-
21. Data: 2012-04-20 15:03:36
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/04/2012 13:44, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>> Nie porównuj samochodu zbudowanego wyłącznie po to, żeby przejechać Ring
>> o 0.5 sekundy szybciej do seryjnych..
>
> Ale jak on to zrobił ? Przecież bez AWD się nie da ?
>
> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę w
> takich warunkach.
>
> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności posiadania
> AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
Zdaje się, że argument "AWD nie potrzeba" jest omawiany w kontekście
Integry z filmu rozpoczynającego wątek, a ty wyskakujesz z Astonem.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
22. Data: 2012-04-20 15:11:39
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"
> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę
> w takich warunkach.
>
> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności
> posiadania AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
Zgadza się, AWD może się prowadzić znacznie gorzej niż auto pozbawione
tego wynalazku, dlatego co bardziej przemyślane konstrukcje pozwalają na
odłaczenie przodu.
-
23. Data: 2012-04-20 21:39:25
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-04-20 15:03, kamil wrote:
> On 20/04/2012 13:44, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>>> Nie porównuj samochodu zbudowanego wyłącznie po to, żeby przejechać Ring
>>> o 0.5 sekundy szybciej do seryjnych..
>>
>> Ale jak on to zrobił ? Przecież bez AWD się nie da ?
>>
>> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
>> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
>> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę w
>> takich warunkach.
>>
>> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności posiadania
>> AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
>
> Zdaje się, że argument "AWD nie potrzeba" jest omawiany w kontekście
> Integry z filmu rozpoczynającego wątek, a ty wyskakujesz z Astonem.
Przy mocach wolnnossącej integry i tych warunkach, spokojnie napęd na
jedną oś (fwd) wystarczy. Natomiast ogólnie napęd na jedną oś (WŁAŚCIWĄ
OŚ) wystarczy dla znacznie, znacznie większych mocy.
Jak już przy mocach jesteśmy, to wyjaśnij mi proszę skąd w wolnossącej
integrze 360KM o których piszesz ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
24. Data: 2012-04-20 21:42:13
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-04-20 15:11, Przemysław Czaja wrote:
>
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"
>
>> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
>> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
>> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę
>> w takich warunkach.
>>
>> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności
>> posiadania AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
>
> Zgadza się, AWD może się prowadzić znacznie gorzej niż auto pozbawione
> tego wynalazku, dlatego co bardziej przemyślane konstrukcje pozwalają na
> odłaczenie przodu.
Z ciekawości, które (o nadwoziu sedana/coupe) pozwalają zostawić napęd
na tył ?
Subaru ogólnie, Lancery, Quattro w Audi ZTCW mają stały,
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
25. Data: 2012-04-21 17:04:09
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"
> Z ciekawości, które (o nadwoziu sedana/coupe) pozwalają zostawić napęd
> na tył ?
nie pamietam modelu auta, ale to chyba było jakieś ferrari a może
lambo...chwila googlowania wyrzuciła zaskakujące wyniki
R32 and R33 (1989-1997) GTS4 Skyline
GT-R - 1989-2003
Nissan Stagea
A31 Cefiro
Infiniti G35x/Nissan Skyline (V35 & V36)
Infiniti M
Infiniti FX
Infiniti EX35
ponoć te modele mają odłączany przedni napęd
-
26. Data: 2012-04-21 23:28:33
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/04/2012 16:04, Przemysław Czaja wrote:
>
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"
>
>> Z ciekawości, które (o nadwoziu sedana/coupe) pozwalają zostawić napęd
>> na tył ?
>
> nie pamietam modelu auta, ale to chyba było jakieś ferrari a może
> lambo...chwila googlowania wyrzuciła zaskakujące wyniki
>
>
> R32 and R33 (1989-1997) GTS4 Skyline
> GT-R - 1989-2003
> Nissan Stagea
> A31 Cefiro
> Infiniti G35x/Nissan Skyline (V35 & V36)
> Infiniti M
> Infiniti FX
> Infiniti EX35
>
> ponoć te modele mają odłączany przedni napęd
Pomylił ci się sterowany komputerem centralny dyferencjał z odłączaniem
napędu. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
27. Data: 2012-04-25 02:58:31
Temat: Re: Przerost formy nad treścią
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko pisze:
> Hej.
>
> Kumpel wrzucił na "Fejsa" swój onboard z Autochip Tuning Show - w
> zasadzie nic ciekawego, ale pokazuje IMO ciekawe zjawisko:
>
> http://youtu.be/S0-J_MK_m1Y
>
> Oto lekko zmodzona, przednionapędowa Integra Type-R wlecze się na
> zakrętach za Lancerem EVO (IX?) na slickach. Za to na prostych mistrz
> daje grubo w palnik i odlatuje ;) Jak się jednak okazuje nawet sporą
> stratę udało się koledze odrobić i pod koniec filmiku znajduje się w
> punkcie wyjścia.
To moja babcia się wozi tym evo, wybacz jej jeszcze boi się zakrętów
trochę. :) A poważniej już, ja takich magików widuje na polskich
drogach, jadę sobie kulturalnie 100-120 i co i jakiś matoł w BWM mija
mnie jakbym stał w miejscu, a za chwile na zakręcie, ja muszę zwalniać,
bo ta pipa prawie się tam zatrzymuje i przepycha to BMW.