-
1. Data: 2015-06-03 20:26:40
Temat: O 10 km/h więcej
Od: "Antek" <n...@p...pl>
Wydawało mi się, a inne osoby też tak twierdziły,
że "tolerowanie" przekraczania dozwolonej prędkości
o 10 km/h było tylko zwyczajem i nigdzie w przepisach
nie było to wyraźnie napisane.
Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto
http://moto.onet.pl/aktualnosci/juz-nie-pojedziesz-1
0-km-h-szybciej/d0j7z
wg której zezwalały na to przepisy kodeksu drogowego.
Osobiście tego przepisu w kodeksie drogowym nie znalazłem.
Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania
takiego przekraczania dozwolonej prędkości znajdzie się
w zmianach w kodeksie drogowym? Od kiedy może to
obowiązywać?
Pozdrawiam
Antek
-
2. Data: 2015-06-03 20:54:03
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 3 Jun 2015 20:26:40 +0200, Antek napisał(a):
> Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto
> http://moto.onet.pl/aktualnosci/juz-nie-pojedziesz-1
0-km-h-szybciej/d0j7z
> wg której zezwalały na to przepisy kodeksu drogowego.
> Osobiście tego przepisu w kodeksie drogowym nie znalazłem.
Art. 129h
5. Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny
i lokali-zację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz
wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu
drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:
1) warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych
urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem
zasady, że instalowana i używana jest obudowa wraz z urządzeniem
rejestrującym;
2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz
obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania prewencyjnego
poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;
3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na
drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia
zarejestro-wanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
^^^^^
4) szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych
(miejskich) czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, o których
mowa w art. 129b ust. 4, w tym obowiązku oznakowania miejsc
prowadzenia kontroli.
Z tym, ze dotyczy tylko fotoradarow. Choc recznych suszarek byc moze
tez, o ile sa wyposazone w funkcje "rejestrujace". Ale to by trzeba
doczytac, co minister rozporzadzil.
> Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania
> takiego przekraczania dozwolonej prędkości znajdzie się
> w zmianach w kodeksie drogowym? Od kiedy może to
> obowiązywać?
No wiesz - projekt, trzy czytania, komisje, senat, prezydent - od 3
miesiecy do 3 lat. A wybory blisko.
J.
-
3. Data: 2015-06-03 21:50:29
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/556f46da$0$27515$6578
5...@n...neostrada.pl
*Antek* napisał(-a):
> Wydawało mi się, a inne osoby też tak twierdziły,
> że "tolerowanie" przekraczania dozwolonej prędkości
> o 10 km/h było tylko zwyczajem i nigdzie w przepisach
> nie było to wyraźnie napisane.
Owszem, jest, nie pamiętam co to za dokument, jakieś rozporządzenie (kto
przypomni?), które nakazuje nierejstrowanie przekroczeń o 10km/h i
mniejszych.
> Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto
> http://moto.onet.pl/aktualnosci/juz-nie-pojedziesz-1
0-km-h-szybciej/d0j7z
> wg której zezwalały na to przepisy kodeksu drogowego.
> Osobiście tego przepisu w kodeksie drogowym nie znalazłem.
W KD raczej próżno tego szukać, ale co za problem uchylić
rozporządzenie. BTW, dzisiaj gdzieś czytałem, że rząd jakoby miał jednak
tego nie uchylać.
> Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania
> takiego przekraczania dozwolonej prędkości znajdzie się
> w zmianach w kodeksie drogowym? Od kiedy może to
> obowiązywać?
Jeśli go tam (w KD) nie ma, to z jakiej racji ma się znaleźć jego
likwidacja?
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-
-
4. Data: 2015-06-04 13:11:14
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: "Antek" <n...@p...pl>
Dziękuję za odpowiedzi.
Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
o 10 km/h czy nie? Czy tak?
Trochę to zagmatwane, decyduje Kodeks Drogowy czy
Rozporządzenie ministra?
Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by
obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie
dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać
dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana
kodeksu drogowego, czyli ustawy?
Pozdrawiam
Antek
-
5. Data: 2015-06-04 13:57:40
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
> Dziękuję za odpowiedzi.
> Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
> wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
> ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
> przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
> o 10 km/h czy nie? Czy tak?
Dotyczy to wyłącznie fotoradarów, które nie rejestrują wykroczeń
polegających na przekroczeniu o mniej niż 10km/h.
Policjant z suszarki może jak najbardziej wlepić mandat za przekroczenie o
1km/h, tylko że ci zazwyczaj są w miarę rozsądni i niczego takiego nie
robią. Zwłaszcza że dobrze sobie zdają sprawę z jakości sprzętu pomiarowego
którym dysponują.
> Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by
> obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie
> dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać
> dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana
> kodeksu drogowego, czyli ustawy?
Wymagana jest zmiana ustawy, a następnie dostosowanie do niej
rozporządzenia.
-
6. Data: 2015-06-04 14:50:22
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: masti <g...@t...hell>
Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
>
>> Dziękuję za odpowiedzi.
>> Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
>> wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
>> ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
>> przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
>> o 10 km/h czy nie? Czy tak?
>
> Dotyczy to wyłącznie fotoradarów, które nie rejestrują wykroczeń
> polegających na przekroczeniu o mniej niż 10km/h.
>
> Policjant z suszarki może jak najbardziej wlepić mandat za przekroczenie o
> 1km/h, tylko że ci zazwyczaj są w miarę rozsądni i niczego takiego nie
> robią. Zwłaszcza że dobrze sobie zdają sprawę z jakości sprzętu pomiarowego
> którym dysponują.
bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
Niemczech
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
7. Data: 2015-06-05 12:01:00
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
> Dziękuję za odpowiedzi.
> Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
> wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
> ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
> przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
> o 10 km/h czy nie? Czy tak?
nie, jakby ustawa napisala "moze", to by mogl, a tak to musial
uwzglednic w rozporzadzeniu
> Trochę to zagmatwane, decyduje Kodeks Drogowy czy
> Rozporządzenie ministra?
Rozporzadzenia sa wydawane tam gdzie ustawa pozwala lub wymaga, w
zakresie takim na jaki pozwala/wymaga.
Oczywiscie ustawa nadal obowiazuje, wolno jezdzic 50, to wolno 50,
nawe jesli przy 60 FR niegrozne.
> Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by
> obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie
> dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać
> dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana
> kodeksu drogowego, czyli ustawy?
W tym przypadku - konieczna zmiana ustawy.
Czy sensowna ... 50 to 50, wolno 50, a nie "lepiej jedz 40, bo jeszcze
ci wyjdzie 51 i mandat zaplacisz"
A przy okazji znika problem dokladnosci FR ...
J.
-
8. Data: 2015-06-05 15:43:57
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
masti <g...@t...hell> napisał(a)
>
> bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
> Niemczech
>
Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach.
--
Tomek
-
9. Data: 2015-06-05 21:32:15
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: masti <g...@t...hell>
Tomek Kańka wrote:
> masti <g...@t...hell> napisał(a)
>>
>> bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
>> Niemczech
>>
>
> Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach.
naprawdę? i w urządzeniu masz np, 3%
urządzenie pokazuje 95/90.
to ile jechał?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
10. Data: 2015-06-05 22:02:25
Temat: Re: O 10 km/h więcej
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
masti <g...@t...hell> napisał(a)
> Tomek Kańka wrote:
>
>> masti <g...@t...hell> napisał(a)
>>>
>>> bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
>>> Niemczech
>>>
>>
>> Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach.
>
> naprawdę?
Ale co "naprawdę"? Nie wiem jak jest, wiem jak powinno być.
>i w urządzeniu masz np, 3%
> urządzenie pokazuje 95/90.
> to ile jechał?
>
Co to znaczy "pokazuje 95/90"?
Jeśli pokazuje 95, a błąd pomiaru wynosi 3%, to znaczy, że prędkość
wynosiła od 92,15 do 97,85.
Nie bardzo rozumiem, o co pytasz. jak można margines błędu (bład
pomiaru) urządzenia, dekretować w przepisach. Są różne urządzenia, jedne
mają dokładność 0.1% inne 10%.
--
Tomek