  • Data: 2009-05-05 19:08:11
    Temat: Re: Przekaźnik na dźwięk
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Osadnik napisał:

    > E... ja całkiem poważnie oczekiwałem pomocy.
    >
    > Pralka stoi 7 ścian dalej i nie słyszę ani nie widzę pralki do czasu az
    > nie zacznę poszukiwać ubrań bo coś mało mam i znajduje je w pralce.

    Moja Amica (programator mikroprocesorowy) ma w instrukcji podane
    orientacyjne czasy działania poszczególnych programów i ich modyfikacji.
    To naprawdę tyle trwa. Nie co do minuty ale nie widzę problemu z
    ustawieniem budzika na odpowiedni okres czasu. Jak przyjdziesz 10 minut
    po zatrzymaniu pralki, to nic się nie stanie.
    Z rozwiązań bardziej zaawansowanych zaproponowałbym na kablu zasilającym
    miernik cęgowy do pomiaru prądu. O ile nic więcej w tym zakresie nie
    wynaleziono, to wymaga wzdłużnego rozcięcia kabla i zamknięcia w cęgach
    tylko jednego przewodu a nie całego kabla. Reszta to żaden problem - jak
    prąd przez x minut ma mniejszą wartość niż y, to alarmuj.
    Zresztą wklep w google "current monitor" i zobacz co wyszło. Jest parę
    ciekawostek, np.: http://www.redcircuits.com/Page62.htm
    Tylko pamiętaj, że pralka 2kW pobiera tylko gdy grzeje.
    Maciek