  • 11. Data: 2012-12-22 10:45:47
    Temat: Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    DJ pisze tak:

    > pewnie jedna na całe mieszkanie. nadal duża?

    wtedy zbyt mała, zrozumiałem że ten S B16 to zabezpieczenie
    oświetlenia w mieszkaniu. Mogliby wprowadzić kabel 3 x 4mm
    i dać B25 na korytarzu na całe mieszkanie.

    Właściwie to nie wiem o co chodzi spółdzielni pomnażającej jakieś
    listwy na klatce dla przycisku dzwonkowego. Czyżby zasilanie dzwonków
    szło z prądu wspólnego klatkowego a tylko krótki kabel przechodził
    przez ścianę do dzwonka nad drzwiami.

    --
    Piotr

  • 12. Data: 2012-12-22 10:50:45
    Od: Wmak <j...@u...narkive.com>

    >dlaczego taka duża?
    >pewnie jedna na całe mieszkanie. nadal duża?

    Kabel z rozdzielni do skrzynki bezpiecznikowej Cu 5x4mm2,
    W rozdzielni licznik 1-F ,dalej podłączona tylko jedna faza i ochronny
    (od strony mieszkania nie używany), reszta drutów czeka na ewentualny
    trójfazowy licznik - raczej nie planuję takiej inwestycji.
    Ochronnego do gniazd nie ma jak doprowadzić bez kapitalnego
    remontu mieszkania a dokładanie różnicówki do obwodów
    oświetlenia tylko ze względu na dzwonek nie ma sensu.

    Wlazłem na stołek i obejrzałem zainstalowane eSki:
    Oświetlenie B10A, gniazda łazienka B16A,
    Reszta gniazd - kuchnia i pokoje, niestety razem, - B16A
    Płyta ceramiczna 2szt B16A

    P.S. Komornika nie oczekuję, więc dzwonek może zostać,
    tylko dalej nie wiem, jaki przepis każe zmieniać sposób podłączenia.

    Do pięknego radzieckiego dzwonka mam sentyment - był na niskie napięcie
    więc jeszcze w poprzednim mieszkaniu dołożyłem mu trafko.
    Robi dźwięczne ding-dong-ding-dong, tak długo, jak się trzyma guzik.
    W środku ma przerywacz w postaci przechylnej ampułki z rtęcią -
    jej bezwładność określa częstotliwość plumkania.
    --
    Wmak

  • 13. Data: 2012-12-22 11:07:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wmak pisze tak:

    > Do pięknego radzieckiego dzwonka mam sentyment - był na niskie
    > napięcie więc jeszcze w poprzednim mieszkaniu dołożyłem mu trafko.

    Jeśli popsułbym ludziom poniemiecki guzik od dzwonka to niezapłaciliby
    mi za pracę i obciążyli. Za plastikowe listwy pewnie spuściliby mnie ze
    schodów ;)

    --
    Piotr

  • 14. Data: 2012-12-22 11:13:01
    Od: Wmak <9...@u...narkive.com>

> [...]
    >oświetlenia w mieszkaniu. Mogliby wprowadzić kabel 3 x 4mm
    >i dać B25 na korytarzu na całe mieszkanie.

    Zabezpieczenie przedlicznikowe w szafie jest B25A - co dalej opisałem wcześniej.
    Dzwonek zasilany z mojego prywatnego prądu, przewód z fazy obwodu oświetlenia przez
    dzwonek leci sobie wewnątrz prefabrykatu do podtynkowego włącznika i wraca do zera w
    mojej puszce..
    Wszystko schowane i trudnodostępne dla wandali.

    Całą instalację oświetlenia klatki schodowej przerabiają na natynkową w listwach PCV,
    na sufitach dali płaskie prostokątne oprawy z oszczędnymi świetlówkami "na bagnet".
    Ciekawe, jak długo wytrzymają.

    Jedna pozytywna zmiana - w szafach na każdym piętrze jest gniazdo wtykowe z
    "administracyjnym prądem".
    Ciekawe, czy kupią Pani Gospodynij jakiś odkurzacz, by nie musiała latać
    ze szczotką, wiadrami i mopem -- tego chyba nie doczekamy..
    --
    Wmak

  • 15. Data: 2012-12-22 13:04:16
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    Pewnie jakis debil byl na robotach w szkoplandii oni tam klada w
    peszlach nawet faze.

  • 16. Data: 2012-12-22 17:39:33
    Od: Wmak <l...@u...narkive.com>

    >ZeNek
    >Pewnie jakis debil byl na robotach w szkoplandii oni tam klada w
    >peszlach nawet faze.

    Nie mam pojęcia do czego odnieść twoją uwagę i jak ją rozumieć...

    Czasem dobrze wkleić kawałek cytatu poprzednika.
    --
    Wmak

  • 17. Data: 2012-12-22 18:06:41
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-22 11:07:34 +0100, PiteR <e...@f...pl> said:

    > Jeśli popsułbym ludziom

    Ludziom, owszem.
    Spółdzielni mieszkaniowej? nieeee, im to zwisa.

    --
    DJ

  • 18. Data: 2012-12-22 18:37:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    DJ pisze tak:

    > Spółdzielni mieszkaniowej? nieeee, im to zwisa.

    Jakieś dziwne te spółdzielnie macie.

    --
    Piotr

  • 19. Data: 2012-12-23 03:55:53
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jak nie ma ? stuka, puka, a przeciez nie masz obowiazku i na dzwonek
    > reagowac ..

    A nich stuka:) Nie mieszkam w bloku więc w furtkę może stukać do woli :)

  • 20. Data: 2012-12-26 15:19:46
    Od: Wmak <o...@u...narkive.com>

    Oprócz kabla 5x4mm2 leci do mieszkania jeszcze jakiś cieńszy, na oko 2-3x1,5mm2 -
    czyżby oddzielny do oświetlenia?
    Skrzynki z eSkami nie chce mi się rozbierać, przepytam monterów gdy przyjdą do roboty
    po Świętach.