  • Data: 2010-05-26 16:18:40
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na ?wiatłach
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Liczba wypadków po wprowadzeniu obowi?zku ?wiateł po raz pierwszy od lat
    > przestała wzrastać. Tylko trzeba sięgn?ć do statytyk szczegółowych, a nie
    > globalnych.
    > Odrzucić wypadki w porze między paĽdziernikiem a marcem, keidy ?wiateł i
    tak
    > trzeba używać i tego nikt nie kwestionuje. I odrzucić wypadki w porze
    > nocnej. I zajać się tymi, co pozostały. I okazało sie, że po raz pierwszy
    > liczba wypadków nie wzrosła, a wzrastała o ok. 7% rocznie. Jest postęp?
    > Jest!

    ja niestety nie naleze to grupy popierajacej jazde na swiatlach 365 dni w
    roku.

    Statystyka jest zaklamana i za jej pomoca da sie udowodnic jedno i drugie. W
    mojej ocenie Ilosc czynnikow zewnetrznych (innych niz swiatla) jest tak
    duza, ze wzrost czy spadek moze byc pod wplywem innych czynnikow a nie
    swiatel.

    Jak sie ma ilosc samochodow do przejechanych kilometrow ? Moze bardziej
    wiarygodna bylaby statystyka ilosci spalonych litrow do ilosci wypadkow. Bo
    ze ktos ma zarejestrowane auto to malo.

    A ilu obcokrajowcow przyjechalo do nas? Moze akurat bylo ich mniej (mniejw
    ypadkow) albo wiecej (wiecej wypadkow) ?? A ilosc samochodow jest stala co
    juz zaklamuje statystyke.

    Nie mowie juz o cenie benzyny bo w pewnym okresie gdy cena przekracala 5
    zlotych to slyszalem, ze ludzie mniej sie poruszaja autem.

    Wzrost spalania jest natomiast oczywisty, bardzo wyrazny i konkretnie
    policzalny.

    Jak juz pisalem wczesniej wystarczylo dac nakaz jazdy na swiatlach 365 dniw
    roku _poza terenem_ zabudowanym. Swiecace swiatla znaczaco podnosza
    odleglosc z jakiej zobacze auto jadace z naprzeciwka. W terenie zabudowanym
    nie ma takich odleglosci i takich szybkosci jak poza.

    Icek