  • 21. Data: 2012-07-18 19:05:39
    Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam.

    Strasznie kiepskie te samochody w UE maja;-)

    > Stąd te nowe
    > przepisy.

    I tu sie mylisz. Z pewnoscia nie o bezpieczenstwo chodzi, tylko o kase.
    W kapitalizmie o sprzedazy decyduje m.in. atrakcyjnosc oferty, w UE
    decyzje urzednikow podjete dzieki lobbingowi paru firm (swietlowki, ROHS
    i pare innych rzeczy). Stacja diagnostyczna nie jest w stanie wykryc
    wielu rzeczy decydujacych o bezpieczenstwie. Nikt nie bedzie
    ultradzwiekami badal zawieszenia, czy nie ma mikropekniec, nie beda
    badac ile okladzin klockow zostalo, czy poduchy odpala w razie czego
    itd. Nawet samolotow sie tak nie bada przy kazdym przegladzie.
    Gdyby chodzilo o bezpieczenstwo, to male samochody nie dopuszczanoby do
    ruchu, tymczasem bez problemu rejestruje sie samochody majace np. 1
    gwiazdke w NCAP, a na filmach widac jak sie gnie kabina, jakby byla z
    papieru.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2012-07-18 21:45:29
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 18 Jul 2012 01:18:23 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija
    >pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co mi stuka to
    >zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w każdej
    >SKP jakie widziałem.

    Dziwne. Bo ja jeżdżę różnymi autami do róznych stacji. Warszawiacy
    pewnie znają: SKP na Wolskiej (na przeciw Fort Wola), SKP w Renault
    Warszawa w al. Jerozolimskich i SKP na Rosoła. I wszędzie przechodzę
    całą ścieżkę diagnostyczną, na Rosoła nawet z analizatorem spalin przy
    benzynie. Wszędzie sprawdzają amortyzatory na szarpakach, które to
    badanie nie jest obowiązkowe (chyba że się coś zmieniło).

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2012-07-19 01:37:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 18 Jul 2012 21:45:29 +0200, jerzu wrote:

> [...]
    > benzynie. Wszędzie sprawdzają amortyzatory na szarpakach, które to
    > badanie nie jest obowiązkowe (chyba że się coś zmieniło).

    Może różnie to w różnych rejonach wygląda.
    W trójmieście to jak jadę na przegląd, a do bardzo różnych SKP jeżdżę, to
    najczęściej tylko rzut oka na VIN i niewiele więcej, wbijają pieczątkę i
    następny.

    I co ciekawe - to nie chodzi o to że im się nie chce, bo jak ja coś chcę
    żeby pobadać, to nie ma żadnego problemu.
    Co więcej, jak jadę nie na przegląd obowiązkowy, a poszukać jakiejś usterki
    czy np. (uwaga!) ustawić zbieżność (sprzęt do geometrii chyba musi być na
    każdej SKP i to nie ta płyta, a taki kompletny zestaw), no to wręcz radość
    u obsługi... Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina
    szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł.

    I to też nie że jedno takie SKP znalazłem, a też różnie jeździłem w różnych
    sprawach i to się powtarza.

    Raz sobie przypominam w miarę rzetelne badanie, ale to było jak zgubiłem
    DR, a do nowego trzeba mieć potwierdzenie przeglądu. Że poprzedni się już
    kończył, to pojechałem do SKP zrobić nowy przegląd, ale nie do dowodu (bo
    zgubiony), a żeby dali kartkę.
    No to tu jak bez dowodu przyjechałem, no to widać sądzili że albo policja
    zabrała mi dowód, albo że jakaś kombinacja inna no i ścieżka była w miarę
    kompletna jak na trójmiejskie warunki (tzn. nadal np. bez spalin).

  • 24. Data: 2012-07-20 00:13:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > sprzęt do geometrii chyba musi być na każdej SKP

    ej chyba nie

    > Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina
    > szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł.

    jestem już po przeglądach to pojadę sobie i przetestuje za ile i czy mi
    pozwolą ustawić 1.5% CO ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 25. Data: 2012-07-20 14:10:00
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Thu, 19 Jul 2012 01:37:48 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]

    Dawno temu, jak jeździłem starym sztruclem, to badania robiłem zawsze
    u znajomego mojej matki. Zawsze się do czegoś przyczepił i podbijał
    dowód z wielką łaską. Raz pojechałem na pałę do pierwszej stacji z
    brzegu - sprawdzili tylko hamulce, podbili i po bólu. Od tej pory
    jeździłem na przeglądy gdziekolwiek i poza hamulcami i luzami w
    układzie kierowniczym nic nigdy mi nie sprawdzali.

    Pozdrawiam,
    Przemek