  • 31. Data: 2010-12-22 11:07:51
    Temat: Re: Przerwa w przewodzie N w instalacji 3-faz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w
    > Potrafisz to uzasadnić?
    > Według mnie kuchence (urządzeniom trójfazowym) przewód N zwisa
    > :-)
    > Wzrost napięcia do 400V uszkodzi urządzenie, ale nikogo nie
    > zabije.
    > Nawet robiąc pomiary używa się 500V (o 1kV nie wspominam)

    A skad masz pociagnete PE i jaka szansa ze tez jest urwany ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2010-12-22 12:54:28
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A skad masz pociagnete PE i jaka szansa ze tez jest urwany ? :-)

    Bez znaczenia faza - PE ma wytrzymać te 500V czy 1kV

    --
    Desoft

  • 33. Data: 2010-12-22 12:58:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.12.2010 13:54, Desoft pisze:

    > Bez znaczenia faza - PE ma wytrzymać te 500V czy 1kV

    Jak w bloku jest PEN a nie PE+N to obudowa jaki będzie miała potencjał?

    Michoo

  • 34. Data: 2010-12-22 21:00:59
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Prawda, nawet miałem okazję ich testować. Pokrywają naprawy bez problemu.

    Chola chola
    To zależy kto jest właścicielem instalacji, w której nastąpilo uszkodzenie.
    W budynkach wielorodzinnych zakład energetyczny najczęściej odpowiada tylko do
    przyłącza. Za wewnętrzną instalację odpowiada właściciel (administrator).

    Zbyszek

  • 35. Data: 2010-12-23 07:53:50
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jak w bloku jest PEN a nie PE+N to obudowa jaki będzie miała potencjał?

    0V - dopuszczalne 110V/mały prąd (kondensatory przeciwzakłóceniowe)

    --
    Desoft

  • 36. Data: 2010-12-24 01:20:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.12.2010 08:53, Desoft pisze:

    > 0V - dopuszczalne 110V/mały prąd (kondensatory przeciwzakłóceniowe)

    Nie sądzę:

    Żelazko robi zwarcie przez ~50omową grzałkę fazy z N. Prąd nie ma gdzie
    płynąć (nie wyrówna się przecież napięcie przez te przeciwzakłóceniowe
    kondensatory) i robi się napięcie fazowe na N. Jeżeli jest PEN a nie
    PE+N to rozdziela się już w mieszkaniu, czyli za awarią i faza pojawia
    się na PE. PE jest zazwyczaj podpięte bezpośrednio do obudowy, więc mamy
    fazę na obudowie.
    - jeżeli mamy rurki podpięte do PE i uziemione, to żelazko działa (za
    małe obciążenie, żeby upalić bezpiecznik), - na obudowie będzie pewnie
    kilkanaście-kilkadziesiąt V (zrobił się dzielnik do ziemi z rur i żelazka)
    - jak mamy rurki izolowane to żelazko nie działa a kuchenka uzyskuje
    wydajność prądową np. do kranu rzędu 4.6A.

    Michoo

  • 37. Data: 2010-12-24 10:32:14
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nie sądzę:
    >
    > Żelazko robi zwarcie przez ~50omową grzałkę fazy z N. Prąd nie ma gdzie
    > płynąć

    Tak możemy sobie teoretyzować do końca świata.
    Wątek rozpoczął się od przerwy na przewodzie N poza mieszkaniem.

    --
    Desoft

  • 38. Data: 2010-12-25 01:11:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 24.12.2010 11:32, Desoft pisze:

    > Tak możemy sobie teoretyzować do końca świata.
    Możemy.

    > Wątek rozpoczął się od przerwy na przewodzie N poza mieszkaniem.
    Twoje słowa ostatnie (ja właśnie uzasadniam dlaczego):

  • 39. Data: 2010-12-25 17:50:28
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Według mnie kuchence (urządzeniom trójfazowym) przewód N zwisa :-)

    NIe bałdzo. Normalne kuchenki korzystają z normalnych napięć fazowych
    faza-N, więć szlag je trafi równie dobrze. Pomijam już fakt, że zwykle są
    nie tyle trój, a dwufazowe.

    J.

  • 40. Data: 2010-12-26 15:33:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > - jak mamy rurki izolowane to żelazko nie działa a kuchenka uzyskuje
    > wydajność prądową np. do kranu rzędu 4.6A.

    ...dlatego wymaga się, aby punkt rozdziału PEN na PE i N był
    uziemiony.... Tak najłatwiej zapewnić sobie bezpieczeństwo. Wiem, że w
    wielu sytuacjach tak nie jest, no ale to już inna sprawa, niestety....

    Konop