    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Date: Fri, 05 Jun 2015 11:22:48 +0200

    On 2015-06-05 10:24, Myjk wrote:

    > Być może idiotyczny dla większości kumatych ludzi, ale na część idiotów i
    > sklerotyków działa (jak większość przepisów nakazowych) -- od momentu
    > wejścia w życie praktycznie nie widzę kierowców, którzy po zmroku, albo w
    > dzień gdy się zmienią warunki i zapadnie "szaruga", nie jeżdżą na
    > światłach. Kiedyś to było notoryczne i parokrotnie doprowadziło do sytuacji
    > "podbramkowej". Także choć przepis _dla_ _mnie_ jałowy, bo i bez przepisu
    > światła zawczasu zapalałem, to cieszy mnie iż jest ten nakaz.

    Działał dopóki nie spowszechniały światła do jazdy dziennej. Teraz dla
    odmiany rzeczywiście nie spotyka się ludzi bez świateł w nocy i w
    kiepskich warunkach, za to z dupnymi ledami z allegro z przodu i niczym
    z tyłu...

    No i niestety część ludzików wychodzi z założenia, że jak nie masz dwóch
    świateł to na drodze nie istniejesz - więc obniża się bezpieczeństwo
    pieszych, rowerzystów i motocyklistów.

    Mimo wszystko uważam, że przepis jest słuszny. Wiele ludzi zachowuje się
    jak dzieci i myślą, że skoro oni widzą, to ich też widać;)

    Problem większego zużycia paliwa jest pomijalny - to jest jakieś 150
    watów, więc troszkę więcej niż 0,2 konia mechanicznego uwzględniając
    sprawność alternatora. Oczywiście można to przenosić na skalę kraju, ale
    dalej będą to pojedyncze ułamki procentów zużycia. Jak już to bardziej
    bym się przejmował tym, że trzeba częsciej żarówki wymieniać, a to może
    być upiardliwe w nowych samochodach.

    Shrek.