  • 11. Data: 2012-07-17 21:18:41
    Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    W dniu 17.07.2012 13:14, Miroo pisze:
> [...]
    techniczne-beda-mocno-zaostrzone.html

    > Ale z drugiej strony o ile wiem mogą nie podbić przeglądu przy
    > przepalonej jednej diodce w tak obecnie popularnych LEDowych światłach
    > dziennych lub tylnych (stop/kierunki).
    > A taka lampka potrafi kosztować :(

    Lampy mogą mieć dowolną liczbę świecideł byleby te były symetrycznie -
    wystarczy urwać diodę z drugiej strony (:

  • 12. Data: 2012-07-17 22:17:50
    Temat: Re: Przegl?dy techniczne b?d? mocno zaostrzone
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Ustaw OE, to nie jest trudne!

> [...]
    > To może być ciekawe ile pojazdów pójdzie na złom, jazda za niektórymi to
    > czasami przeżycie mocno traumatyczne ...

    Nie pójdzie, nadal spora część aut będzie dostawała przeglądy bez
    oględzin. Przeglądy techniczne u nas to fikcja.

  • 13. Data: 2012-07-17 23:20:52
    Temat: Re: Przeglady techniczne beda mocno zaostrzone
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** anacron pisze tak:

    > Nie pójdzie, nadal spora część aut będzie dostawała przeglądy bez
    > oględzin. Przeglądy techniczne u nas to fikcja.

    Stacje które wnikają cienko przędą. Jeśli są przylepione do czegoś co
    przynosi dochód to wtedy mocniej fikają ale tylko jełopy tam jeżdżą.

    Wiadomo, że jeszcze w Polsce jest bieda i jakby raptem wszystkie
    zaczeły czepiać się np rdzy to wywołałoby to oburzenie ogólnonarodowe.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 14. Data: 2012-07-17 23:30:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Z tymi pojazdami jest chyba tak ,kiedys samochod był cenowo niedostepny dla
    > wiekszosci ,dzisiaj mozna za grosze kupic grata i grzac ile fura wyrobi i to
    > czesto bez papierów.

    Ja tam nie tesknie za czasami, gdy samochod (i wszystko poza octem) byl
    trudno dostepny. Kiedys tez przekraczalo wyobraznie, ze telefon mozna
    wszedzie nosic ze soba, a w domu miec komputer.
    Samochod jest normalna rzecza powszechnego uzytku, jedni kupuja
    najlepsza fure jaka sie da i co 3 lata zmieniaja, inni kupuja taka, na
    jaka ich stac, jeszcze inni nie robia religii z samochodu i wola wydac
    na cos innego, a samochod byleby jezdzil i przechodzil przeglady. Minely
    czasy, gdy mozna bylo zaszpanowac samochodem i bylo sie wyjatkowym,
    jesli sie bylo jego posiadaczem. I bardzo dobrze, ze te czasy minely.
    W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo
    spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze
    przypadki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2012-07-18 01:18:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jul 2012 12:47:06 +0200, jerzy.n wrote:

> [...]
    > To może być ciekawe ile pojazdów pójdzie na złom, jazda za niektórymi to
    > czasami przeżycie mocno traumatyczne ...

    To jest ogólnie ściema...

    Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija
    pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co mi stuka to
    zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w każdej
    SKP jakie widziałem.

    No cóż - klient nasz pan, a nikt nie będzie jeździł do SKP gdzie się
    czepiają, a przegląd trwa długo.

    Za to przejść przegląd rajdówką, która jest już naprawdę tak sprawnym
    samochodem jak mało który nowy, no to jest już wyższa gimnastyka...

  • 16. Data: 2012-07-18 10:36:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >stuka to
    >zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w

    Hm - malo widziales, albo w twojej okolicy kazdy klient tak wlasnie
    wymaga :-)

    >No cóż - klient nasz pan, a nikt nie będzie jeździł do SKP gdzie się
    >czepiają, a przegląd trwa długo.

    Czepianie moze miec rozne formy.

    J.

  • 17. Data: 2012-07-18 14:41:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-17 23:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo
    > spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze
    > przypadki.

    Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Stąd te nowe
    przepisy. Jednakże ze statystykami wypadków jest trochę jak ze
    statystykami przyczyn pożarów. W przypadku tych drugich, gdy nie można
    znaleźć przyczyny pożaru, wpisuje się (jeśli tylko budynek miał
    instalacje elektryczną) zwarcie w instalacji elektrycznej i powie Ci to
    każdy specjalista w tej dziedzinie. W przypadku statystyk wypadków jeśli
    nie ma innej rzucającej się w oczy przyczyny wpisuje się niedostosowanie
    prędkości do warunków... Niestety w zazwyczaj dowody niesprawności
    pojazdu niszczone są w momencie uderzenia, a policjantom nie chce się
    badać realnych przyczyn, tak jak to działo się przez dwa lata w
    Trzemesznie na skrzyżowaniu z wadliwie działającą sygnalizacją. Zresztą
    statystyką można udowodnić dosłownie wszystko i wszystkiemu zaprzeczyć.

  • 18. Data: 2012-07-18 16:12:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >prędkości do warunków... Niestety w zazwyczaj dowody niesprawności
    >pojazdu niszczone są w momencie uderzenia, a policjantom nie chce się

    Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje
    grozaca wypadkiem z przyczyn technicznych ?

    Owszem, ludziom sie kola urywaja, przewody hamulcowe pekaja - ale to
    jest margines. Zreszta rzadko mozliwy do wychwycenia na przegladzie,
    bo o ile rdze na przewodach jeszcze widac, to stanu lozyska czy
    przegubu nie.

    Ja jezdzilem 20 letnim autem, o ktore od 8 lat kompletnie nie dbalem i
    do konca dobrze jezdzilo. Ale to sierra byla, teraz takich aut nie
    robia :-)
    Z urwanym amortyzatorem (nie, nie w scierce) tez daje sie jechac,
    rzeklbym niewiele gorzej z 4 dobrymi.
    Z dwoma urwanymi na jednej osi sie nie da jechac, ale bezpiecznie
    zwolnic sie daje.

    Albo teraz - na przegladzie mi mowia ze opony zdarte. Jakos dlugo nie
    bylo okazji wymienic, w miedzyczasie deszcz padal ... no i czyja by to
    byla wina gdybym w poslizg wpadl - stanu technicznego czy
    niedostosowania predkosci do warunkow ? Ale ja w deszcz
    profilaktycznie zawsze zwalniam.

    Choc w sumie ... przyznaje, koledze ABS wysiadl i mu potrafil odpuscic
    hamulec w krytycznym momencie. Do wypadku nie doszlo, ale moglo.
    Tez raczej nie do wykrycia na przegladzie.
    Ja w sumie tez ostatnio zbyt ambitnie chialem skrecic w lewo, i
    przegub ukrecilem. I tez moglo dojsc do wypadku, i znow - trudne do
    wykrycia na przegladzie, choc ja slyszalem ten przegub i wczesniej.

    J.

  • 19. Data: 2012-07-18 17:34:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-18 16:12, J.F pisze:

    > Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje
    > grozaca wypadkiem z przyczyn technicznych ?

    Widziałem jak odpada koło od naczepy, na szczęście nie jechałem z
    naprzeciwka, na szczęście nikt nie jechał od tamtej strony. Z osobowych
    to widziałem tylko jak facet wjechał w kiosk, bo koła przestały
    współpracować z kierownicą. Osobiście wydachowałem Matiza na teście
    Łosia (tfu psa) bo amortyzatory były niesprawne (paradoksalnie 4 dni
    później miały zostać zmienione).

  • 20. Data: 2012-07-18 18:16:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Widziałem jak odpada koło od naczepy, na szczęście nie jechałem z
    >naprzeciwka, na szczęście nikt nie jechał od tamtej strony. Z
    >osobowych

    Raz przez ostatnie 20 lat ?

    Inna sprawa ze ja i wypadki rzadko widuje i statystyka to potwierdza
    :-)

> [...]
    >współpracować z kierownicą. Osobiście wydachowałem Matiza na teście
    >Łosia (tfu psa) bo amortyzatory były niesprawne (paradoksalnie 4 dni

    A probowales po wymianie ? Bo moze tylko sie wydawalo ze niesprawne,
    wiele samochodow testu losia nie przechodzi, choc ostatnio to oznaka
    bledu w programie :-)

    J.