  • 11. Data: 2015-06-04 14:54:08
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** dddddddd pisze tak:

    > w takim razie pirat jesteś i powinni ci zatrzymać pj na 3 miesiące!

    kacz mi if ju ken ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 12. Data: 2015-06-04 19:14:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Artykuł dadrl wprawdzie na stronie JKM, ale to akurat bez znaczenia dla
    > meritum sprawy.
    > Tekst pokazujący na podstawie raportów policji bezsens a nawet tragiczne
    > skutki dziennej jazdy na światłach.
    >
    > http://korwin-mikke.pl/forum/read.php?50,24436

    W tym artykule nie ma żadnej rzeczowej treści. Typowy bełkot dostosowany
    poziomem do wyznawców korwinizmu i ich alternatywnej rzeczywistości, w
    której żyją. Konstrukcja artykułu polega na łączeniu ze sobą faktoidów
    bez wskazania ciągu przyczynowo-skutkowego, a ewentualne wątpliwości
    rozwiewane kreatywną retoryką na zasadzie: "Czy Jacek Kurski przekroczył
    prędkość? Nie on jechał prawidłowo. To asfalt za szybko przesuwał się
    pod jego samochodem."

    Nie jestem miłośnikiem jazdy na światłach, ale "artykuły" takie jak
    powyższy tylko pogłębiają stanowisko strony przeciwnej, obnażając, że
    nie ma rzeczowego argumentu przeciwko.
    ---
    Jak na razie to nie ma podstawy by sądzić, że jest jakikolwiek "ciąg
    przyczynowo-skutkowy" między jeżdżeniem na światłach a wypadkowością o co
    chyba chodziło w jeżdżeniu na światłach bo przecież chyba nie o to by np
    produkować więcej dwutlenku węgla a może jednak ...

  • 13. Data: 2015-06-05 08:51:52
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > I wtedy zostaje nam, że liczba wypadków w dzień ZMALAŁA o ok. 7% -
    > zwłaszcza tych najgroźniejszych - zderzeń czołowych.
    > A statystykę wypadków w ogóle (o czym mowa w tym tekście) podbiła młodzież
    > wracająca nocą z dyskotek (tak wynika właśnie z tych danych
    > statystycznych).
    widze ze trzeba jak nic wyslac to do Austrii bo ci biedacy nie maja pojecia
    o co chodzi.
    i pewnie bez JAKICHKOLWIEK analiz wylaczyli ten kretynski przepis po
    roku....
    ps
    z gory sorry jesli sie myle i nadal jezdzi sie tam na swiatlach. nie mam
    czasu szukac.

  • 14. Data: 2015-06-05 09:20:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-04 08:42, t-1 wrote:
> [...]
    > meritum sprawy.
    > Tekst pokazujący na podstawie raportów policji bezsens a nawet tragiczne

    I bez tego art. wiem, że to idiotyczny przepis...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2015-06-05 09:21:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-06-05 o 08:51, abn140 pisze:
> [...]
    > roku....
    > ps
    > z gory sorry jesli sie myle i nadal jezdzi sie tam na swiatlach. nie mam

    U nas zadziałało. U nich może nie przeprowadzili takiej analizy - jest
    to możliwe, bo zapewne analitycy policyjni to ograniczony krąg ludzi. No
    i druga sprawa - tam jest nieco inna kultura jazdy i trudno przenosić
    pewne rozwiązania żywcem.
    T.

  • 16. Data: 2015-06-05 10:24:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 05 Jun 2015 09:20:39 +0200, quent

    > I bez tego art. wiem, że to idiotyczny przepis...

    Być może idiotyczny dla większości kumatych ludzi, ale na część idiotów i
    sklerotyków działa (jak większość przepisów nakazowych) -- od momentu
    wejścia w życie praktycznie nie widzę kierowców, którzy po zmroku, albo w
    dzień gdy się zmienią warunki i zapadnie "szaruga", nie jeżdżą na
    światłach. Kiedyś to było notoryczne i parokrotnie doprowadziło do sytuacji
    "podbramkowej". Także choć przepis _dla_ _mnie_ jałowy, bo i bez przepisu
    światła zawczasu zapalałem, to cieszy mnie iż jest ten nakaz.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2015-06-05 11:19:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2015 11:59:13 +0200, Tom N napisał(a):
    > t-1 w
    > Kilka lat minęło...

    I KRBRD/komisja sejmowa przyznala sie do bledu ?

    W Austrii w podobnej sytuacji przepis wycofano, a u nas ?

    J.

  • 18. Data: 2015-06-05 11:22:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-05 10:24, Myjk wrote:

> [...]
    > "podbramkowej". Także choć przepis _dla_ _mnie_ jałowy, bo i bez przepisu
    > światła zawczasu zapalałem, to cieszy mnie iż jest ten nakaz.

    Działał dopóki nie spowszechniały światła do jazdy dziennej. Teraz dla
    odmiany rzeczywiście nie spotyka się ludzi bez świateł w nocy i w
    kiepskich warunkach, za to z dupnymi ledami z allegro z przodu i niczym
    z tyłu...

    No i niestety część ludzików wychodzi z założenia, że jak nie masz dwóch
    świateł to na drodze nie istniejesz - więc obniża się bezpieczeństwo
    pieszych, rowerzystów i motocyklistów.

    Mimo wszystko uważam, że przepis jest słuszny. Wiele ludzi zachowuje się
    jak dzieci i myślą, że skoro oni widzą, to ich też widać;)

    Problem większego zużycia paliwa jest pomijalny - to jest jakieś 150
    watów, więc troszkę więcej niż 0,2 konia mechanicznego uwzględniając
    sprawność alternatora. Oczywiście można to przenosić na skalę kraju, ale
    dalej będą to pojedyncze ułamki procentów zużycia. Jak już to bardziej
    bym się przejmował tym, że trzeba częsciej żarówki wymieniać, a to może
    być upiardliwe w nowych samochodach.

    Shrek.

  • 19. Data: 2015-06-05 11:38:35
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.06.2015 o 10:24 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > od momentu
    > wejścia w życie praktycznie nie widzę kierowców, którzy po zmroku, albo w
    > dzień gdy się zmienią warunki i zapadnie "szaruga", nie jeżdżą na
    > światłach.

    Z tym, że często są to "światła dzienne" widoczne z kilkunastu metrów.

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2015-06-05 11:41:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Jun 2015 11:17:18 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

> [...]
    > której żyją. Konstrukcja artykułu polega na łączeniu ze sobą faktoidów
    > bez wskazania ciągu przyczynowo-skutkowego,

    W artykule moze i nie ma, ale analiza pozostaje.
    My jestesmy o tyle dobrym przykladem, ze w tych latach nic istotnego
    sie nie zmienilo - ani mandatow nie podniesli, ani autostrad nie
    podwoili ..

    A korwinowska retoryka nie taka glupia - wczesniej sam pisalem ze nie
    zdarzylo mi sie nie zauwazyc auta z przeciwka, wiec co niby mialoby
    sie polepszyc ? Niektorzy uwazali, ze oni beda lepiej zauwazalni ... w
    czym problem, mogli sobie swiatla wlaczyc. Czy trzeba do tego nakazu
    panstwowego ?
    No i clou sprawy - czy urzednik sie przyzna do bledu ? Nie.
    Choc tu akurat sprawa poselska, urzednicy tylko w tle ... i jak widac
    austryjaccy sie przyznali.

    > Nie jestem miłośnikiem jazdy na światłach, ale "artykuły" takie jak
    > powyższy tylko pogłębiają stanowisko strony przeciwnej, obnażając, że
    > nie ma rzeczowego argumentu przeciwko.

    No jak nie ma ? A te wykresy ?

    P.S. Swiatla w zimie do dobry pomysl. Przy wyjezdzaniu z parkingu
    lepiej widac jadace pojazdy przez kiepsko odsniezone i zaparowane
    szyby i lusterka.

    J.