kreca zawsze tyle ? Bo motocyklowe
zasadniczo zawsze i czesto duzo wiecej.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/