eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrzesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.p
    l!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Date: Mon, 12 Oct 2009 15:17:07 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <hava8j$5sv$1@news.onet.pl>
    References: <hanubm$av8$1@news.onet.pl> <haobep$ruv$1@inews.gazeta.pl>
    <haqa79$drs$1@news.onet.pl> <hauifu$e61$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.244.73.182
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1255353428 6047 212.244.73.182 (12 Oct 2009 13:17:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Oct 2009 13:17:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hauifu$e61$2@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612052
    [ ukryj nagłówki ]

    fv pisze:
    > The_EaGle wrote:
    >> fv pisze:
    >>
    >>> b) wtrysk jest mocno przeceniany i ostro przereklamowany. Jego jedyną
    >>> przewagą techniczną nad gaźnikami jest chiptuning
    >> Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie.
    >
    > Powiedz to mojemu Suzuki, które bez problemu zjada 8,5l na 100. Słyszałeś kiedyś
    żeby gaźnikowy B6
    > albo Jajko tyle paliły?

    Wiesz co, to troszkę tak jak by na twoim przykładzie cała teoria
    motoryzacji miała się opierać ;)
    Nie ma siły żeby gaźnik mógł być dokładniejszy od wtrysku choćby nie
    wiem jaki przykład podasz :) to wynika z zasady działania gaźnika i
    wtrysku a także z takiego przedmiotu jaki zaliczali wszyscy którzy byli
    na polibudzie jak teoria sterowania. Do dobrego regulowania potrzebna
    jest pętla zwrotna a ta we wtrysku występuje zawsze. Druga sprawa to
    lepsze rozpylenie mieszkanki w kolektorze dolotowym. Pompa zawsze może
    dać wyższe ciśnienie niż grawitacyjny gaźnik. No nie ma cudów to musi
    lepiej działać o ile nie jest popsute :)

    BTW. W silnikach samochodowych z gaźnikami także była sonda lambda i ona
    zapewniała pętle zwrotną i był komputer który tym sterował ale to już
    dziwne rozwiązania :>

    >> Po to właśnie
    >> producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
    >> substancji w spalinach.
    >
    > Tak ;-)

    Ano.

    >> Gaźnik nawet najbardziej skomplikowany nie jest
    >> w stanie bez pętli zwrotnej czyli sondy lambda podać odpowiedniej ilości
    >> paliwa - zawsze jest albo za dużo albo za mało. Po za tym wtrysk jest
    >> bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować, czyścić itp.
    >
    > Wtrysk jest tak samo kosztowny w eksploatacji jak gaźniki i nie mów że nie, bo mam
    na to faktury ;P
    > W dodatku na gaźnikach wystarczy się znać, a do wtrysku trzeba mieć komputer.

    Gaźnik jak się spierniczy to pewnie po taniości można naprawić :)

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: