-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
Date: Sun, 13 Aug 2017 09:02:00 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <ompltv$291$1@dont-email.me>
References: <olr5e8$7mb$1@dont-email.me>
<59811d29$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
<olrrkt$in7$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <olrthg$een$1@node2.news.atman.pl>
<omkv79$mj0$1@node2.news.atman.pl> <omn2ib$unq$2@dont-email.me>
<ompd50$olv$1@node2.news.atman.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 13 Aug 2017 13:58:23 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="19e7f8588629690b4a98cc0164d6f4a1"; logging-data="2337";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/Agyg6rLPbLZVOebcnLquF"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <ompd50$olv$1@node2.news.atman.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:ymxuvkQ6MB147PI2dJ+r2QrxKdU=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722002 pl.misc.samochody:2612781
[ ukryj nagłówki ]"Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message
news:ompd50$olv$1@node2.news.atman.pl...
>> Ja właśnie przeczytawszy o Twojej wkrętarce przypomniałem sobie o swojej
>> :-)
>> Miałem fajnego, małego wkrętaka SKIL z przegubem w połowie, jak pistolet.
>> Zagrzebany gratami w szafie - oczywiście 0 voltów, w środku dwa ogniwa
>> NiCd.
>>
>> Próba ładowania ich ładowarką dostarczoną z wkrętarką niepowiodła się...
>>
>> Ładowarka jest bardzo prymitywna, wygląda jak zasilacz wtyczkowy do
>> ściany
>> z kabelkiem zakończonym banankiem, zero sygnalizacji
>> ładowania/naładowania.
>>
>> Pomyślałem, że w środku musi być więc inteligentny układ wykrywający
>> ładowanie i zatrzymujący proces gdy ogniwa osiągną te maksymalne
>> 1,45V/ogniwo. No więc nie - z bananka nie wychodziło żadne napięcie -
>> więc
>> czarną kostkę plastikową wziąłem w imadło, poddusiłem po przekątnej aby
>> ultradźwiękowe zgrzewanie połówek obudowy puściło, i co znalazłem w
>> środku?
>>
>> Ano malutki transformatorek, płyteczka z laminatu papierowego na której
>> były
>> tylko 4 diody prostownicze i kondensator elektrolityczny 1000uF/10V!!!!!
>> Nie dam rady sprawdzić ile woltów dawał transformator, bo uzwojenie
>> pierwotne jest przerwane (prawdopodobnie bezpiecznik termiczny zadziałał)
>> ale na nalepce zasilacza jest wydrukowany "Output: 4.5V DC 300mA".
>> No kuźwa dwa NiCd ładować z 4,5 woltów??? Brawo Skil! Brawo za głupotę!
>>
>> Akumulatorki nie chciały się obudzić tak samo jak te od wiertarki, więc
>> zastosowałem elektrowstrzący wyższym napięciem z zasilacza
>> labolatoryjnego
>> ustawionego na 8V/2A max. Po lekkim poiskrzeniu przez pół minuty on/off
>> prąd ładowania zaczął płynąć duży, więc ustawiłem na zasilaczu 2,900V
>> i zostawiłem na cały dzień... Prąd ładowania spadał od 500mA po 300mA
>> aż do 0,1A. Aku tak prymitywnie naładowane kręci wkrętakiem dobrze...
>>
>> Ale nie wiadomo jak długo pociągnie traktowane taką "oryginalną"
>> ładowarką tyle lat.
>> Ileż to jest pieniędzy wstawić tam za diodami i kondensatorami choćby te
>> 4 diody krzemowe szeregowo w formie ogranicznika 2*0,7V + 2*0,7V ???
>> Oczywiście lepiej byłoby dać o 1 dolar droższy układ stabilizatora
>> 2,8-2,9V.
>
> No coś Ty? Zagiąłeś konstruktorów na amen! :)
>
> Może nie wiesz, ale napięcie nie jest jedynym parametrem mającym wpływ na
> ładowanie akumulatora.
>
> W szczególnym przypadku będąc kiedyś właścicielem motocykla marki WSK 125,
> nie mając czym naładować akumulatora do niego (6V) , ładowałem go z
> powodzeniem wprost z sieci 220V, przez jedną diodę i regulując prąd
> ładowania 100 watową żarówką.
No dobrze - w sytuacjach wyjątkowych, jednorazowo, można podładować tak
akumulator. Ale żeby takie rozwiązanie dawać jako docelowe przez fabrykę?
Przecież notoryczne przeładowywanie akumulatorów za wysokim napięciem
im szkodzi. Ładowanie akumulatorów NiCd się powinno kończyć, gdy napięcie
przypadające na ogniwo dotrze do poziomu 1,45V. Kiedy się ładowanie kończy
w tej ładowarce SKIL? Ano nie kończy się nigdy, bo transformator będzie non
stop ciągnął akumulator do coraz wyższego napięcia. Gdzie tu sens?
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?