  • 1. Data: 2011-06-29 13:43:12
    Temat: Przerwana taśma
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    Czy można gdzieś dostać tasiemkę taką jak na fotografii (ale w całości)?
    Tasiemka pochodzi z uszkodzonej kamery wideo. A może macie jakiś pomysł
    na to, jak to połączyć ze sobą?

    http://www.ire.pw.edu.pl/~pkorpas/files/tasma.jpg

    --
    / / .-. \ \ .---------------------------------------------------
    ------.

  • 2. Data: 2011-06-29 19:44:47
    Temat: Re: Przerwana taśma
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 29 Jun 2011 15:43:12 +0200, Meloman <m...@w...pl> wrote:
    > Czy można gdzieś dostać tasiemkę taką jak na fotografii (ale w całości)?
    > Tasiemka pochodzi z uszkodzonej kamery wideo. A może macie jakiś pomysł
> [...]

    Ścieżki w tasiemce wyglądają na miedziane. Można by odizolować urwane
    końce i delikatnie, z wyczuciem lutować, a potem usztywnić na linii
    łączenia. Powinno wystarczyć, o ile ta taśma w kamerze pozostaje
    nieruchoma.

    --
    Artur Stachura

  • 3. Data: 2011-06-30 09:03:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy można gdzieś dostać tasiemkę taką jak na fotografii (ale w całości)?

    Wpisz w wyszukiwarke to co masz na tasiemce: a1545-699a, zwykle w
    magazynach nie maja, ale jak sie ladnie poprosi, to nawet polskie firmy
    moga sprowadzic. Podobnie jak wpiszesz: czesci do kamer sony.

    > A może macie jakiś pomysł
    > na to, jak to połączyć ze sobą?

    Tak jak Artur pisal, do cienszych zyl uzyj drutu nawojowego, a najlepiej
    jednego z drutow rozplecionej linki, do grubszych kilku drucikow,
    starannie oczysc sciezki, lutuj najkrocej jak sie da, nie poprawiaj
    lutow jesli tylko drucik sie trzyma. Na lutownicy musisz miec krople
    cyny, dotykasz sciezki z nalozonym drucikiem i juz. Wszelkie pasty
    niewskazane.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2011-06-30 10:17:14
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Meloman" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tasiemka pochodzi z uszkodzonej kamery wideo. A może macie jakiś pomysł na

    Tak z ciekawości.
    Co spowodowało taką katastrofę.
    Wg. moich doświadczeń przerwanie takiej taśmy
    wymaga choćby małego Pudziana:).

    Artur(m)

  • 5. Data: 2011-07-04 08:37:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 30, 11:03 am, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > lutow jesli tylko drucik sie trzyma. Na lutownicy musisz miec krople
    > cyny, dotykasz sciezki z nalozonym drucikiem i juz. Wszelkie pasty

    Ja bym lutowal drucikiem od samego konektora az do styku.
    Skrobanie do miedzi w takiej tasmie nigdy mi nie wychodzilo.
    Ale takie lutowanie to dosyc mocne wyzwanie. Wiem cos o tym. Jak bylem
    maly to zrobilem cos takiego:
    http://ptoki.za.pl/pl_thrower4.html
    Uprzedzam: Działa poprawnie juz chyba 6 rok...

  • 6. Data: 2011-07-04 10:09:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 10:37, ptoki pisze:
> [...]
    > maly to zrobilem cos takiego:
    > http://ptoki.za.pl/pl_thrower4.html
    > Uprzedzam: Działa poprawnie juz chyba 6 rok...

    Czy halogen wymieniłeś już na coś innego?
    Teraz można by pomyśleć o włożeniu tzw. "xenona".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2011-07-04 14:44:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 4, 12:09 pm, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2011-07-04 10:37, ptoki pisze:
    > (...)> Skrobanie do miedzi w takiej tasmie nigdy mi nie wychodzilo.

    > Czy halogen wymieniłeś już na coś innego?
    > Teraz można by pomyśleć o włożeniu tzw. "xenona".

    Nie, bo zarowki do tego sa relatywnie tanie i nie chce mi sie
    rozgrzebywac czegos co dziala. Dla xenona musialbym zrobic inne
    mocowanie a ze rzutnik nadal dziala to mi sie nie chce.

  • 8. Data: 2011-07-06 09:24:03
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2011-06-29 21:44, Artur Stachura pisze:
> [...]
    > końce i delikatnie, z wyczuciem lutować, a potem usztywnić na linii
    > łączenia. Powinno wystarczyć, o ile ta taśma w kamerze pozostaje

    Dziękuję za podpowiedzi.

    Na tym się właśnie skończyło. Najpierw usztywnienie (oba końce taśmy
    przyklejone Kropelką do małego kawałka wytrawionego laminatu), skrobanie
    skalpelem (emalia z taśmy bardzo łatwo zeszła), a potem lutowanie
    drucików pochodzących z plecionki z jakiegoś kabla. Przejścia DC są
    zachowane, zwarć brak. Pytanie tylko, jak długo to wytrzyma.

    http://www.ire.pw.edu.pl/~pkorpas/files/tasma2.jpg

    Przyczyną awarii był wypadek samochodowy... Oprócz tej taśmy trochę
    innych rzeczy też było do połatania, a czy kamera ruszy i będzie się
    nadawała do użytku to się okaże. W każdym razie resztą to już nie ja się
    zajmuję.

    --
    / / .-. \ \ .---------------------------------------------------
    ------.

  • 9. Data: 2011-07-06 11:06:06
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.ire.pw.edu.pl/~pkorpas/files/tasma2.jpg

    Dobra robota. Sprawdz dokladnie czy w dolnej czesci liczac od prawej
    drut 4 i 7 nie zachodza na sasiednie po lewej (czyli 5 i 8). Jesli jest
    OK, to polakieruj sprayem do elektroniki. Lakier do paznokci sie do tego
    nie nadaje - zre sciezki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa