  • 1. Data: 2011-04-01 00:35:39
    Temat: Przejsciowka HDD 2.5" -> 3.5" (obudowa)
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Dysk 2.5" chce "zamontowac" w obudowie miniATX
    z mocowaniami na HDD / FDD 3.5".

    Znacie jakies przejsciowki / niedrogie pomysly? :)

  • 2. Data: 2011-04-01 02:48:19
    Temat: Re: Przejsciowka HDD 2.5" -> 3.5" (obudowa)
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-01 02:35, Q wrote:
    > Dysk 2.5" chce "zamontowac" w obudowie miniATX
    > z mocowaniami na HDD / FDD 3.5".
    >
    > Znacie jakies przejsciowki / niedrogie pomysly? :)

    Na allegro zapewne znajdziesz proste ramki stalowe.

    Ciekawy moze byc produkt Chieftec CTM-1322 S, pozwala na zamontowanie
    2x2.5" w miejscu 1x3.5"

  • 3. Data: 2011-04-01 09:57:30
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Na allegro zapewne znajdziesz proste ramki stalowe.

    nie moge znalezc, tzn.: nie wiem co mam wpisac...

    znalazlem jedynie to:
    ICY BOX IB-2536StS - adapter/kieszen na 1 dysk za 49+15 zl;

    "wspiera hotswap" - pewnie w srodku nie ma zadnej elektroniki
    i to plyta musi wspierac hotswap;
    fajnie jakby najpierw podlaczal zasilanie a potem sygnal
    a potem odlaczal na odwrot :)

    > Ciekawy moze byc produkt Chieftec CTM-1322 S, pozwala na zamontowanie
    > 2x2.5" w miejscu 1x3.5"

    bardzo ladne i fajne, ale drogie (ok 100zl) i ciezkie do dostania...

    to ma isc do starego semprona, ktory bedzie sluzyl jako htpc
    (tylko dzieki dxva :) i zal mi ladowac w niego 100zl :)

  • 4. Data: 2011-04-01 10:08:08
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-01 11:57, Q wrote:

> [...]
    > i to plyta musi wspierac hotswap;
    > fajnie jakby najpierw podlaczal zasilanie a potem sygnal

    Zwykła ramka:

    http://www.ceneo.pl/7434298

    > bardzo ladne i fajne, ale drogie (ok 100zl) i ciezkie do dostania...

    ostatnio widziałem w komputroniku

    > to ma isc do starego semprona, ktory bedzie sluzyl jako htpc
    > (tylko dzieki dxva :) i zal mi ladowac w niego 100zl :)

    Mi się to przydało do HTPC, dysk 1 - SSD, dysk 2 HDD, działa jak rakieta :)

  • 5. Data: 2011-04-01 12:25:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" in486j$bnk$...@n...onet.pl

    > Zwykła ramka:

    > http://www.ceneo.pl/7434298

    Ramka to nie dysk -- musi kosztować!!!
    W dysku przecież niczego nie ma, ;) podczas
    gdy taka ramka... Jak z amatorską lustrzanką:

    -- sama kamera tysiąc złotych
    -- plecak do niej pół tysiąca złotych
    -- osłona ekranu LCD pół stówy złotówek
    -- obiektyw za półtora tałzena złotych
    -- filtr UV na ten obiektyw, swoista
    osłona obiektywu) dwie stówy złotówek...

    Ale co to jest w zestawieniu z lampą Alladyna, czy Zeptera...
    Nie wiem, ile kosztuje ta pierwsza, ale nabiurkowa lampa Zeptera
    (z najzwyczajniejszą halogenową żarówką wewnątrz) kosztuje tylko ;)
    7 tysięcy złotych... Obie mają tę samą moc magiczną, ;) z tym, że
    ta ostatnia wymaga zasilania w energię elektryczną...

    Ramka? Kup sobie w aluminiowym sklepie kształtownik, wywierć w nim otwory i ósz...
    Wiertarka udarowa (z ,,kluczykiem'' -- ale taką też można wiercić w ścianach)
    kosztuje pół stówy... Komplet (pięć do ośmiu sztuk) wierteł do drewna czy do
    metalu to około dwóch czy trzech złotych... Otwory trzeba nagwintować? Można
    od razu zaopatrzyć się we wkręty i nakrętki... Metalowych sklepów jest sporo...

    Jak dobrze pokombinujesz, dostaniesz za darmo ścinki kształtowników aluminiowych...
    Wiertarkę i wiertła pożyczysz, o ile Ci ktoś zaufa.

    A jeśli masz szmal na ramki -- pomyśl o kupnie notebooka.
    Po co psuć wydajną stację roboczą ;) dyskiem o małym transferze?... ;)
    (dyskiem z odzysku -- jak mniemam)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-04-01 12:45:47
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    <Ciach pierdoly>

    > A jeśli masz szmal na ramki -- pomyśl o kupnie notebooka.
    > Po co psuć wydajną stację roboczą ;) dyskiem o małym transferze?... ;)
    > (dyskiem z odzysku -- jak mniemam)

    Znow zapomniales pigulek z suszonej zaby??

    --
    Vituniu.

  • 7. Data: 2011-04-01 13:33:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Vituniu" 4d95c93d$0$2442$6...@n...neostrada.pl

    > Znow zapomniales pigulek z suszonej zaby??

    Nie widzę potrzeby używania takich pigułek. Przykręcasz dysk
    bezpośrednio do blachy, blachę do komputera... Pigułki może
    wyciszają [sumienie] ale takie dyski są ciche... ;)

    Pierdołą to jesteś Ty i Jan Paweł II. :)
    Kutas, który uważał, że mnie zmusi do płacenia na seks jego księży.

    Całuj psa w dupę ,,wielki'' papieżu!!!

    I srajcie :) ze strachu wielbiciele, którzy pojedziecie do Rzymu,
    aby uczestniczyć w uroczystościach beatyfikacyjnych. Ciekawe,
    co będzie w czasie kanonizacji -- jeśli będzie kanonizacja. :)

    Kadafii już głośno rozmyśla o odwetowych atakach terrorystycznych
    a interwencję wojskową w Libii przyrównuje do krucjat. Celem odwetu
    może być:

    -- teren państwa biorącego udział w interwencji
    (USA, Francja, Mała ;) Brytania czy Włochy)

    -- Kościół rzymskokatolicki (bo to on miał rycerzy
    krzyżowych i wzniecał burdy zwane krucjatami)

    -- teren państwa, które atakuje Libię niesprawiedliwie
    (które nie mści się za wcześniejsze ataki terrorystyczne
    przeprowadzane niegdyś dzięki Kadafiemu -- ojcu
    terroryzmu; Kadafii, jak każdy morderca, ma swoje
    moralne zasady i potrafi ;) przebaczać tym, którzy
    mszczą się na nim słusznie -- Amerykanom czy
    Anglikom lub Japończykom)

    -- jakiekolwiek nieislamskie zgromadzenie ludzkie

    Skrzyżowanie powyższych możliwości daje jeden punkt -- tym punktem
    jest Watykan w czasie beatyfikacji i kanonizacji oraz tp. uroczystości!

    Na razie, jak czytam, spora część (bo aż 90% ludzi) zrezygnowała z udziału
    w wiadomych uroczystościach. Watykan oczywiście fałszywie pociesza -- od
    samego początku wiadomo było, że nie 3 miliony, a tylko 300 tysięcy... ;)

    -=-

    Wracajmy do zwykłych blach, których cena sięga dwugigabajtowych RAMek czy nowych
    dysków...

    Tylko tyle potrafią duchowe dzieci Jana Pawła II -- sprzedawać kawałek blachy za 100
    złotych. :)

    Zero pomysłu, zero myślenia, zero inwencji -- tanio kupić (lub nawet ukraść)
    i drogo sprzedać. Lampa Zeptera czy kawałek blachy. Na szczęście państwo
    Jana Pawła II sypie się.

    -=-

    Jeszcze Polacy wyśmiewają Chińczyków -- ale nie Polak,
    a Chińczyk zbudował połączenie o szybkości 10 terabitów na sekundę.

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2011/13/1
    0-terabitow-na-sekunde.aspx

    Ja też kiedyś byłem taką pierdołą jak Ty -- też uważałem, że warto płacić innym
    pierdołom. Blacha za 100 złotych -- połowa najlepszego dysku 2.5 calowego lub ze
    30% terabajtowego zewnętrznego (w obudowie) dysku 2.5 calowego na USB 2.0...

    Za 100 złotych kupisz popsutego notebooka, w którym i blachy będą, i cała masa innych
    drobiazgów.

    Blacha za 100 złotych -- to blacha, którą kupuje fundacja. :)
    Na fakturze jest 100 złotych, w istocie jest jedna złotówka lub nic -- chodzi o
    wykazanie wydatków.
    Nawet NIK nie zakwestionuje takiego wydatku.

    -- Najpierw wpłaca się (anonimowo -- rzecz jasna) do fundacji
    (przykładowo -- Fundacji Obrony Dzieci Pokrzywdzonych Przez
    Korupcję) pieniądze pochodzące z handlu narkotykami.

    -- Następnie Fundacja :) kupuje blachy za sto złotych i inne dobrodziejstwa.
    (w tym lampy Zeptera i Alladyna)

    -- Aby pozyskane ze sprzedaży tych blach (czy lamp) pieniądze były już
    legalnie zarobionymi...

    -=-

    Kwaśniewskiej zarzucono pranie pieniędzy -- ta obroniła się i zauważyła,
    że choć nie musiała spisywać darczyńców, spisała... Ale nie każdy Polak
    to prezydentowa Kwaśniewska. Większość fundacji w Polsce to ,,Fundacje
    Batorego''.

    -=-

    A że mafia nie lubi pozbawiania jej pieniędzy -- zawsze
    znajdą się pierdoły broniące, takie jak Ty. :)

    A że kij ma dwa końce, Twoja wypowiedź prowokuje mnie do wyjaśnienia
    ludziom -- czemu (jakiemu celowi) służą takie ceny z sufitu. A że znam
    środowisko duchowieństwa Kościoła rzymskokatolickiego w Polsce -- wiem,
    że za taką właśnie działalnością ukrywa się duchowieństwo tegoż Koścoła.

    Kwaśniewscy byli na cenzurowanym (jak się to mówi) więc musieli
    uważać -- stąd dbałość o to, aby nie było incydentów związanych
    z praniem pieniędzy w ich interesach. Duchowni są uważani za
    świętych -- nie musza uważać, więc i łatwo ich nakryć na
    zbrodniczej działalności za którą kryje się ludzka krzywda!

    -=-

    Dziś prima aprilis, ale ja piszę poważnie. :)
    I dziękuję za prowokację. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-04-01 14:22:58
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > -=-
    >
    > Dziś prima aprilis, ale ja piszę poważnie. :)
    > I dziękuję za prowokację. :)

    Szanowny kolego, dlaczego tak dużo piszesz nie na temat? Nie szkodza
    czasu swojego i innych? ;)

  • 9. Data: 2011-04-01 15:30:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" in4n4c$eep$...@n...onet.pl

    > Szanowny kolego, dlaczego tak dużo piszesz nie na temat? Nie szkodza czasu swojego
    i innych? ;)

    Za swój czas możesz mi zapłacić -- bo rzeczywiście szkoda, że taki
    szanowny kolega to czyta. :) Mojego czasu mi nie żal -- jak zwykle
    goliłem się w trakcie pisania. I ćwiczyłem uszkodzony kręgosłup.
    No, i jadłem śniadanie... Zauważając, że jednak musze nadal łykać
    pigułki -- bez których moje zdrowie nerwowe kuleje... Szanowne
    aptekarki nie chcą sprzedawać tych pigułek bez recepty... Mam
    spore zapasy pigułek B1, ale nie mam PP -- ciekawe, czy sama
    B1 coś daje. Pewnie nie, bo B1 miała być jakimś koniecznym
    dodatkiem do PP...

    W tym kraju można kupić bez recepty papierosy i alkohol -- witamin
    nie można. Artyści (sól tej ziemi!) proponują legalizację
    narkotyków -- te też będzie można kupować bez recepty?
    W byle sklepie ,,spożywczym''?

    Jestem nerwowo chory (kręgosłup ma zwyrodnienia) i powinienem
    łykać pigułki od chorób nerwowych -- witaminę PP 200 mg dwa
    razy dziennie i witaminę B1 25 mg dwa razy dziennie...

    Najbliższa umówiona wizyta lekarska aż w maju -- idę do
    lekarza od chorób dusznych, czyli chyba psychicznych.
    Wówczas będę mógł poprosić o receptę na witaminę...
    Lekarka od duszności, a raczej od alergii niechętnie
    wypisze trzy opakowania...

    -=-

    Aby było jasne -- ja nie będę płacił na Kościoły bez względu na to,
    czy alergolog będzie mi wypisywała recepty na witaminy, czy nie
    będzie, czy będą mnie nazywali kolegą, czy imbecylem, czy będzie
    świeciło słoneczko, czy będzie padał deszcz... :)

    Arcybiskupi taca swój czas -- nie skłonią mnie niczym, nawet moją
    śmiercią do płacenia na ich seks. :) Uszkodzonego kręgosłupa nie
    można zreperować. Astmy nie uleczy się pleśnią, straconego czasu
    nie można odzyskać nawet wówczas, gdy jest się uważanym za
    ważniejszego od Boga.

    Dlaczego nie mogę poprosić rodzinnego o receptę? Mogę. :)
    I poproszę. :) I dostanę. :) Zresztą... Witaminę PP jeszcze
    mam, ale chcę sprawdzić, czy mogę obyć się bez tych pigułek,
    mając swoje choroby nerwowe... Nie mogę obywać się... Mała
    rzecz -- a jakże cieszy!!!

    Za równowartość wiadomej blachy mogę kupić całą masę tych pigułek.
    Gdyby PiS rządził -- lekarzy by nie było. Na szczęście PiS nie
    rządzi. Jutro rocznica śmierci jednej pierdoły, za kilka dni
    rocznica śmierci wielu innych -- podobnych do niej... Jednym
    ludziom trzeba chwili (jak mnie -- od 2005 roku jestem przeciwny
    Kaczyńskim) inni potrzebują wielu lat i litrów łez oraz cierpienia...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-04-01 16:24:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Q" in47ga$1uk$...@n...task.gda.pl

    > bardzo ladne i fajne, ale drogie (ok 100zl) i ciezkie do dostania...

    Za 100 złotych (zł 95,05) możesz mieć kartę SDHC 16 gigabajtową
    z szybkością 20 MB/s

    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=8314&start=newslet
    ter&promocode=newsletter

    Za jakiś czas za te pieniądze można będzie kupić cały komputer?
    Na pewno tak. Za jaki? IMO za mniej niż 10 lat.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'