-
X-Received: by 2002:a05:6870:148d:b0:1e9:8db0:383 with SMTP id
k13-20020a056870148d00b001e98db00383mr5981466oab.1.1698178076819; Tue, 24
Oct 2023 13:07:56 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:6870:148d:b0:1e9:8db0:383 with SMTP id
k13-20020a056870148d00b001e98db00383mr5981466oab.1.1698178076819; Tue, 24
Oct 2023 13:07:56 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!paganini.bofh.team!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!p
roxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp
.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 24 Oct 2023 13:07:56 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <f...@g...com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=194.62.169.80;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 194.62.169.80
References: <f...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Przekładnia koronowa
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 24 Oct 2023 20:07:57 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49193
[ ukryj nagłówki ]On Wednesday, 6 September 2023 at 14:53:46 UTC+2, WM wrote:
> Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
> Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
> https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
>
> W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
> https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
>
Ja widziałem, wiele razy. W koreańskich frezarkach. Można w nich przestawić wrzeciono
z pozycji poziomej do pionowej, a być może i da się zablokować w jakiejś pośredniej
(skośnej), ale nie miałem potrzeby więc nie drążyłem :-) To są duże frezarki, zawsze
wyglądały na wiekowe, znaczy swoje przeżyły i kupę żelastwa przerobiły, znaczy
przekładnia jest trwała. Zdziwiłem się jak ją zobaczyłem, bo na samochodach się nie
znam, więc raczej czegoś takiego wcześniej nie widziałem poza prymitywnymi kołami
wiatrakowymi z drewnianymi kołkami, więc po inżyniersku nawet nie podobnymi. A potem
pomyślałem że to znacznie lepsza konstrukcja od kół stożkowych, bo w ogranicznonej
przestrzeni obudowy taka przekładnia daje znacznie większą średnicę podziałową, więc
wychodzą mniejsze siły na zębach.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.23 23:22 Zenek Kapelinder
- 24.10.23 23:50 WM
- 25.10.23 11:55 Zenek Kapelinder
- 25.10.23 13:22 J.F
- 27.11.23 00:05 Alojzy Gąska
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=