    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przeno?ny, osobisty WiFi hotspot?
    Date: Thu, 03 Mar 2011 09:51:52 +0100
    <i...@p...onet.pl>
    <f...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011 15:58:55 -0600, Pszemol wrote:

    >I są ludzie których stać na taki domek :-) Właśnie o to mi chodzi.
    >Albo Cię stać i kupujesz co lubisz i co Ci się podoba albo liczysz
    >grosik do grosika jak Waldek i narzekasz że za kabelek musisz
    >wydać dodatkowe pieniądze, jakby to była jakaś różnica pomiędzy
    >tym gdyby cena kabelka była wliczona w cenę urządzenia i musieli
    >za niego płacić wszyscy, czy potrzebują go czy nie...

    My ludzie starej daty i jeszcze pamietamy kabelki po $100.
    I uwazamy to za naciaganie klienta.

    Oczywiscie wszystko trzeba wywazyc - czy ten kabelek istotnie
    potrzebny, czy cena zawyzona.

    >Akurat zegarka w lustrze podziwiać nie musisz :-)

    No to co pozniej robic z kolekcja ? Codzennie inny .. czy po prostu
    zastanowic sie przed zakupem .. "ladny, ale mam juz trzy" :-)

    >Nie, plan o jeden schodek niżej ma tylko 700 minut i nie ma A-list.
    >Były miesiące że wychodziłem powyżej 700 minut i płaciłem jak
    >za zboże za przekroczone minuty.

    I to jest racjonalny argument.

    >Ale za funkcjonalny. Owszem, nie nadaje się do wszystkiego, ale
    >ten ekran jest wreszcie funkcjonalny i nie czuć tak bardzo że mały
    >jak na innych telefonach, przy mniejszej rozdzielczości. Tam małe
    >literki są po prostu nieczytelne i masz porażkę. Na iPhone nawet
    >malutkie literki są dzięki dużej rozdzielczości wciąż przyzwoicie
    >czytelne i niekwadratowe.

    ale wzrok ma swoje granice.
    A strony sa coraz wieksze, "ogladac w rozdzielczosci min 1024x768".

    >To jest jedna z tysięcy applikacji na iPhone.
    >Może i w Polsce taka kiedyś powstanie.

    Watpie, bo jeszcze musieliby sie ze sklepami dogadac. A te beda
    srednio zainteresowane.

    >Ale nie wiesz ile używałbyś gdybyś miał internet w kieszeni
    >z małym lecz funkcjonalnym wyświetlaczem.

    Tylko jakos zawsze mam pod reka duzy komputer, z funkcjonalnym
    monitorem i funkcjonalna klawiatura :-)

    >Komputera nie obsłużysz stojąc, jedną ręką, trzymając się drugą
    >poręczy w tramwaju... A używając iPhone spokojnie wystukasz
    >w takich warunkach całkiem długiego e-maila między przystankami.
    >Przetestowane.

    Brzmi zachecajaco, ale mozna po prostu poczekac az sie zakonczy jazde
    :-)

    >Nie? A czemu? :-)

    bo gwarantuja miedzy 0 a 30 C

    >No i jest to o tyle logiczne, że jak miałem plan 700 minut to
    >przekraczałem go i wtedy mała ilość minut kosztowała mnie
    >30-40 więcej. Teraz mam plan 1400 i nie jestem w stanie go
    >przekroczyć za - bodajże - 20 dolców więcej. Nie pamiętam dokładnie.

    Bo to zalezy od ustawienia cennika. oni tez wola zebys im zaplacil 20$
    co miesiac niz 19$ co dwa miesiace. Ale zawsze mozna poszukac
    uczciwszej firmy :-)

    >Zastanów się jakie "pasmo" było dostępne dla modemów
    >na miedzianych kabli 20 lat temu, a jakie jest dziś przy DSLu...
    >Cuda panie, cuda.

    Ale dane w kablu maja te ceche ze poza kabel nie wychodza.

    >Poza tym w USA już praktycznie każda kafejka i restauracja
    >ma hotspot wifi. Klienci mają wifi w domu i biurze... Danych
    >z anten komórkowych wbrew pozorom niewiele używasz.

    no ale przeciez nie chcesz urywac audycji bo wychodzisz z kafejki :-)

    >allegro.pl ? ebay.pl ?

    Tu jest polska, moge w sklepie, ale co zrobic w USA ? :-)

    >Nie testowałem arkuszy kalkulacyjnych, brzmi to trochę
    >jak tortura na małym ekraniku, ale edycja e-maila jest
    >prosta w nowym os bo ładnie obsługują select/copy/cut/paste.

    Ale da sie precyzyjnie zaznaczyc z dokladnoscia co do literki ?

    >Z tym to ja miałem kłopot nawet w starej Motoroli Razr.
    >Jednak grube rękawice powodują że nawet jak masz prawdziwą
    >klawiaturę a nie touchscreen to naciskasz 5 guzików na raz
    >i wykręcenie dobrego numeru za pierwszym razem to duża
    >sztuka. Ale co Cię powstrzymuje od ściągnięcia rękawicy na
    >te kilka sekund wybierania numeru?

    -20 :-)
    Ano prawda niestety z ta rekawica .. ale duze rezystywne moga lepiej
    dzialac.

    >To jeśli go kupisz to będziesz dusigrosz...
    >Kupujesz najfajniejszy bez względu na cenę jeśli Cię stać!

    Ale ja nie lubie przeplacac. Jestem dusigrosz i dlatego mnie stac :-)

    >Ale można.
    >Mam viewer VNC i często robię jakieś drobiazgi na komputerze
    >biurowym zdalnie.

    I ten maly ekranik nie przeszkadza ?
    I daje sie precyzyjnie kliknac tam gdzie sie chce ?

    >Są te rzeczy ale musisz za nie płacić.
    >Czas wymienić samochód na taki co ma nawigację wbudowaną :-)

    Taa .. fajne albo i nie fajne - roznie bywa, ale ciagle nieprzyzwoicie
    drogie :)

    >Ty to faktycznie masz problemy. :-)

    Wiem czego chce - nie odpowiadac na pilne emaile w tramwaju, tylko
    polozyc sie w ciepelku i poczytac newsy :-)

    >:-)

    Ale niestety prawdziwe. Ognisko, kielbaska, flaszeczka .. i tak przez
    miesiac .. no bo co tu robic innego ..

    J.