  • Data: 2009-12-15 13:26:10
    Temat: Re: Przek^(3)amania licznika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > co to znaczy "celowo rozmagnesował"? Nie ingerujesz we wnętrzności
    > licznika, licznik jest zaplombowany, obejścia nie zrobiłeś. A magnes na
    > liczniku? A nie wolno? Gdzie jest to napisane? Czasy, gdzie wszystko
    > było zabronione o ile nie zostało explicite uznane za legalne mamy już
    > na szczęście za sobą. Jeżeli liczniki nie są odporne na pole magnetyczne
    > i źle liczą, to znaczy że są nielegalne. Chyba, że w umowie jest coś na
    > temat magnesów czy czegokolwiek w okolicach licznika. A jak mają
    > ekspertyzę to jeszcze lepiej. Znaczy wiedzą, że używają nielegalnych
> [...]

    Gdzieś może nawet tkwić zaponiany przepis zabraniający umieszczania
    czegokolwiek w szafce z licznikiem. W budownictwie socjalistycznym
    robiono w przedpokojach szafki ścienne -- jedna na gazomierz, druga
    na licznik elektryczny. Ludzie tam trzymali różne rzeczy, na przykład
    buty, bo gdzie mieli trzymać. Zdarzało się, że chodziła jakaś komisja
    i kazała wszystko stamtąd wywalać. Ale to przeważnie gazownicy byli.

    Nie wiem jak teraz, ale kiedyś bazarowi sprzedawcy magnesów wieszali
    koło swojego towaru kartki treści mniej więcej takiej "Magnes do
    poprawiania walorów smakowych wody. Wystarczy zamontować przy rurze
    wodociągowej. Uwaga: nie umieszczać w pobliżu wodomierzy, gdyż może
    spowodować ich zatrzymanie". Towar szedł jak woda.

    --
    Jarek