  • 1. Data: 2013-03-18 17:57:13
    Temat: Przejscie z am3 na am3+
    Od: "Pyriel" <m...@t...pl>

    Witam.
    Noszę się z zamiarem wymiany mojego sprzętu, tzn płyty głównej wraz z
    procesorem (płyta am3, phenon x4 955). Chciałbym wymienić to na am3+ i
    jakiegoś fx 6.... . Moje pytanie: Przejscie na am3+ będzie opłacalne i
    przyszłościowe?

  • 2. Data: 2013-03-18 18:00:11
    Temat: Re: Przejscie z am3 na am3+
    Od: work <g...@w...pl>

    a to co masz to jest takie wolne? Nie wiem czy 6 jaj zapewni ci aż tak
    duży przyrost mocy.

  • 3. Data: 2013-03-18 20:29:48
    Od: "Pyriel" <m...@t...pl>

    NIe, nie jest takie wolne. Wpadnie mi niedługo parę groszy i po prostu jest
    okazja do wymiany. A później może być różnie. Chodzi mi o ty czy am+ jest
    przyszłościowa

  • 4. Data: 2013-03-18 21:12:41
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Pyriel" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > procesorem (płyta am3, phenon x4 955). Chciałbym wymienić to na am3+ i
    > jakiegoś fx 6.... . Moje pytanie: Przejscie na am3+ będzie opłacalne i

    Nie wyszedł bios do twojej płyty suportujący procesory AM3+ (nawet w wersji
    beta)? A jak nie to wciąż są dostępne procesory AM3 z 6 rdzeniami, np.
    Phenom 1045T:
    http://www.arest.pl/produkt/Procesory/1,1,,,0,0,0,,/
    26512/AMD-PHENOM-II-X6-1045T-2-7-GHz-BOX-AM3/
    Kręci się do prawie 4 GHz (jeśli nie chcesz kręcić to na Allegro są dostępne
    szybsze wersje) i w wielu zastosowaniach skutecznie konkuruje nie tylko z
    6-rdzeniowymi FX ale nawet 8-rdzeniowymi.

  • 5. Data: 2013-03-18 21:32:25
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-18 18:00, work pisze:
    > a to co masz to jest takie wolne? Nie wiem czy 6 jaj zapewni ci aż tak
    > duży przyrost mocy.

    Dużo zależy od softu, ale może być nawet wolniej przy jednowątkowych
    aplikacjach bez wsparcia AVX itp, czyli większość softu. Poza tym gdzie
    Ty widzisz 6 rdzeni (cyt: "jaj") w CPU konsumenckich pod AM3+. W FXach
    serii 6000 masz 6 wątków, ale tylko 3 rdzenie - podobnie HT z Pentium4
    nie robiło CPU dwurdzeniowego.

    Jaki jest cel tej wymiany. Wymiana dla wymiany by być na bieżąco? Jeśli
    nie masz jakiegoś specyficznego softu wyjątkowo dobrze rozkładającego
    się na wątki i wykorzystującego nowy zestaw instrukcji do zastosowań
    ogólnych raczej zostałbym przy Phenomie X4 955 ewentualnie robiąc lekki
    OC (sam mam PII X4 955 BE C3 i 3,7-3,8 GHz osiąga większość egzemplarzy
    C3 bez podnoszenia napięcia). Przy przesiadce na FX6000 możesz wręcz
    spowolnić działanie, a wyższe modele FX8000 IMHO nie są za bardzo warte
    różnicy w cenie CPU, pamięci, mobno, potencjalnych problemów z
    reinstalacją OSa i jego licencją (mało kto ma boxa).
    Ja tam się nie spieszę i jeśli będę się przesiadał to raczej
    najwcześniej za rok jak ustabilizuje się sytuacja z HSA - wtedy raczej
    już na coś pod gniazdo FMx - raz że AMD cały czas poprawia architekturę
    FXów którą spie* przy przesuwanej premierze Buldożera (podobnie jak
    spie* pierwszego Phenoma), druga sprawa to oczekiwane zmiany w
    oprogramowaniu, w tym rozrywkowym po premierze nowych konsol od MS i
    Sony opartych na architekturze AMD (Jaguar) z HSA. Wstrzymałbym się do
    czasu aż analogiczne rozwiązanie będzie normalnie dostępne na PC (na
    razie nawet R7790 nie miał jeszcze premiery na PC, a na oprogramowanie
    przyjdzie poczekać). Na dziś jednak nie zmieniałbym Phenoma X4 na FXa,
    tym bardziej z serii 6000 (wątek/moduł to nie to samo co rdzeń, pomimo
    zabiegów marketingu) - i tak mało która aplikacja potrafi dobrze
    rozłożyć się na choćby 4 wątki (jedyne co widzę na codzień to 7zip w
    trybie deflate (zip) oraz handbrake), a jak potrzebujesz wysokiej
    wydajności wątku na dziś architektura Intela jest tu mocno do przodu w
    stosunku do wydajność/wątek od AMD. Albo poczekaj, albo jak chcesz
    koniecznie zmieniać teraz to na Intela, pewnie jakiegoś i5xxxK - w końcu
    i tak chcesz zmienić wszystko (mobo,CPU,pamięć przy przesiadce
    AM3->AM3+, więc na to samo wyjdzie przy zmianie na Intela.

    --
    /MB

  • 6. Data: 2013-03-18 21:35:36
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-18 21:12, maX pisze:

    > Kręci się do prawie 4 GHz (jeśli nie chcesz kręcić to na Allegro są
    > dostępne szybsze wersje) i w wielu zastosowaniach skutecznie konkuruje
    > nie tylko z 6-rdzeniowymi FX ale nawet 8-rdzeniowymi.

    Kolejna osoba myląca moduł/wątek z rdzeniem. To nie to samo.
    Jak widać rozwiązanie AMD załapało, skoro te nieścisłości powtarzają się
    nawet na grupie sprzętowej, więc co dopiero mówić o statystycznym Nowaku
    czy Brownie kupującym gotowy zestaw.

    --
    /MB

  • 7. Data: 2013-03-19 02:19:57
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > nie tylko z 6-rdzeniowymi FX ale nawet 8-rdzeniowymi.

    >Kolejna osoba myląca moduł/wątek z rdzeniem. To nie to samo.

    Najwyraźniej sam nie bardzo lepisz bazę :) Ten proc (AMD Phenom II X6 1045T)
    ma sześć rdzeni FIZYCZNYCH !

  • 8. Data: 2013-03-20 17:17:34
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-19 02:19, Santana pisze:

    > Najwyraźniej sam nie bardzo lepisz bazę :) Ten proc (AMD Phenom II X6
    > 1045T) ma sześć rdzeni FIZYCZNYCH !

    Mowa była wyraźnie o 6/8 modułowych (3-4 rdzeniowych) FXach, a nie
    Phenomach II X6 - specjalnie masz to podkreślone wyżej. Czytanie ze
    zrozumieniem się kłania ;)

    --
    /MB

  • 9. Data: 2013-03-20 17:43:24
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Mowa była wyraźnie o 6/8 modułowych (3-4 rdzeniowych) FXach, a nie
    >Phenomach II X6 - specjalnie masz to podkreślone wyżej. Czytanie ze

    Wygląda na to że sam nie wiesz na co odpisywałeś ;)

  • 10. Data: 2013-03-20 18:24:48
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-20 17:43, Santana pisze:

    > Wygląda na to że sam nie wiesz na co odpisywałeś ;)

    Podkreśliłem i wyjaśniłem o co chodzi, to już nie wiem jak Ci tłumaczyć
    byś zrozumiał. Max pisał o wydajności 6-rdzeniowych Phenomów X6
    porównywalnej z 6/8 modułowymi FXami, ale jako kolejna osoba w wątku
    przechodząca do porządku dziennego do sprzedawania przez marketing
    modułów jako pełnoprawnych rdzeni w FXach (a tak IMHO nie można liczyć).
    Teraz jasne?

    --
    /MB