-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!3.eu.feeder.erje.net!feede
r.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!
nntp.giganews.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.70.MISMA
TCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highw
inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qohu7s$soa$1$Janusz@news.chmurka.net>
<e...@g...com>
<5dac96ab$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <qoi6ss$srh$1@dont-email.me>
<5daca17b$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5dacb5bf$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<5dacb73e$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5dacbc5a$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5dacc872$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sat, 26 Oct 2019 09:25:37 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <e...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Language: pl
Lines: 44
Message-ID: <5db3f4eb$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.96.16
X-Trace: 1572074731 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31100 5.173.96.16:41638
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4514
X-Received-Body-CRC: 4026256790
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664380
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-20 o 23:45, Zenek Kapelinder pisze:
> Masz rację. Istnieje taki paragraf. Ale nie wiesz czy w tym przypadku ma
zastosowanie. On ma zastosowanie tylko w sytuacji w której pieszy znalazł się na
przejsciu zgodnie z przepisami dotyczącymi przechodzenia pieszych przez jezdnie na
przejsciach dla pieszych. Jak bys czytał ze zrozumieniem co napisalem to bys zauważył
że przedstawiłem kilka z wielu scenariuszy jakie tam mogły byc. Z moich scenariuszy
wynika że śmieci niekoniecznie musi być winny ten co zabił. Jakis czas temu sąd
uniewinnił z rozjechania na śmierć pieszego. Kierowca był po kielichu i został
ukarany za jazdę po kielichu. Wina pieszego została udowodniona i stan trzeźwości
kierowcy nie miał w tamtym przypadku najmniejszego znaczenia. Tak orzekł sąd drugiej
instancji. W takich sytuacjach jak z tematu kluczowe jest to dlaczego pierwszy
kierowca się zatrzymał. Nie ma przepisu który umożliwiał by rezygnację z
pierwszeństwa. Pierwszenstwo się ma albo się nie ma i nie podlega to interpretacji
przez kierującego pojazdem. Jesli pieszy ma pierwszenstwo jak jest na przejsciu to
znaczy że jak nie jest na przejsciu to zawsze pierwszeństwo ma kierujący pojazdem.
Pieszy zeby znalazl sie fizycznie na przejsciu musi spełnić szereg warunków. Nie
wolno mu wymusic pierwszenstwa. Nie wolno mu wtargnąć. Musi zachowac szczególną
ostrożność. Kierujący zbliżający się do przejscia musi zachowac szczególną
ostrożność. Musi w pewnych sytuacjach zwolnić. Ale nie wolno mu się zatrzymać bliżej
niż 10 metrow od przejscia. Czyli jeśli chce dla siebie legalnie przepuscic pieszego
bedacego na chodniku musi zatrzymać się dalej niż 10 metrow od przejscia. Ma to sens
bo pieszy w takiej sytuacji bedzie mial wiekszy kat widzenia a kierowca który
potencjalnie mógłby wyprzedzać na przejsciu będzie miał więcej czasu na reakcję. Zeby
zdarzył się wypadek musi być spełniony więcej niż jeden czynnik. Tutaj były spełnione
minimum trzy. Każdy z uczestników którzy tam byli popełnił jakis błąd.
Tak, tak kogutku. Ten pieszy wyszedł z szafy i nie należy mu się
pierwszeństwo.
Widać, że na PoRD to się znasz jak nikt. Lepiej już idź piec w lodówce
ten swój bezwodny chleb.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.19 09:47 Mateusz Viste
- 26.10.19 10:25 Akarm
- 26.10.19 10:33 ąćęłńóśźż
- 26.10.19 10:41 ąćęłńóśźż
- 26.10.19 11:08 ąćęłńóśźż
- 26.10.19 12:34 Shrek
- 26.10.19 13:04 BronkL
- 26.10.19 13:41 Zenek Kapelinder
- 26.10.19 14:14 TomN
- 26.10.19 14:32 TomN
- 26.10.19 21:22 r...@k...pl
- 26.10.19 22:28 Irek.N.
- 26.10.19 22:30 Irek.N.
- 27.10.19 01:01 collie
- 27.10.19 01:50 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual