  • 1. Data: 2010-11-14 21:27:56
    Temat: Przerobić drukarki na wifi
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Chce dwie drukarki które mam podłączone aktualnie na USB "przerobić" na
    wifi by z każdego komputera w domu móc coś wydrukować bez biegania i
    włączania tego do którego drukarki są podłączone.
    Czy takie urządzenie bedzie dobre?
    http://allegro.pl/netgear-wgps606-54-mbps-print-serv
    er-i1229002421.html

    I czy to bedzie drukowane na zasadzie sygnału wifi bezpośrednio z
    komputera czy też bedzie szło przez router który mam w domu do obsługi
    internetu?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-14 22:32:56
    Temat: Re: Przerobić drukarki na wifi
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > Chce dwie drukarki które mam podłączone aktualnie na USB "przerobić" na
    > wifi by z każdego komputera w domu móc coś wydrukować bez biegania i
    > włączania tego do którego drukarki są podłączone.

    A po co Wi-Fi? Podłącz kablem przez gniazdko sieciowe.

    > Czy takie urządzenie bedzie dobre?
    > http://allegro.pl/netgear-wgps606-54-mbps-print-serv
    er-i1229002421.html

    Z góry nikt ci nie da gwarancji. Szanujący się producent serwerów druku
    posiada na swojej stronie www listę drukarek, które wypróbował, że chodzą.

    > I czy to bedzie drukowane na zasadzie sygnału wifi bezpośrednio z
    > komputera czy też bedzie szło przez router który mam w domu do obsługi
    > internetu?

    Raczej to drugie. Podłączenie ad-hoc jest zasadniczo tylko do dwóch punktów.

  • 3. Data: 2010-11-14 22:38:46
    Od: Norbert <n...@M...com>

    MC napisał(a):
    > Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    >
    > A po co Wi-Fi? Podłącz kablem przez gniazdko sieciowe.

    Poto by uwolnić się od plątaniny kabli.
    Chce drukarki mieć na wifi bo staną w pomieszczeniu z dala od komputerów
    i jeszcze gdybym miał ciągnąć kable to cala operacja w ogole nie miala
    by sensu.

    er-i1229002421.html

    > Z góry nikt ci nie da gwarancji. Szanujący się producent serwerów druku
    > posiada na swojej stronie www listę drukarek, które wypróbował, że chodzą.

    To juz sprawdzilem i moje drukarki są wspierane.
    Bardziej chodziło mi o to że to jest także router i czy nie bedzie się
    gryzł z moim właściwym routerem.

    > Raczej to drugie. Podłączenie ad-hoc jest zasadniczo tylko do dwóch
    > punktów.

    To do czego odnosi się zapis w instrukcji:
    Printing Methods: Peer-to-Peer (PTP), Windows LPD printing

  • 4. Data: 2010-11-14 22:40:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.11.2010 22:27, Norbert pisze:

    > http://allegro.pl/netgear-wgps606-54-mbps-print-serv
    er-i1229002421.html

    > I czy to bedzie drukowane na zasadzie sygnału wifi bezpośrednio z
    > komputera

    Nie bezpośrednio, tylko przez printserwer wbudowany w ten router. Jeśli
    nie chcesz tego zintegrować z obecną siecią, będziesz musiał się przełączać.

    > czy też bedzie szło przez router który mam w domu do obsługi
    > internetu?

    Jak nie chcesz go zmieniać na ten i nadal używać, też tak można.

    Tak czy inaczej poproś/zamów kogoś, kto ci to wszystko ustawi, bo sam
    sobie raczej nie poradzisz, skoro nie rozumiesz, co oznacza "router z
    wbudowanym prinserwerem" (wyraźnie napisane w ofercie).

    Swoją szosą dość marne rozwiązanie - znacznie lepszy byłby printserwer
    CUPSowy.

  • 5. Data: 2010-11-14 23:03:09
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze gdybym miał ciągnąć kable to cala operacja w ogole nie miala by

    Kabel od drukarki ciągniesz do rutera a nie do komputera. Wi-Fi jest
    stanowczo przereklamowane. I jeśli masz wiele sieci w okolicy będą sobie
    nawzajem przeszkadzać, a wtedy transfer bardzo spada. Jeśli nie musisz, nie
    bierz sobie kłopotu na głowę. Poza tym ten ruter ma bardzo słąbe parametry.

    > To juz sprawdzilem i moje drukarki są wspierane.

    To jedno mamy z głowy

    > Bardziej chodziło mi o to że to jest także router i czy nie bedzie się
    > gryzł z moim właściwym routerem.

    Sprawdż czy może pracować w trybie zwykłego rozgałęźnika, bez zmiany adresu
    IP. Czasem to się nazywa bridge albo access point.

    > To do czego odnosi się zapis w instrukcji:
    > Printing Methods: Peer-to-Peer (PTP), Windows LPD printing

    PTP to bezpośrednie połączenie drukarki z komputerem. 1:1. Odpada w wypadku
    kilku drukarek czy komputerów. Wtedy musi być jakaś centrala.

  • 6. Data: 2010-11-14 23:51:17
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-11-14 23:32, MC pisze:
    > Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    Gdybym już musiał tak kombinować to:
    1/ Użył bym printserwera a nie routera z tą funkcją
    2/ nie koniecznie wrzucał bym od razu tego posta po kilku grupach
    3/ przykład, który znam z autopsji to PS-1206UWg lub podobny bo jest w
    odległym miejscu i nie pamiętam, tylko ten ma 1 port, być może są dwu
    portowe.

  • 7. Data: 2010-11-15 00:33:58
    Od: Norbert <n...@M...com>

    MC napisał(a):

> [...]
    > nawzajem przeszkadzać, a wtedy transfer bardzo spada. Jeśli nie musisz,
    > nie bierz sobie kłopotu na głowę. Poza tym ten ruter ma bardzo słąbe
    Chyba sie nie rozumiemy.
    Router z wbudowanym modemem jako taki juz posiadam. I musi byc on
    zamontowany w takim miejscu że wszelkie podpinanie kablami jest
    niewykonalne. Poza tym jak sobie to wyobrażasz? Moj router nie posiada
    złącza USB więc podpięcie do niego drukarki jest nie wykonalne bo i ona
    nie posiada w sobie wtyku sieciowego. To co pokazalem w linku staloby
    sobie tylko przy drukarkach. O tyle wygodne że po prostu kabel usb od
    drukarki zamiast do kompa ktory bedzie w innym pokoju wpinam w ten
    printserver z linku. I to urządzenie ma tylko i wyłącznie dać mi dostęp
    do drukarek i możliwość drukowania po wifi z komputerów w mojej sieci wifi.

    > PTP to bezpośrednie połączenie drukarki z komputerem. 1:1. Odpada w
    > wypadku kilku drukarek czy komputerów. Wtedy musi być jakaś centrala.

    No i właśnie tą centralą byłby tne prontserver z linku.
    Mam akurat dwie drukarki a w tym printserverze własnie dwa porty usb
    gdzie moge je podpiąć. I tylko to mi potrzebne bo w gniezda sieciowe nie
    bedzie w nim wpięte nic gdyż komputery beda wysylaly material do druku
    poprzez wifi.

  • 8. Data: 2010-11-15 00:41:52
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    er-i1229002421.html

    > Nie bezpośrednio, tylko przez printserwer wbudowany w ten router. Jeśli
    > nie chcesz tego zintegrować z obecną siecią, będziesz musiał się przełączać.

    Co określasz przez zintegrowac? Chciałbym właśnie wpiąć to wszystko w
    moją sieć wifi.

    > Jak nie chcesz go zmieniać na ten i nadal używać, też tak można.

    I właśnie o to mi chodzi tylko nigdy jeszcze nie miałem konieczności
    tego robić więc nie wiem co i jak. Mojego routera nie mam zamiary
    zmieniac narazie. Za jakiś czas zmienie go na coś z N-ką ale poki co mój
    linksys WAG200G mi wystarcza jako modem i punkt dostępu dla moich
    komputerów po wifi

    > Tak czy inaczej poproś/zamów kogoś, kto ci to wszystko ustawi, bo sam
    > sobie raczej nie poradzisz, skoro nie rozumiesz, co oznacza "router z
    > wbudowanym prinserwerem" (wyraźnie napisane w ofercie).

    To raczej tylko kwestia poprawnego skonfigurowania , niestety nie mam
    nikogo kto zrobi to za mnie, może jakaś podpowiedź co i jak zrobic?
    Po krotce wyglada u mnie to tak, że do mojego Linksys WAG200G który
    działa jako modem i router jednoczesnie podpięte są dwa komputery,
    obydwa po wifi. Do tego dochodzi jeszcze kamera IP też po wifi.
    Teraz chce tylko za pomocą urządzenia z linku dołączyć do całości dwie
    drukarki które mam zamiar podpiąć do tego netgeara.
    Wszelkie przesyłanie plików i korzystanie z drukarek w tej chwili działa
    jako tzw sieć grupa domowa znana z windows7.

    > Swoją szosą dość marne rozwiązanie - znacznie lepszy byłby printserwer
    > CUPSowy.

    A może jakiś link bo jak wspomniałem w temacie prontserverów drąże
    dopiero od 2 dni.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-11-15 02:18:59
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > drukarek i możliwość drukowania po wifi z komputerów w mojej sieci wifi.

    Rzeczywiście się nierozumiemy, ja nazywam ruterem to, co ty printserwerem.
    Niemniej jednak dalej cię będę namawiał na połączenie tego "printserwera"
    kablem a nie przez WiFi. Jeśli masz taką możliwość wypróbuj na tej kamerze,
    powinna być widoczna różnica między transmisją przez kabel a Wi-Fi.

  • 10. Data: 2010-11-15 21:01:25
    Od: Norbert <n...@M...com>

    MC napisał(a):

> [...]
    > tego "printserwera" kablem a nie przez WiFi. Jeśli masz taką możliwość
    > wypróbuj na tej kamerze, powinna być widoczna różnica między transmisją

    Nie mam fizycznej mozliwosci. ROuter wlasciwy jest na korytarzu,
    drukarki i printserver ma byc w jednym z pokoi, stacjonarny i laptop w
    kolejnym. Kable musialbym ciagnac przez cale mieszkanie a tego nie chce
    ani ja , ani nie zgodzi sie na to moja druga polowka. Kamera akurat czy
    na wifi czy na kablu dziala tak samo. Przy najwyzszych parametrach
    obrazu zabiera z wifi 3Mb/s i tyle.