  • 61. Data: 2009-07-18 10:25:19
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-18 11:35:40 +0200, scorpion <s...@w...pl> said:

    > Jesli na analogu robisz 5000 skajdow rocznie, to albo ich nie umiesz robic,
    > albo 6 miesiecy siedzisz w terenie i nic innego nie robisz tylko slajdy.
    > Toz to 130 rolek rocznie! Sam nie oszczedzam na slajdach, ale nigdy do
    > takiej ilosci nie doszedlem w roku nawet czesto wyjezdzajac.

    Mi kiedyś udało dojść się do blisko 100 rolek w roku. Ale rzecz w tym,
    że taka ilość zdjęć na cyfrze nie jest niczym zadziwiającym - można
    sobie pozwolić na zrobienie tego samego ujęcia z kilku różnych kątów,
    pobawić się ekspozycją, sieknąć kilka klatek na dłuższym czasie "dla
    pewności" i wogóle eksperymentować do woli - coś, na co przy analogu
    mało kogo było stać.
    Ale dobra zakładając powiedzmy jeden film na tydzień, daje nam to 54
    rolki rocznie (czyli jakieś ~2000 klatek), po liczmy 25 zł za sztukę,
    plus z 16 zł za wołanie (dawno nie wołałem, ale chyba za tyle się da).
    Daje to skromne 2200 za rok pstrykania. Nie licząc ewentualnego
    skanowania i odbitek. Dochodzą jeszcze takie duperele jak czas czekania
    na wołanie, dojazdy lub kurierzy etc. Taniocha, nie?

    de Fresz

  • 62. Data: 2009-07-18 10:27:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-18 10:00:07 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > Nie napisales na czym chcesz ogladac swoje foty.
    > Jesli jednak na duzym telewizorze LCD - jak slajdy,
    > to nie kupuj sprzetu o formacie 4:3, bo na ekranie 16:9
    > wygladaja kaprawo i bezsensownie.

    Jaaaassssne, bo 3:2 wręcz oszałamiają na panoramie.

    > No i unikaj ujec pionowych...

    Albo wogóle lepiej nie robić zdjęć. Kamera jest jeszcze fajniejsza.

    de Fresz

  • 63. Data: 2009-07-18 10:42:26
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    > a ja ci powiem ze pierniczysz głupoty kompletne...
    > kosmiczne głupoty
    > na tym swoim super FullHD nie odróżnisz dobrego zdjęcia zrobionego D70 z dobrym
    > obiektywem od A900 z dobrym obiektywem ba nawet od fotki z hasela z matryca 50Mpx.
    > Chyba że będziesz na każdym zdjęciu zoomem pokazywał paczcie ile można zobaczyć
    > tutaj szczegółów i chaich 10x zoom zapuścisz. :)

    I po co te konfabulacje?
    Widzisz sam, albo nie widzisz, to napisz,
    a nie pisz o tym co ktos inny widzi.
    Dziwnym zbiegiem okolicznosci na tym samym LCD ogladalem foty
    z A900, A200 i mojego 400D, i jakos nie tylko mnie ale i pozostalym
    rzucila sie w oczy konkretna roznica jakosciowa
    - foty z A200 i mojego 400D byly wyraznie ubozsze.
    A900 jest jakosciowo o dwie klasy lepszy od calego tego polklatkowego badziewia
    i widac to na kazdym nosniku procz znaczkow pocztowych
    - chyba, ze ze inne foty bedziesz po pol godziny ulepszal w PS.
    I mam gdzies onanizowanie sie teoretycznymi dywagacjami o megapikselach
    - dla mnie obraz A900 jest po prostu wyraznie lepszy.
    Wystarczy tylko zobaczyc na wlasne oczy...

    > masz zły delimiter :/

    To akurat nie jest delimeter...
    ---

  • 64. Data: 2009-07-18 10:50:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:

> [...]
    > rzucila sie w oczy konkretna roznica jakosciowa
    > - foty z A200 i mojego 400D byly wyraznie ubozsze.

    o co były uboższe?

    a moze do robeinia zdjęć na A200 i 400D stosowano badziewne obiektywy bo
    obiektywy?

    moze podczas kopiowania plików z A200 i 400D nie zastosowano podkładek pod
    kabel z drewna tekowego?

    albo komputer stal na stole zamiast na płycie z marmuru moze być wiele
    powodów.

  • 65. Data: 2009-07-18 10:58:55
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał ...

    > tylko dalej nie wiem po co ci do tego aparat 24Mpx

    Sorry, ale akurat nie ja go projektowalem...
    A poza tym - czy 24megapiksele waza wiecej niz 3, 6 czy 12,
    w czym one niby przeszkadzaja?

    > skoro to samo będziesz miał ze starego 6Mpx :) a nawet z 3Mpx

    Wybacz, ale najpierw sprobuj, pozniej opowiadaj,
    bo inaczej dyskusja jest bezprzedmiotowa.
    A np. kupowanie porzadnych szkiel do 6 megapikselowego
    sprzetu to DZISAJ grube nieporozumienie.

    > chyba ze kompletnie nie umiesz kadrować i musisz ciachać 9/10 klatki :)

    Sam powoli dochodzisz do zalet 25 megapikseli...
    (Chcialbym, ale nie mam na wlasnosc A900 - za drogi,
    poz tym - wybralbym 5DII)

    > po diabła A900 z 24-70/2.8 do oglądania obrazków na ekranie 1920 x 1080
    > jakieś dobre stare 6Mpx wystarczy z okładem :)
    > a co do tego czy wiem co pisze to lepiej sprawdź z kim rozmawiasz :)

    Spoko, kazdy kiedys zrozumie, ze megapiksele to nie wszystko
    - obojetnie czy jest ich "na oko" za duzo, czy za malo.
    Ja chetnie doplacilbym jeszcze tysiac zeby zamienic moj 400D
    na A900, nawet gdyby mial on tylko 16 Mpx.
    ---

  • 66. Data: 2009-07-18 11:05:20
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Marek Dyjor napisał:
    >
    > ps. Zgadzam się, że w obecnej chwili dla OP potwory >20Mpx to marnowanie
    > pieniędzy.

    Coz,
    a wiesz moze, jakie aparaty cyfrowe najlepiej wykorzystuja
    dobre szkla?
    Sprawdz.
    ---

  • 67. Data: 2009-07-18 11:08:46
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    > cudowne rady :)
    > genialne w swej prostocie... a moze nawet prostackości

    Coz, jakos nie zauwazylem, zapewne dlatego, ze obracam sie w srodowisku,
    ktore ma zupelnie inne standardy prostactwa...
    ---

  • 68. Data: 2009-07-18 12:07:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
> [...]
    > z A900, A200 i mojego 400D, i jakos nie tylko mnie ale i pozostalym
    > rzucila sie w oczy konkretna roznica jakosciowa

    Jest więcej niż pewne, że mógłbym zrobić zdjęcie wymienionymi aparatami
    i nikt przy oglądaniu na lcd 2Mpx nie wiedziałby które z którego. Tylko
    nie w oparciu o jpg z tychże, a obrobione rawy.

    > - chyba, ze ze inne foty bedziesz po pol godziny ulepszal w PS.

    Wystarczy minuta.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 69. Data: 2009-07-18 12:09:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > nie ulega watpliwosci ze zakres dynamiczny , odworowanie barw ,
    > rozdzielczosc z dobrze zrobionego slajdu z dobrym ekranem i rzutnikiem
    > sa lepsze niz z a paratu cyfrowego

    Ano, zwłaszcza zakres dynamiczny :)

    > gdybym dostal zamowienie na np publiczna prezentacje wyprawy w gory -
    > to oczywiscie ze slajd.

    No cóż, nikt nie powiedział że szop to prosty program.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że większość ludzi jest głupia/

  • 70. Data: 2009-07-18 16:24:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:

    > Coz,
    > a wiesz moze, jakie aparaty cyfrowe najlepiej wykorzystuja
    > dobre szkla?
    > Sprawdz.

    no sprawdź, mądralo :)

    mały tip obiektywy zwykle gorzej rysują na brzegach pola obrazowego :-)