    Date: Fri, 17 Dec 2010 23:58:46 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4

    W dniu 2010-12-17 14:34, Agent pisze:

    > właśnie o nich pisałem że mają 4x4 masz odczucie że jest mniej slisko bo
    > trakcja auta pozwala na sprawne przemieszczanie a hamowanie już nie.

    Takie same argumenty można podnosić np. do hamulców na wszystkie koła.
    Gdyby było tak jak kiedyś, że hamowana była tylko tylna oś, to by było
    lepiej, bo kierowca bardziej dobitnie byłby informowany o tym że jest
    ślisko.

    Co do meritum to masz racje i nie masz racji :)

    Masz rację co do tego że w praktyce miejsko-trasowego ruchu drogowego
    napęd 4x4 to w praktyce tylko komfort parkowania i wyjeżdżania z
    parkingów, czasami podjazdy pod jakieś większe górki.
    Jak ktoś mieszka w okolicach gdzie odśnieżanie kuleje, to dzięki 4x4 też
    uniknie wielu problemów z dojechaniem gdzieś tam.
    Chociaż też nie ma co przecenić takiego napędu. Osobówka z wiskozą po
    głębokim śniegu wcale nie zajedzie dużo dalej niż FWD.

    Natomiast też trochę nie masz racji - sporty motorowe pokazują że napęd
    4x4 pozwala jechać szybciej i to nie tylko dzięki lepszemu
    przyspieszeniu, a dzięki technice pokonywania zakrętów również szybciej
    pokonywać zakręty. Czyli da się przejechać 4x4 zakręt z prędkością przy
    której ośka go nie przejedzie.