  • 41. Data: 2011-01-15 21:51:13
    Temat: Re: Przerwa w przewodzie N w instalacji 3-faz
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 13:49:59 +0100, Desoft napisał(a):

    > Nie pomoże ale wyłączy zasilanie, tak ja przy najmniej podejrzewam ze
    > zadziała. Kwestia tylko czy na tyle szybko, aby ochroniło?

    Nie zadziała. Tak zakończył swój żywot ochronnik OBO VF230 AC/DC, który
    był zabezpieczony eską B16:
    http://obrazki.elektroda.net/16_1295128171.jpg
    Eska nie zadziałała po pojawieniu się podwyższonego napięcia (OIDP było
    około 350V na tej fazie), ochronnik padł a razem z nim urządzenia, które
    miał chronić.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 42. Data: 2012-05-23 12:02:58
    Od: c...@w...pl

    W dniu wtorek, 21 grudnia 2010 07:42:46 UTC+1 użytkownik slawek7 napisał:
    > Czesc.
    > Moze nietypowe pytanie jak na ta grupe lae chcialbym poznac Wasze
    > opinie.
    > Jak sie zabezpieczyc (uchronic) przed przerwa w przewodzie neutralnym
    > N w instalacji 3-fazowej.
    [b] Kontroler napiecia sieciowego - i to szybki to jedyny sposób zabezpieczenia.[/b]
    Różnicówka nie zadziała. Bezpieczniki też nie zadziałają.
    Jaki jest efekt przerwy w zerze (N) ? Asymetria napięcia na poszczególnych fazach. Na
    jednej jest za dużo, na innej obniżone napięcie. Szkodliwość polega na tym, że ten
    stan utrzymuje się długo.
    Kontroler faz - może pomóc, ale w przypadku awarii na dowolnej fazie tracimy cale
    zasilanie. Może pomóc, jeżeli jest odpowiednio szybki. Te urządzenia są do silników,
    a silniki nie są czułe na impulsy. Sekunda, dwie przeciążenia jest bez znaczenia.
    Przepięciówki.
    Przepieciówki działają tylko na uderzenie pioruna - kilka kV.
    Przy przerwie w N(PEN) mamy asymetrie, czyli napiecie rzedu 350V (nawet nie 400).
    Na takie napiecia ochronnik przepięciowy nie działa, tak jakby go nie było.
    Parametr 275V to napięcie znamionowe, ciągłej pracy. To oznacza, ze dla takiego
    napiecia przepieciówka w ogóle nie pobiera prądu.
    Listwy.
    Działają przy napięciu znacznie powyżej 500V. Tak naprawdę nie wiadomo ile, bo na
    listach niema żadnego parametru elektrycznego. Joule to jednostka pracy, nawet nie
    daje informacji przy jakim napięciu listwa sama się uszkodzi. Bo praca, ta sama
    wartość to może być "wolno i mało" jak też silny impuls.
    cyrus

  • 43. Data: 2012-05-24 19:17:28
    Od: WK <k...@g...pl>

    W dniu 2012-05-23 12:02, c...@w...pl pisze:
> [...]

    Proponuję przekaźnik kontroli faz.
    Do prawidłowej pracy wymagają podłączenia N.
    Dla pewności można sprawdzić u producenta np. www.fif.com.pl
    Jeżeli nie to przekaźnik podłączony faza-N. Styki w obwodzie sterowania.
    Jak stracisz N to przekaźnik puści i nie będzie zasilania sterowania.
    To tak w skrócie- bez dokładnego schematu w którym by to trzeba
    zastosować trudno coś dokładnie doradzać.