-
21. Data: 2012-07-18 19:05:39
Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam.
Strasznie kiepskie te samochody w UE maja;-)
> Stąd te nowe
> przepisy.
I tu sie mylisz. Z pewnoscia nie o bezpieczenstwo chodzi, tylko o kase.
W kapitalizmie o sprzedazy decyduje m.in. atrakcyjnosc oferty, w UE
decyzje urzednikow podjete dzieki lobbingowi paru firm (swietlowki, ROHS
i pare innych rzeczy). Stacja diagnostyczna nie jest w stanie wykryc
wielu rzeczy decydujacych o bezpieczenstwie. Nikt nie bedzie
ultradzwiekami badal zawieszenia, czy nie ma mikropekniec, nie beda
badac ile okladzin klockow zostalo, czy poduchy odpala w razie czego
itd. Nawet samolotow sie tak nie bada przy kazdym przegladzie.
Gdyby chodzilo o bezpieczenstwo, to male samochody nie dopuszczanoby do
ruchu, tymczasem bez problemu rejestruje sie samochody majace np. 1
gwiazdke w NCAP, a na filmach widac jak sie gnie kabina, jakby byla z
papieru.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
-
22. Data: 2012-07-18 21:45:29
Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 18 Jul 2012 01:18:23 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
>Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija
>pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co mi stuka to
>zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w każdej
>SKP jakie widziałem.
Dziwne. Bo ja jeżdżę różnymi autami do róznych stacji. Warszawiacy
pewnie znają: SKP na Wolskiej (na przeciw Fort Wola), SKP w Renault
Warszawa w al. Jerozolimskich i SKP na Rosoła. I wszędzie przechodzę
całą ścieżkę diagnostyczną, na Rosoła nawet z analizatorem spalin przy
benzynie. Wszędzie sprawdzają amortyzatory na szarpakach, które to
badanie nie jest obowiązkowe (chyba że się coś zmieniło).
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
23. Data: 2012-07-19 01:37:48
Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Wed, 18 Jul 2012 21:45:29 +0200, jerzu wrote:
> On Wed, 18 Jul 2012 01:18:23 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>>Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija
>>pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co mi stuka to
>>zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w każdej
>>SKP jakie widziałem.
>
> Dziwne. Bo ja jeżdżę różnymi autami do róznych stacji. Warszawiacy
> pewnie znają: SKP na Wolskiej (na przeciw Fort Wola), SKP w Renault
> Warszawa w al. Jerozolimskich i SKP na Rosoła. I wszędzie przechodzę
> całą ścieżkę diagnostyczną, na Rosoła nawet z analizatorem spalin przy
> benzynie. Wszędzie sprawdzają amortyzatory na szarpakach, które to
> badanie nie jest obowiązkowe (chyba że się coś zmieniło).
Może różnie to w różnych rejonach wygląda.
W trójmieście to jak jadę na przegląd, a do bardzo różnych SKP jeżdżę, to
najczęściej tylko rzut oka na VIN i niewiele więcej, wbijają pieczątkę i
następny.
I co ciekawe - to nie chodzi o to że im się nie chce, bo jak ja coś chcę
żeby pobadać, to nie ma żadnego problemu.
Co więcej, jak jadę nie na przegląd obowiązkowy, a poszukać jakiejś usterki
czy np. (uwaga!) ustawić zbieżność (sprzęt do geometrii chyba musi być na
każdej SKP i to nie ta płyta, a taki kompletny zestaw), no to wręcz radość
u obsługi... Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina
szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł.
I to też nie że jedno takie SKP znalazłem, a też różnie jeździłem w różnych
sprawach i to się powtarza.
Raz sobie przypominam w miarę rzetelne badanie, ale to było jak zgubiłem
DR, a do nowego trzeba mieć potwierdzenie przeglądu. Że poprzedni się już
kończył, to pojechałem do SKP zrobić nowy przegląd, ale nie do dowodu (bo
zgubiony), a żeby dali kartkę.
No to tu jak bez dowodu przyjechałem, no to widać sądzili że albo policja
zabrała mi dowód, albo że jakaś kombinacja inna no i ścieżka była w miarę
kompletna jak na trójmiejskie warunki (tzn. nadal np. bez spalin).
-
24. Data: 2012-07-20 00:13:36
Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
> sprzęt do geometrii chyba musi być na każdej SKP
ej chyba nie
> Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina
> szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł.
jestem już po przeglądach to pojadę sobie i przetestuje za ile i czy mi
pozwolą ustawić 1.5% CO ;)
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
25. Data: 2012-07-20 14:10:00
Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Od: P.B. <p...@w...pl>
On Thu, 19 Jul 2012 01:37:48 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> >>Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i
wpija
> >>pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co
mi stuka to
> >>zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda
w każdej
> >>SKP jakie widziałem.
Dawno temu, jak jeździłem starym sztruclem, to badania robiłem zawsze
u znajomego mojej matki. Zawsze się do czegoś przyczepił i podbijał
dowód z wielką łaską. Raz pojechałem na pałę do pierwszej stacji z
brzegu - sprawdzili tylko hamulce, podbili i po bólu. Od tej pory
jeździłem na przeglądy gdziekolwiek i poza hamulcami i luzami w
układzie kierowniczym nic nigdy mi nie sprawdzali.
--
--
Pozdrawiam,
Przemek