-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!transit3.readnews.com!news-out.readnews.com!news-xxxfe
r.readnews.com!216.40.28.145.MISMATCH!novia!nx02.iad01.newshosting.com!newshost
ing.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 27 May 2010 16:00:04 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<d...@4...com>
<htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl>
<4bfe567a$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4bfe567a$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@b...softax.pl>
Lines: 55
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1274965202 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17105 83.18.189.42:50077
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284146
[ ukryj nagłówki ]Tom01 wrote:
> Arek (G) pisze:
>> Można by przyjąć, że światła nie mają większego wpływu na wymuszanie
>> pierwszeństwa na skrzyżowaniu, wjechaniu w drzewo, tudzież inne
>> wypadki w nocy. Gdyby przyjąć powyższe za sensowne to nie ma większego
>> sensu analizowanie sumy wszystkich wypadków pod kątem jednego czynnika
>> jakim są światła. Taka analiza ma na celu tylko i wyłącznie bronienie
>> z góry założonej tezy.
>>
>> Jeżeli chcemy już analizować wpływ świateł, to analizujmy te dane, na
>> które światła mogą mieć wpływ, czyli wypadki za dnia w miesiącach
>> letnich i najlepiej w trasie. I jeżeli te by nie spadły to jest jakiś
>> argument, w przeciwnym wypadku takie wypociny można sobie w buty włożyć.
>
> Wyłączanie z ogólnej liczby wypadków niektórych kategorii jest powaznym
> błędem. ITS w raporcie dla Ministerstwa Infrastruktury wyłączył
> przykładowe wjechanie na drzewo. A przecież nie wiemy dlaczego taki
> wypadek wystąpił. Może kierowca się zagapił, rozpraszał się trzymając
> rękę na kolanie pasażerki, wypadła mu fajka na spodnie, a może oślepiły
> go światła z naprzeciwka.
W dzień??? Nie osłabiaj.
> *Nie wiemy* tak naprawdę. Właśnie wówczas,
> przy takich pożal się Boże "analizach", występuje to co Pan napisał,
> wybieranie kategorii wypadków które pasują do z gory założonej teorii.
Zakładanie że w wypadkach w nocy będzie większa zmiana niż w dzień na
skutek palenia swiateł w dzień przeczy rozsądkowi.
>> I druga sprawa, podpieranie się przypadkiem Austrii jest zupełnie bez
>> sensu. Tam jest zupełnie inna kultura jazdy to raz, a dwa na
>> autostradzie raczej ciężko zaliczyć czołówkę.
>
> W tym samym roku wprowadzono nakaz świateł w Polsce, Czechach i Rumunii.
> We wszystkich trzech krajach ilość wypadków wzrosła.
W tym samym roku. W tych trzech krajach była w miarę zbliżona pogoda
(tzn. jak jest deszczowe latu to zwykle w tych 3 krajach jest, jak jest
ostra albo łagodna zima, to znów podobnie).
> W innym roku w
> Bułgarii róznież wzrost. W Austrii również wzrost. Z wyjątkiem Szwecji
> po wprowadzeniu nakazu wszędzie wzrosła ilość wypadków. Nie jest
> zastanawiająca ta zbieżność?
Jest statystycznie mało istotna jeśli mówisz o wszystkich wypadkach i w
dzień i w nocy i w zimie (gdy już obowiązywały wczesniej) i lecie, gdy
obowiązek był nowy.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 15:53 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:55 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:50 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:03 Axel
- 27.05.10 15:09 Tom01
- 27.05.10 15:10 nemo
- 27.05.10 15:10 Tom01
- 27.05.10 16:10 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:12 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:04 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:08 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:16 Tom01
- 27.05.10 15:19 nemo
- 27.05.10 15:19 nemo
- 27.05.10 15:20 Tom01
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=