eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPrzegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?Re: Przegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?
  • Data: 2014-01-01 11:54:26
    Temat: Re: Przegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 1 Jan 2014 08:01:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 9tpqp17c0sch$....@4...net
    >
    > I temu komuś mogę płacić -- jak Kaczmarskiemu.
    > Jemu, albo komuś, kto został jakoś upoważniony
    > przez Kaczmarskiego (do pobierania takich opłat)

    ZAIKS ?

    > w czasie, gdy Kaczmarski żył.

    Prawa autorskie obowiazuja nadal i przechodza na spadkobiercow.
    Dopiero po 75 latach przechodza na ZAIKS :-)

    > Być może ja bym wolał jej zapłacić, aby nie słuchać jej?

    Na pewno ktos woli zaplacic zeby nie sluchac tego co Ty, wiec
    sprawiedliwie bedzie jak zaplaccicie obaj :-)

    > Bo jako młoda dziewica nie dałem dupy prezesowi?

    Nie, bo nie jestes Artysta :-)

    > Wymuszenie opłaty/zapłaty! Skoro ja nie chcę słuchać
    > Sipińskiej -- dlaczego mam jej płacić za to, że ona śpiewa?

    No to czemu nie chcesz zeby telefon policzyl kogo sluchasz i jemu
    zaplacil ? :-)

    P.S. Przed laty podano kwote ... wtedy jeszcze za same dzwonki z
    angielsgo rynku. Jakas horendalnie wysoka byla.

    > Doprawdy wielu by chciało żyć cudzym kosztem.
    > Mogą nagrywać płyty, sprzedawać je -- i w ten sposób
    > brać od tych, którzy chcą słuchać, nie od wszystkich!

    Ale Ty nie kupiles plyty Kaczmarka, tylko sluchasz przez telefon i nie
    placisz :-)

    > Mogę wprowadzić opłaty za pobieranie muzyki z serwerów,
    > mogą wprowadzać bilety na występy itd...

    A to jak najbardziej robia.

    > Ale dlaczego mam płacić za coś, z czego nie korzystam?

    Inni tez nie korzystaja, wiec sumarycznie sie wyrowna.

    > Już przy płytach bywa różnie -- publicznymi pieniędzmi opłacać
    > można prezenty czy pomoc najuboższym, fundując im ,,kulturę''.

    Sylwester w Dwojce, Sylwester w Polsacie, Sylwester w TVN, a wszedzie
    wstep wolny. W Bialymstoku tez pewnie byl.
    A kto za to zaplacil ? :-)

    J.