-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Sat, 13 Feb 2010 21:58:13 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 32
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
<hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
<0...@4...com>
<hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl1s9j$1al$3@news.dialog.net.pl>
<hl1smo$kei$7@news.task.gda.pl> <hl40cd$hrh$1@mx1.internetia.pl>
<hl44lc$bql$1@inews.gazeta.pl> <hl45aq$ogm$1@news.task.gda.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hl6733$3go$1@inews.gazeta.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hl71dp$2ir$1@inews.gazeta.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hl75vu$i7v$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266098293 626 194.63.133.138 (13 Feb 2010 21:58:13 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2010 21:58:13 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255097
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 13 Feb 2010 22:35:57 +0100, V-Tec <v...@z...pl>
wrote:
> czyli przeniesienie na tył to odebranie 42kg z przodu i dołożenie na tył
> (załóżmy, że wał nie zmienia środka ciężkości).
Nie porównuj tego w ten sposób. Skrzynka zblokowana z dyfrem
będzie ważyć mniej niż skrzynka+dyfer.
> IMHO jednak to ma
> znaczenie, skoro nawet transaxle robili aby te przykładowe 30kg skrzyni
> przenieść na tył (np. 928).
Tylko że transaxle to jednak margines aut RWD. Natomiast faktem
jest, że do uzyskania sensownego nacisku na tylną oś w RWD
trzeba zrobić parę ciekawych zabiegów (akumulator do bagażnika,
cofnięcie zespołu napędowego, foteli, czy nawet doważenie
ołowiem), a i tak zimą nie od rzeczy jest wrzucić paręnaście czy
-dziesiąt kg do bagażnika, bo transfer ciężaru przy zimowych
współczynnikach przyczepności możemy sobie w zadek wsadzić.
I dlatego BMW ma przednie kółka niemalże w narożnikach i
możliwie mocno cofnięty zespół napędowy (R4 praktycznie wiszą za
przednią osią, z większymi jest już mniej różowo -- to zresztą
czuć).
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.10 23:31 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=