    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przeno?ny, osobisty WiFi hotspot?
    Date: Tue, 01 Mar 2011 00:18:34 +0100
    <i...@p...onet.pl> <ikbfnt$d2k$2@news.onet.pl>
    <i...@p...onet.pl> <2...@l...institute.com>
    <i...@p...onet.pl>
    <c...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <u...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <o...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 15:46:01 -0600, Pszemol wrote:

    >Ale po co tak liczyć? Po co kupować bez zobowiązań?
    >Jaki sens ma telefon bez planu/kontraktu z operatorem?

    No ale z umowa to jak odroznic ile kosztuje umowa a ile telefon ?
    I jak dyskutowac o cenach ? :-)

    No ale dobrze, nie jestem gadatliwy, nie przegaduje 100 minut,
    to mam w Erze do wyboru:
    -abonament za 15 zl bez telefonu .. a telefon sobie kupie jaki chce
    -30zl*24 + 2100 za iphona 4 16G
    -i sporo innych opcji, moge zaplacic za telefon 600zl, ale potem co
    miesiac 140.

    Z internetem to jeszcze inaczej wychodzi, tylko ze jest mi potrzebny w
    telefonie raz na kwartal.

    >A skoro i tak będziesz płacił operatorowi co miesiąc za rozmowy
    >czy przesyłanie danych, to czemu nie wziąć przy tym iPhone?

    Bo to zly telefon jest i nie warto przeplacac :-P

    No dobra, sa i takie pozycje w cenniku, ze faktycznie - wysoki
    abonament i wszyskie telefony po zlotowce. To sie wrecz nie oplaca
    brac czegos "gorszego".

    >Jak to nie ma? Płacisz za usługę - chciałbyś gadać za darmo?
    >To chyba w jakimś Dreamlandzie.

    Patrz wyzej - polski rynek juz mnie przyzwyczail ze jak sie ma duzy
    abonament, to sie naleza dodatkowe bonusy. Np ajfon za zlotowke.
    A w tej ameryce to widac jakos dziwnie - placi czlowiek co miesiac
    powiedzmy 200$ a oni mu nawet glupiego telefonu z pocalowaniem w reke
    nie dadza :-P

    >No więc argument który tu ktoś poruszył że iPhone jest droższy
    >od innych telefonów nie ma podstaw Twoim zdaniem?

    No i znow zalezy w ktora rubryke cennika spogladac.
    Ale powiedzmy HTC HD2 700zl, iphone 1500zl.
    Warto doplacic zeby miec iphona ? I co ja z tego bede mial ?

    >Nie, że nie można, ale to raczej nie ma sensu...

    Moze poprawili, ale dawniej nie mozna bylo. Choc raz iTunes potrzebne
    :-)

    >Po co Ci urządzenie internetowe bez dostępu do internetu?

    Moze jednak mam troche inny poglad na uzywanie smartfona.

    >To tak jakbyś kupował komputer do domu i narzekał że to bez sensu,
    >bo musisz kupić dostęp do internetu... No wielkie mi mecyje.

    A zebys wiedzial ze mnie to wk*. Jeszcze troche i sie nie da windowsa
    zainstalowac bez kabelka. W 99% nie stanowi problemu, ale zostaje ten
    1% - a przeciez nie ma takiej potrzeby, tylko niechlujstwo
    programistow.

    J.