-
1. Data: 2010-02-13 19:38:03
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 13 Feb 2010 13:48:27 +0100, Kuba (aka cita)
<y...@w...pl> wrote:
> chodziło o to, ze most jako taki jest stosunkowo cięzki i nisko zawieszony,
> wiec srodek ciężkości tyłu jest nisko, a nie tył jako taki
Stawiam dolary przeciw orzechom, że największy wpływ na
położenie środka cieżkości w aucie RWD ma jednak pozycja
silnika, skrzyni i ładunku (pasażerowie, zbiornik paliwa,
bagaż). Potem dopiero dochodzą stosunkowo mało istotne sprawy
jak most czy akumulator.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
2. Data: 2010-02-13 21:17:52
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnhndscb.3d6.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Sat, 13 Feb 2010 13:48:27 +0100, Kuba (aka cita)
> <y...@w...pl> wrote:
>
>> chodziło o to, ze most jako taki jest stosunkowo cięzki i nisko
>> zawieszony,
>> wiec srodek ciężkości tyłu jest nisko, a nie tył jako taki
>
> Stawiam dolary przeciw orzechom, że największy wpływ na
> położenie środka cieżkości w aucie RWD ma jednak pozycja
> silnika, skrzyni i ładunku (pasażerowie, zbiornik paliwa,
> bagaż). Potem dopiero dochodzą stosunkowo mało istotne sprawy
> jak most czy akumulator.
pewnie i tak, ale bądz co bądz wał (choć mniej) i most, półosie, i
zawieszenie w RWD troche ważą i jakiś tam wpływ maja
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
3. Data: 2010-02-13 22:05:24
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 13 Feb 2010 21:17:52 +0100, Kuba (aka cita)
<y...@w...pl> wrote:
> pewnie i tak, ale bądz co bądz wał (choć mniej) i most, półosie, i
> zawieszenie w RWD troche ważą i jakiś tam wpływ maja
Silnik(M52)+skrzynka -- 120+30kg
przednia część wału -- 8kg (tylna pewnie też coś kole tego)
dyfer -- 30kg
półosie -- 12kg
Zawieszenie waży i tu i tam, chyba że będziemy porównywać
belkę skrętną z FWD do wielowahacza z RWD, ale to jest
porównywanie jabłek i pomarańczy.
Historia zna wiele RWD, które prowadziły się średnio. Zaś co do
masy/położenia silnika, to wystarczy porównać, jak w zakrętach
jeździ się np. czterocylindrową i sześciocylindrową trójką
(szczególnie gdy szóstka jest żeliwna). Nieprzypadkowo poprawne
wykonanie swapu M35 do E30 nie było najprostszą sprawą, a
najtwardsi nawet przerabiali ścianę grodziową.
Korzystnie ciężki tył w RWD ma 911. Nieprzypadkowo 800KM GT2
łoiło na ćwiartce słynną Suprę, która miała ponoć 1200KM.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
4. Data: 2010-02-13 22:35:57
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: V-Tec <v...@z...pl>
Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 13 Feb 2010 21:17:52 +0100, Kuba (aka cita)
> <y...@w...pl> wrote:
>
>> pewnie i tak, ale bądz co bądz wał (choć mniej) i most, półosie, i
>> zawieszenie w RWD troche ważą i jakiś tam wpływ maja
>
> Silnik(M52)+skrzynka -- 120+30kg
> przednia część wału -- 8kg (tylna pewnie też coś kole tego)
> dyfer -- 30kg
> półosie -- 12kg
czyli przeniesienie na tył to odebranie 42kg z przodu i dołożenie na tył
(załóżmy, że wał nie zmienia środka ciężkości). IMHO jednak to ma
znaczenie, skoro nawet transaxle robili aby te przykładowe 30kg skrzyni
przenieść na tył (np. 928).
Pozdr,
W.
-
5. Data: 2010-02-13 22:58:13
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 13 Feb 2010 22:35:57 +0100, V-Tec <v...@z...pl>
wrote:
> czyli przeniesienie na tył to odebranie 42kg z przodu i dołożenie na tył
> (załóżmy, że wał nie zmienia środka ciężkości).
Nie porównuj tego w ten sposób. Skrzynka zblokowana z dyfrem
będzie ważyć mniej niż skrzynka+dyfer.
> IMHO jednak to ma
> znaczenie, skoro nawet transaxle robili aby te przykładowe 30kg skrzyni
> przenieść na tył (np. 928).
Tylko że transaxle to jednak margines aut RWD. Natomiast faktem
jest, że do uzyskania sensownego nacisku na tylną oś w RWD
trzeba zrobić parę ciekawych zabiegów (akumulator do bagażnika,
cofnięcie zespołu napędowego, foteli, czy nawet doważenie
ołowiem), a i tak zimą nie od rzeczy jest wrzucić paręnaście czy
-dziesiąt kg do bagażnika, bo transfer ciężaru przy zimowych
współczynnikach przyczepności możemy sobie w zadek wsadzić.
I dlatego BMW ma przednie kółka niemalże w narożnikach i
możliwie mocno cofnięty zespół napędowy (R4 praktycznie wiszą za
przednią osią, z większymi jest już mniej różowo -- to zresztą
czuć).
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
6. Data: 2010-02-13 23:31:45
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 13 Feb 2010 21:58:13 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
> Tylko że transaxle to jednak margines aut RWD. Natomiast faktem
> jest, że do uzyskania sensownego nacisku na tylną oś w RWD
> trzeba zrobić parę ciekawych zabiegów (akumulator do bagażnika,
O ile pamietam to nie tylko w BMW ten zabieg.
> I dlatego BMW ma przednie kółka niemalże w narożnikach i
> możliwie mocno cofnięty zespół napędowy (R4 praktycznie wiszą za
> przednią osią, z większymi jest już mniej różowo -- to zresztą
> czuć).
Ale w fwd tez nie jest rozowo - silnik poprzeczny musi byc przed lub
za osia. W wielu pojazdach jest przed.
W RWD jest jednak wieksze pole manewru.
J.