  • 11. Data: 2017-02-08 10:28:06
    Temat: Re: Przejrzystość schematów...?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Wlochow traktujemy z gory, ale przeciez i oni mieli swoj zaawansowany
    > przemysl. Bugatti, Ferrari, Fiat, Beretta, Marconi :-)

    Jedyna maszyna do skręcania sprężynek, jaką w życiu spotkałem, była
    akurat włoska. Przemyślne ustrojstwo. Włosi są dobrzy w takich
    dziedzinach -- niekoniecznie wielkie zaawansowanie technologiczne,
    ale pomysłowość duża. Maszyny do produkcji makaronu też są fikuśne,
    najdziwniejsze kształty wyciskają z mąki.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2017-02-08 11:43:08
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > ale pomysłowość duża. Maszyny do produkcji makaronu też są fikuśne,
    > najdziwniejsze kształty wyciskają z mąki.

    Włosi produkują też linie do produkcji pieluszek jednorazowych i nie
    są to proste maszyny:
    http://www.fameccanica.com/en/products-solutions/bab
    y/premium/fa-x-p10
    Pełno tam sprzętu Festo oraz Rockwella: CLX-y, Kinetixy, PowerFlexy...
    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2017-02-08 12:43:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jacek napisał:

    > Włosi produkują też linie do produkcji pieluszek jednorazowych

    Ale to akurat wpisuje się w stereotyp -- tylko jednorazówki by robili,
    tandeciarze. Co innego na przykład takie solidnie, niemieckie, pieluchy!

    Jarek

    --
    Ať bydlíš kdekoli jsi bratr můj
    do stejných plínek jsme pouštěli hovínka

  • 14. Data: 2017-02-08 13:13:23
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Ale to akurat wpisuje się w stereotyp -- tylko jednorazówki by robili,
    > tandeciarze. Co innego na przykład takie solidnie, niemieckie, pieluchy!

    Niemcy też na ich maszynach produkują Pampersy Premium i DARTa
    tak samo jak w Polsce Pampersy P&G :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2017-02-08 13:52:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >akurat włoska. Przemyślne ustrojstwo. Włosi są dobrzy w takich
    >dziedzinach -- niekoniecznie wielkie zaawansowanie technologiczne,

    Teraz sa lepsze
    https://www.youtube.com/watch?v=SQIYZ-iKuG4
    https://www.youtube.com/watch?v=hx43L5Jf1s8
    https://www.youtube.com/watch?v=HCF2tQhceTM
    https://www.youtube.com/watch?v=kDoSDiiZx6U

    Jak widac - juz nie wloskie.

    Ale mieli np Olivetti, maszyny do pisania chyba dosc zaawansowane
    robili, na komputerach odpadli,
    drukarki bodajze robili - ale moze tylko nalepki przyklejali.

    J.

  • 16. Data: 2017-02-08 14:20:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Teraz sa lepsze
> [...]

    Miałem na myśli zwykłe skręcanie sprężynek, a ci tu już troche przegnają.

    > Ale mieli np Olivetti, maszyny do pisania chyba dosc zaawansowane
    > robili, na komputerach odpadli, drukarki bodajze robili - ale moze
    > tylko nalepki przyklejali.

    Miałem dwa komputery Olivetti. Drukarki żadnej, ale skoro robili maszyny
    do pisania (też używałem), to i z drukarkami powinni sobie poradzić.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-02-08 15:07:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Miałem na myśli zwykłe skręcanie sprężynek, a ci tu już troche
    >przegnają.

    zwykla sprezynke chyba tez potrafia :-)

    >Miałem dwa komputery Olivetti.

    Ale pewnie trudno ocenic co sami zrobili, a co kupili. Plyte glowna ?
    Obudowe ?

    Popularny Amstrad/Schneider (ten na Z80) mial w ROM kilka nazw, pod
    Olivetti tez byl przygotowany, wystarczylo odpowiednio zworki wlutowac
    :-)

    >Drukarki żadnej, ale skoro robili maszyny
    >do pisania (też używałem), to i z drukarkami powinni sobie poradzić.

    Od "zwyklej maszyny" do drukarki iglowej droga daleka, ale oni chyba i
    cos lepszego robili.

    J.

  • 18. Data: 2017-02-08 15:20:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale pewnie trudno ocenic co sami zrobili, a co kupili. Plyte glowna ?
    > Obudowe ?

    No właśnie one oba były takie, że widać w nich dobre włoskie wzornictwo.
    Jeden niby zwykły biurkowy, ale jakiś taki fajniejszy. Nieduży,
    upakowany w środku i ogólnie miły w obejściu. Na pewno nie składak.

    Drugi to ultramobilny sprzęt z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych.
    Wielkości książki A5, LCD bez podświetlania, w środku całkiem kompatybilny
    DOS. A jeszcze za dyktafon potrafił robić, zapisywał na twardym dysku,
    którego miał 20M. Wygodnie obsługiwany przyciskami po zamknięciu klapy.
    Wcale tej mobilności nie udawał, akumulatory starczały na długie godziny.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2017-02-08 19:58:01
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-08 o 10:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "MiSter" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Wlochow traktujemy z gory, ale przeciez i oni mieli swoj zaawansowany

    Mieli?
    Nadal mają i nadal produkują, tu na południu PL jest pełno zakładów
    produkujących części do samochodów gdzie jest sporo włoskich maszyn.
    Niektóre dość wymyślne.

    --
    Pozdr

    Janusz_k