  • 31. Data: 2009-02-06 10:06:55
    Temat: Re: Przeróbka spawarki 1-fazowej na 2-fazową - da się?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > akurat dobrze trafiles, bo planuje zakup spawarki, tyle ze mi potrzeba
    > malutkiej i za taka cene moge kupic niewielki inwerter ktory mi do
    > wiekszosci 'prac' (typu zespawanie dwoch pretow czy dospawanie motylka z
    > dwoch podkladek do nakretki) wystarczy :(
    >
    > poza tym mam do dyspozycji tylko jedna faze 16A :(
    >
    > ale firma nie jest zla, moze ktos inny sie skusi, zycze powodzenia

    No bo to miedziana jest a nie chińska aluminiowa.

  • 32. Data: 2009-02-06 23:46:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie da się zrobić prostownika pełnomostkowego w układzie właśnie
    > gwiazdy z napięciem po wygładzeniu 320V.

    Da się zrobić prostownik trzymostkowy (trzy mostki Graetza w gwiazdę) -
    ale ma to prawdę mówiąc średni sens (więcej diood, mniejsza sprawność,
    npięciowo diody i tak pracują jak w trójkącie).

    --
    Darek

  • 33. Data: 2009-02-07 00:12:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Saturday, February 7, 2009, 12:46:07 AM, you wrote:

    > Da się zrobić prostownik trzymostkowy (trzy mostki Graetza w gwiazdę) -
    > ale ma to prawdę mówiąc średni sens (więcej diood, mniejsza sprawność,
    > npięciowo diody i tak pracują jak w trójkącie).

    Nie da się zrobić w sieci energetycznej - zrobisz tylko zwarcie w ten sposób.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2009-02-07 20:40:46
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie da się zrobić w sieci energetycznej - zrobisz tylko zwarcie w ten sposób.

    ???

    Trzy mostki Graetza wpięte w trzy jednofazowe obwody faza - zero zrobią
    zwarcie??? Ciekawa teoria...

    Bo ze ekonomicznie rozwiązanie jest mało ciekawe to przecież pisałem.

    --
    Darek

  • 35. Data: 2009-02-07 20:45:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 Feb 2009 21:40:46 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >???
    >
    >Trzy mostki Graetza wpięte w trzy jednofazowe obwody faza - zero zrobią
    >zwarcie??? Ciekawa teoria...
    >Bo ze ekonomicznie rozwiązanie jest mało ciekawe to przecież pisałem.

    Zwarcia nie bedzie.

    Ale zysku zadnego tez nie bedzie.

    A i urzadzenie sie uszkodzi .. a wtedy zwarcie niewykluczone :-)

    J.

  • 36. Data: 2009-02-07 21:00:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Saturday, February 7, 2009, 9:40:46 PM, you wrote:

    > ???
    > Trzy mostki Graetza wpięte w trzy jednofazowe obwody faza - zero zrobią
    > zwarcie??? Ciekawa teoria...

    Nie da się w ten sposób uzyskać napięcia 320V - uzyskasz 560V.
    Jakakolwiek próba wyciśnięcia w ten sposób 320V skończy się zwarciem.

    > Bo ze ekonomicznie rozwiązanie jest mało ciekawe to przecież pisałem.

    To nie problem ekonomii.